Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Hallo beste Fazeraars,

Ik wil mijn Fazer gaan verkopen. Mochten en hier geïnteresseerden zijn. Ik heb hem van de 2e eigenaar, maar het is niet helemaal mijn fiets. Hij heeft 66d km gelopen en net een kleine beurt gehad. Hij mag weg voor een zacht prijsje van 2300euro.
A0F445B4-643A-430D-B964-B88346C0C9A0.jpeg
 
Hallo beste Fazeraars,

Ik wil mijn Fazer gaan verkopen. Mochten en hier geïnteresseerden zijn. Ik heb hem van de 2e eigenaar, maar het is niet helemaal mijn fiets. Hij heeft 66d km gelopen en net een kleine beurt gehad. Hij mag weg voor een zacht prijsje van 2300euro.
Bekijk bijlage 1538752
Effe muggeziften.. Dit is geen fazer.. Een fazer heeft een kuip.;)
Ziet er wel netjes uit overigens
 
Binnenkort mag ik de ketting en tandwielen van de FZ6S2 van mijn dochter gaan vervangen. Welke set raden jullie aan? Ik heb een profesionele ketting klinkset, dus dat moet geen probleem zijn. Maar ik heb geen idee welke kettingset ik moet bestellen en waar ik dat het beste kan doen. (heb eigenlijk alleen maar cardan gereden, heb er nog geen ervaring mee).
 
Binnenkort mag ik de ketting en tandwielen van de FZ6S2 van mijn dochter gaan vervangen. Welke set raden jullie aan? Ik heb een profesionele ketting klinkset, dus dat moet geen probleem zijn. Maar ik heb geen idee welke kettingset ik moet bestellen en waar ik dat het beste kan doen. (heb eigenlijk alleen maar cardan gereden, heb er nog geen ervaring mee).
Ik bestel zelf altijd bij jossmit motoren in Haarlem
 
Heeft iemand nog iets in de schuur liggen toevallig voor een 2009 FZ6 S2?

1. frame/steun voor de topkuip
2. Koplamp (in goede staat)
3. Topkuip
4. Dynamo deksel zwart (origineel en in goede staat)
5. Evt koppelingshendel en stuurgewichtje

Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand nog iets in de schuur liggen toevallig voor een 2009 FZ6 S2?

1. frame/steun voor de topkuip
2. Koplamp
3. Topkuip
4. Dynamo deksel zwart
5. Evt koppelingshendel en stuurgewichtje

Thanks!

Hallo Barry,

Frame voor de topkuip en koplamp heb ik liggen. Van een 2004 model.
App me maar als je interesse hebt.
06-vijf7vijf3696één
 
Mocht iemand overwegen om vn zijn/haar fz6 een naked te maken zoals het originele fz6n type, dan heb ik hier een conversiekitje liggen. Ik heb zelf ook een ombouw gemaakt en het was erg goed te doen, ik ben er 5uur mee zoet geweest. De kwaliteit van de onderdelen viel mij ook allersinds mee. Ik heb incl. Invoerrechten 250 euro betaald. Hiervoor wil ik het setje ook verkopen. Voor het meest originele resultaat dien je de zwarte kapjes zilver te spuiten en de originele knipperlichten te gebruiken.

9C1A6209-CC19-42FE-9153-72DA2A6C2E0C.png
52A0E64C-50D6-4EEA-AC3B-22FF425DF945.png

B1986F46-240F-49B3-ACE7-501AA9B9D305.jpeg
 
Ik ga de voor en achter remschijven van mijn Yamaha FZS 600 uit 1998 vervangen. Ik heb een middenbok. Is het dan nog nodig om een paddock stand oid te kopen? Mensen die tips hebben hoe dit het beste te doen?
 
remschijven? achter zit toch maar 1? met een middenbok heb je geen paddock nodig om het achterwiel eruit te halen. spreekt allemaal wel voor zich (anders ff youtube erbij) en de boutjes van de remschijf weer vastzetten met blauwe locktide ivm eventueel lostrillen.
 
Ik ga de voor en achter remschijven van mijn Yamaha FZS 600 uit 1998 vervangen. Ik heb een middenbok. Is het dan nog nodig om een paddock stand oid te kopen? Mensen die tips hebben hoe dit het beste te doen?

Op de middenbok staat je achterwiel vrij, achterwiel eruit en remschijf vervangen, simpel..

Om het voorwiel (net) van de grond te houden doe ik altijd een paar blokken hout vooraan onder de uitlaatbochten, ff aan de achterkant de motor iets naar beneden drukken zodat de motor echt met de uitlaatbochten op het hout rusten het voorwiel kan draaien !
Ervaringstip !; los bij de voorkant eerst alle bouten op (wielas, wielas klemboutjes beneden aan je voorpoot en je remklauwen) voordat je het hout plaatst, je kunt nu nog kracht zetten hij staat op zich prima op het hout maar het is toch net ff wat minder stabiel als op middenbok of met beide wielen op de grond !

Als je nieuwe schijven plaatst doe je ook meteen nieuwe remblokken !?

Tip van Sjorrit is ook goed, idd Loctite of nieuwe boutjes (DUUR !!) met borgmiddel er al aan vanuit de fabriek!
 
remschijven? achter zit toch maar 1?
Ik ga de voor en achter remschijven vervangen, dus 3 :) Bedankt voor het advies!

