Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Is er hier toevallig iemand die mij kan vertellen waarop de 25 kw versies van de fzs 600 begrenst zijn? Het opzoeken van de modelcodes, RJ021(70KW) en RJ022(35KW) levert niet zoveel wijsheid op.
 
Is er hier toevallig iemand die mij kan vertellen waarop de 25 kw versies van de fzs 600 begrenst zijn? Het opzoeken van de modelcodes, RJ021(70KW) en RJ022(35KW) levert niet zoveel wijsheid op.

Het kan op het gas. Maar er zijn ook gevallen bekend van aanpassingen in de carburateur met andere gasnaalden e.d. Dat is in het verleden wel eens voorbijgekomen in dit topic.
 
Uit de fabriek komt ie gewoon met plaatjes in de inlaat, andere gasnaaldveren en misschien nog grotere sproeiers.

Je kan ook op Yamaha EPC de verschillende onderdelen vergelijken.
 
Vanaf vandaag eigenaar van een fazer uit 2002 (2001 model) waarvan de kuip verwijderd is. De banden zijn nodig aan vervanging toe. Het zal wel een oneindige discussie opleveren maar toch, welke banden zijn aan te raden?

IMG_20210317_183916.jpg
 
Ik had naast mijn Fazer een CBR voor het circuit, de Power 2 CT was net uit en deed een circuitdag, reed na een paar sessies de pitsstraat uit en bij Ossebroeken reed ik mn rechterknie al aan de grond..
Als ze echt warm werden wilde hij nog wel eens wegsmeren maar ik rij er al zeker 10 jaar tot volle tevredenheid mee
 
Wel de draadjes dan goed aansluiten anders krijg misschien weer een motor die in de fik vliegt :9

Bandjes zijn wel persoonlijk en hangt er ook een beetje vanaf wat je er mee gaat doen.
 
Wel de draadjes dan goed aansluiten anders krijg misschien weer een motor die in de fik vliegt :9

Bandjes zijn wel persoonlijk en hangt er ook een beetje vanaf wat je er mee gaat doen.
Die koplamp is er samen met mijn voorwiel nog bijna ongeschonden vanaf gekomen ;). Ongeschonden vergeleken met de rest dan. Alleen zwartgeblakerd maar nog zijn originele vorm.. Hoop toch heel erg dat ik van deze wat langer kan genieten!

Ik rij wel het grootste deel van het jaar door. Ook met slechter weer. Temperaturen rond 0 en af en toe regen. In de zomer vind ik het wel fijn om te toeren en redelijk sportief te rijden. Redelijk sportief voor zover mijn ervaring dat toelaat dan.
 
Zou dan sowieso gewoon voor sport-tour banden gaan. Je kan ook een generatie ouder nemen om wat centjes te besparen, wat 5 jaar geleden goed was is nu natuurlijk niet ineens slecht. :)
 
Ik heb een technisch vraagje,

Ik heb de fazer een grote beurt gegeven. Nieuwe olie, nieuwe filters, nieuwe brandstof, carbs afgetapt en nieuwe bougies.
Starten op de choke gaat perfect. Ik kan de choke bijna helemaal dichtdoen maar zodra ik dit doe of ook maar een fractie gas geef slaat de motor direct af..

Hij heeft de afgelopen twee jaar stil gestaan. Wel altijd binnen. Iemand een idee?
 
Je kunt zelfs 3 sproeiers hebben: 1 voor stationair, 1 voor het middengebied en 1 voor de hogere toeren. Mijn advies: carbs eraf en (laten) ultrasoon reinigen. Na twee jaar is de benzine vergomd en zijn je sproeiers verstopt.
 
Je kunt zelfs 3 sproeiers hebben: 1 voor stationair, 1 voor het middengebied en 1 voor de hogere toeren. Mijn advies: carbs eraf en (laten) ultrasoon reinigen. Na twee jaar is de benzine vergomd en zijn je sproeiers verstopt.
Het reinigen stond al op de planning. Kunnen ze dit gelijk meenemen. Bedankt voor de informatie!
 
Gisteren de SV verkocht, als iemand nog een leuke Fazer 600 in de aanbieding heeft hoor ik het graag :)
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
M'n voorkeur gaat wel uit naar een 2000+ model gezien de iets grotere tank en instelbare preload. :)

Wel altijd leuk shoppen naar een oude motor, 2001 Fazer met zowel voor als achter band uit eind 2004.. :X
$_85.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: Manz
Terug
Bovenaan Onderaan