Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Vraagje : is er iemand bekend / ervaring met de verhoging setjes ?

Ik heb vrij lange benen en de zitpositie op mijn FZ1N kan wel wat beter.
Ik kan een setje kopen die mij 30mm verhoging oplevert. Nu twijfel ik of dit daadwerkelijk mijn benen 3 cm meer ruimte geeft.
Het zijn van die 3 hoekige plaatjes onder de achterbrug.

Graag jullie ervaring.
 
Vanmorgen parkeer ik mijn Fazer 8 in Nijmgen, komt een groepje scholieren van ik schat 2e jaar middelbare school voorbij aan de overkant, zegt een meisje tegen een vriendin: "Hej dat is een mooie motor!" en vervolgens tegen mij: "Dat is een mooie motor meneer!" :t
 
Hi!

Vandaag een Fazer 600 '03 gekocht met 29K op te teller.
Zag er nog best goed uit voor de leeftijd en ook niet zoveel kilometers gemaakt.
Hoopte de komende tijd rustig wat berichten op het forum te lezen, want had ook al voor de aankoop het eea gelezen.
De verkoper (bedrijf) wist mij niet te vertellen of de front sprocket nut al vervangen was, en dacht ook niet dat dit jaargang last had van deze problemen.
Voor de zekerheid, koppig dat ik ben, wilde ik dit thuis toch even snel controleren aangezien je dit zo zou moeten kunnen piepen.
Maar wat ik daar aantrof was toch niet helemaal geruststellend.

Het goede nieuws is dat de moer muur maar dan ook echt muurvast zit.
Het slechte nieuws is dat de front sprocket zelf echt in super slechte staat lijkt te zijn.
Ik dacht dat ze van metaal waren, maar er lijken allemaal "oranje" stukje afgebrokkeld te zien.
Wat is dit?
En wat moet ik nu doen?

Zelf denk ik dat waarschijnlijk een complete nieuwe kit benodigd is, maar de rear sprocket en tandwiel zien er nog best oké uit.

IMG_0074.jpg


IMG_0073.jpg
 
Er zit om het voortandwiel bij de fazers vaak een soort rubber demping materiaal, bij jou is dat aardig gehavend, zolang de moer vast zit en de ketting en tandwielen verder in orde zijn zou ik me er geen zorgen om maken..
Er zit iig nog genoeg vet achter die kap...;)
 
Hallo allemaal.
Ik wil ook even melden dat ik voortaan meekijk in het Fazer topic. Sinds een aantal maanden een Fazer 600 gekocht, de motor waar het allemaal mee begon 15 jaar geleden. Inmiddels mijn 12e motor, heb op deze fiets net zoveel lol als op al mijn andere.

2002 met 15800km gekocht van de 1e eigenaar.

Wel direct een breed stuur erop gezet en 35mm verhoogd achter. Verder helemaal orgineel op de demper na.
 

Bijlagen

  • 20201002_110320.jpg
    20201002_110320.jpg
    467,1 KB · Weergaven: 18
  • 20200912_104338.jpg
    20200912_104338.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 18
Heeft er soms nog iemand een origineel zitje over van een fz1 ?
Ik wil proberen deze aan te laten passen zodat mijn zitcomfort verbeterd.
Ik begin steeds meer last te krijgen van de voor mij krappe ruimte tussen de stepjes en het zitje.
( Lange benen en ouder worden )

Anders moet ik denk ik toch afscheid gaan nemen van de Fz1 .
 

Bijlagen

  • IMG_20180504_105701.jpg
    IMG_20180504_105701.jpg
    2,6 MB · Weergaven: 13
Nog bedankt voor de reacties, dat is toch wel geruststellend. Even het vet weggehaald en het een beetje schoongemaakt. Heb een nieuwe front sprocket besteld en direct ook het nieuwe type moertje en bevestigingsplaatje.
volgend weekend even installeren.
Fototje van mijn nieuwe aanwinst:
 

Bijlagen

  • A47A80DA-445E-4B50-A895-89C6F8E442AD.jpeg
    A47A80DA-445E-4B50-A895-89C6F8E442AD.jpeg
    2,4 MB · Weergaven: 12
Je kunt ook een gelzadel voor de FZ1 aanschaffen. Dan zit je ook hoger.
Wat denk je dat ik daarmee win ? cm ?
Ik denk om echt winst te behalen een zitje opnieuw te laten ophogen / vullen en hem dan ook in de stijl houden van de zit zoals die nu is.
 
Ik kon ooit een gelzadel overnemen, maar toen ik hem erop gezet had, kon ik ineens niet meer bij de grond komen. Wellicht kun je het eens proberen. Anders via ebay een zadeltje scoren en laten aanpassen.
 