Op de middenbok staat je achterwiel vrij, achterwiel eruit en remschijf vervangen, simpel..
Ah mooi dat hoopte ik al!

Om het voorwiel (net) van de grond te houden doe ik altijd een paar blokken hout vooraan onder de uitlaatbochten, ff aan de achterkant de motor iets naar beneden drukken zodat de motor echt met de uitlaatbochten op het hout rusten het voorwiel kan draaien !
Super bedankt! Dus dan zet je de motor op de middenbok en daarna wat blokken hout onder de uitlaatbochten?

Als je nieuwe schijven plaatst doe je ook meteen nieuwe remblokken !?
Zeker! Ik twijfel nog tussen TsuBoss en Arashi schijven. Ik heb gelezen dat je meestal t beste remblokken van hetzelfde merk kan gebruiken. Ik neig naar de TsuBoss omdat de winkel ook in NL zit. Wel heb ik op dit forum gelezen dat ze heel erg roesten. Ik weet niet of die van Arashi dat minder hebben.

Tip van Sjorrit is ook goed, idd Loctite of nieuwe boutjes (DUUR !!) met borgmiddel er al aan vanuit de fabriek!
Alles origineel van Yamaha voor de Fazer (en wss alle motoren) is f*%king belachelijk geprijsd :( Het is mijn eerste motor en er moest wel t een en het ander gebeuren. Gelukkig kan ik al t standaard onderhoud en revisie en schoonmaken vd carbs nu zelf, mede dankzij hulp op dit forum *O* Anders had ik m alweer kunnen verkopen :(
 
Super bedankt! Dus dan zet je de motor op de middenbok en daarna wat blokken hout onder de uitlaatbochten?
Ja dat !


Zeker! Ik twijfel nog tussen TsuBoss en Arashi schijven. Ik heb gelezen dat je meestal t beste remblokken van hetzelfde merk kan gebruiken. Ik neig naar de TsuBoss omdat de winkel ook in NL zit. Wel heb ik op dit forum gelezen dat ze heel erg roesten. Ik weet niet of die van Arashi dat minder hebben.
Zijn je schijven echt op of krom ? je kunt evt. ook zoeken voor een setje 2e hands Fazer schijven ? er zijn er zoveel verkocht dat dat vast wel te vinden is..
Ik ben niet vies van goed 2ehands..


Hoe meer je zelf kan scheelt idd stukken ;)
 
Zijn je schijven echt op of krom ?

Ik moet nog even meten met een micro meter. Maar met de schuifmaat leken mijn voor schijven 3.5 mm te zijn. Later heb ik nog een x snel gemeten met een micro meter en hij lijkt op sommige plekken nog 3.35 mm te zijn. Dit was de eerste x dat ik een micro meter gebruik en ik wil nog even goed de gebruiksaanwijzing doorlezen en nog een x meten. Mijn motor heeft nu iets meer dan 40.000 km gereden dus ik denk dat de originele schijven er nog onder zitten. Volgens mij staat er geen dikte op de schijven zelf. In mijn WPH staat 4.0 mm en dat je ze moet vervangen bij 3.5 mm. Ik heb niet zo'n ding om te meten of ze krom zijn, maar er zijn geen trillingen oid bij het remmen dus ze zullen wel recht (genoeg) zijn.

Ik twijfel er nog over om door te rijden tot mijn remblokken wat meer richting hun limiet zijn. Vanwege de veiligheidsmarge en die Fazer kan een stuk harder dan dat ik erop rij, dus ik denk dat ik wel een stukje over de limiet kan. Volgens mij is mijn achterschijf nog prima. Een TsuBoss wave schijf voor achter kost 45 euro dus ik dacht die dan maar ook meteen te vervangen. Ik vind die wave schijven er wel mooi uitzien en wellicht dat je ook beter kan remmen met dezelde schijven en blokken voor en achter?

je kunt evt. ook zoeken voor een setje 2e hands Fazer schijven ? er zijn er zoveel verkocht dat dat vast wel te vinden is..
Ik ben niet vies van goed 2ehands..

Ik ben ook niet vies van goed tweedehands. Maar die Arashi schijven en die van TsuBoss zijn volgens mij gewoon goede schijven (en echt goedkoop zijn ze nou ook weer niet). Ik heb over Arashi veel gelezen op dit forum (worden in dezelfde fabriek gemaakt als Honda en Harley OEM) en mensen waarvan ik denk dat ze weten waarover ze het hebben zijn positief (ook over TsuBoss). Het roesten is meer visueel jammer maar verder niet gevaarlijk oid.
 
Laatst bewerkt:
ik wil graag de tandwielverhouding veranderen maar kan op geen enkele site een achtertandwiel vinden met 50 tanden voor de FZS 600 2001 weet iemand een adresje of site zou ik het graag willen weten !!! of als iemand iets heeft liggen omgeving den haag let me know !
 
Ik ben op zoek naar een bagagerek voor mijn 600 uit 2000. Lijkt me toch wel handig. Ik had er een gevonden maar krijg geen reactie.
Heeft iemand er eentje in de aanbieding?
 
Terug
Bovenaan Onderaan