Afgelopen weekend mijn vrouw's Fazer ('03) redelijk standaard ingeruild '(
Dus nu wat accessoires over die ik voordat ik ze in het te koop gedeelte ga zetten hier alvast even onder de aandacht wil brengen.
In de aanbieding voor Fazer 98-03 komen : Laser Carbon demper, LED Achterlicht,
Fazer "00-"03 (model met "nieuwe passagiersbeugel) Fehling (Fivestars) kofferrek
Specifiek voor Foxeye model (02-03) RVS kettingkast
En "universeel" : LSL stuurverhogers 25mm voor 22mm stuur, Givi V40 koffer (40 liter, past 1 helm in)
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend mijn vrouw's Fazer ('03) redelijk standaard ingeruild '(
Dus nu wat accessoires over die ik voordat ik ze in het te koop gedeelte ga zetten hier alvast even onder de aandacht wil brengen.
In de aanbieding voor Fazer 98-03 komen : Laser Carbon demper, LED Achterlicht,
Fazer "00-"03 (model met "nieuwe passagiersbeugel) Fehling (Fivestars) kofferrek
Specifiek voor Foxeye model (02-03) RVS kettingkast
En "universeel" : LSL stuurverhogers 25mm voor 22mm stuur, Givi V40 koffer (40 liter, past 1 helm in)
De demper zit daar een db killer en Ekeur bij?
 
De demper zit daar een db killer en Ekeur bij?
Nee, volgens mij zijn deze dempers zo standaard verkocht via Yamaha bij de Fazer Sport in 2000 ?
Qua geluid valt hij overigens heel erg mee, ik heb ongeveer dezelfde met killer en die geeft zelfde geluid..
Maar ik snap het als je voor ekeur gaat..
 
Laatst bewerkt:
Nee, volgens mij zijn deze dempers zo standaard verkocht via Yamaha bij de Fazer Sport in 2000 ?
Qua geluid valt hij overigens heel erg mee, ik heb ongeveer dezelfde met killer en die geeft zelfde geluid..
Maar ik snap het als je voor ekeur gaat..
Het is meer voor als ik naar Duitsland ga, daar zijn ze nogal bezig met het controleren van dempers. Vandaar ik er een zoek met E keur
 
Nog bedankt voor de reacties, dat is toch wel geruststellend. Even het vet weggehaald en het een beetje schoongemaakt. Heb een nieuwe front sprocket besteld en direct ook het nieuwe type moertje en bevestigingsplaatje.
volgend weekend even installeren.
Fototje van mijn nieuwe aanwinst:
Ik heb even de foto van je voortandwiel bekeken. Het lijkt wel of er aan gelast is?
Even een tip voor het loshalen:
Borglipje platbuigen en dan met elektrische of pneumatische slagmoersleutel en de juiste dopmaat de moer losdraaien.
NIET in de versnelling zetten, maar achterwiel blokkeren. Grote kans dat die dan gewoon goed los komt.
Kijk even hoe de ketting er verder aan is. Als je hem op je achtertandwiel een stuk van het tandwiel kan optillen (in het midden) dan is de ketting ook aan vervanging toe inclusief het achtertandwiel (kettingwiel).
 
Ik heb even de foto van je voortandwiel bekeken. Het lijkt wel of er aan gelast is?
Even een tip voor het loshalen:
Borglipje platbuigen en dan met elektrische of pneumatische slagmoersleutel en de juiste dopmaat de moer losdraaien.
NIET in de versnelling zetten, maar achterwiel blokkeren. Grote kans dat die dan gewoon goed los komt.
Kijk even hoe de ketting er verder aan is. Als je hem op je achtertandwiel een stuk van het tandwiel kan optillen (in het midden) dan is de ketting ook aan vervanging toe inclusief het achtertandwiel (kettingwiel).
He Ted..... Lang niet gezien/gesproken....
 
Hé Willem,
Als het over kettingwielen gaat, ben je er altijd als de kippen bij.
Altijd als ik kettingwiel typ dan denk ik aan jou :)
Alles goed? Stuur anders een PM dan houden we het hier on topic.
 
Ik ben aan het kijken voor een mooie fz1 welke ik wil gaan gebruiken voor hobby ritjes maar ook woon/werk. Ik kom er echter best veel tegen met 40/50k+ op de klok. Zijn er bepaalde punten waar je bij deze motor goed op moet letten? en kunnen de blokken een beetje lang mee? Heb bijvoorbeeld wel veel goeds gehoord over gen1 maar ik kijk voor een gen2.
 
Die van mij heeft al ruim 60.000 km gelopen en is eigenlijk maar net ingereden :)

Waar je op moet letten met dat soort standen, is of de grote beurt (dus ook kleppen stellen) goed is gedaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan