Fazerrijders - Hangplek - deel 15

M'n voorkeur gaat wel uit naar een 2000+ model gezien de iets grotere tank en instelbare preload. :)

Wel altijd leuk shoppen naar een oude motor, 2001 Fazer met zowel voor als achter band uit eind 2004.. :X
Bekijk bijlage 1616323
Mooiste is nog dat mensen soms in de advertentie zetten 'banden zo goed als nieuw' omdat het aardig wat profiel heeft.
Ondertussen zo oud dat ze vrijwel gelijk aan vervanging toe zijn 🧐🤌
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
M'n voorkeur gaat wel uit naar een 2000+ model gezien de iets grotere tank en instelbare preload. :)

Wel altijd leuk shoppen naar een oude motor, 2001 Fazer met zowel voor als achter band uit eind 2004.. :X
Bekijk bijlage 1616323
Klopt in iedergeval de km stand!
Tank is 2 liter meer?
Dingen zijn al superzuinig heb 10 jaar 1 gehad
 
Klopt in iedergeval de km stand!
Tank is 2 liter meer?
Dingen zijn al superzuinig heb 10 jaar 1 gehad
98, 99 = 18 liter
00, 01 = 20 liter
02, 03 = 22 liter

Met 20 liter haal je wat makkelijker de 350km wat ik wel prettig vindt. Sowieso dat reserve lampje wat dimmen, daar irriteerde ik me wel altijd aan toen ik een Fazer had.. :9
 
  • Leuk
Waarderingen: Manz
98, 99 = 18 liter
00, 01 = 20 liter
02, 03 = 22 liter

Met 20 liter haal je wat makkelijker de 350km wat ik wel prettig vindt. Sowieso dat reserve lampje wat dimmen, daar irriteerde ik me wel altijd aan toen ik een Fazer had.. :9
Klopt! huidige Fazer 1000 gaat ook bij 5 liter nog over al branden! kan dan nog wel 80 km:Y

Verbruik van de FZS 1000 is ook aangenaam! gewoon rijden 1 op 20 makkie!
 
Klopt! huidige Fazer 1000 gaat ook bij 5 liter nog over al branden! kan dan nog wel 80 km:Y

Verbruik van de FZS 1000 is ook aangenaam! gewoon rijden 1 op 20 makkie!
Met de 1000 deed ik meestal 1 op 18, maar die heeft ook 21L dus 350km is dan ook wel haalbaar.

Vindt de 600's overigens op dit moment wel stevig geprijsd, verkocht de mijne 4 jaar geleden voor €1650. Nu zie ik meerdere te koop voor meer dan €2000 in vergelijkbare staat... Je verwacht juist dat ze goedkoper zijn geworden in 4 jaar tijd _O-
 
  • Leuk
Waarderingen: Manz
Alle motoren zijn op t moment erg stevig geprijsd. Heb een paar weken een motor aangeschafd voor 5100 en diezelfde motor met vergelijkbare kmstand e.d. is nu 6100+. Zelfde geldt voor veel andere modellen die waren +-2 maandjes makkelijk 1000 euris goedkoper. Heb ook t idee dat er een beetje een 2e hands motor tekort is omdat nieuwe exemplaren tegenwoordig best aan de prijs zijn.
 
Met de 1000 deed ik meestal 1 op 18, maar die heeft ook 21L dus 350km is dan ook wel haalbaar.

Vindt de 600's overigens op dit moment wel stevig geprijsd, verkocht de mijne 4 jaar geleden voor €1650. Nu zie ik meerdere te koop voor meer dan €2000 in vergelijkbare staat... Je verwacht juist dat ze goedkoper zijn geworden in 4 jaar tijd _O-
Vraag en aanbod! Motorrijden is helemaal hot!
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Vandaag ook ff wezen kijken bij een 98 Fazer, was goedkoop en in de buurt. Maar helaas met vbak probleem, paar keer vol gas opgetrokken en dan floepte hij soms uit de 2de versnelling. Uitlaat lek wat zorgde voor een lekkere knal onder gas los. En uiteraard banden die hartstikke vierkant waren.. De blauwe stoppers voelde ook niet zoals ik ze gewend ben. Kortom maar laten staan :9
 
Maar deze is het wel geworden, een 99er :)

20210418_123316.jpg

20210418_121742.jpg

20210418_123743.jpg
 
Ik denk dat mijn FZ1 fazer te heet word. Vanmiddag op de snelweg ongeveer 120/130 km per uur terug naar huis was mn motor tempratuur omstreeks de 100 graden. Lijkt me erg warm. Is dit een normale temratuur??? Mijn inschatting is dit te heet.
 
Ik denk dat mijn FZ1 fazer te heet word. Vanmiddag op de snelweg ongeveer 120/130 km per uur terug naar huis was mn motor tempratuur omstreeks de 100 graden. Lijkt me erg warm. Is dit een normale temratuur??? Mijn inschatting is dit te heet.

De Fz1 van mij blijft dacht ik rond de 80, alleen bij stilstaan of file gaat hij naar de 100.
 
Als je temperatuur boven de 110 graden komt mag je je zorgen gaan maken.

Je kan hem een tijdje stationair laten lopen om te kijken hoever die komt qua temperatuur. Als die zich gewoon koel kan houden is er weinig aan de hand.
 
Maar deze is het wel geworden, een 99er :)
Mooie Fazer (en mooie Cat !), gefeliciteerd !
Benieuwd naar je mening Fazer <> Cat
En wat je ervaring is met het ruitje van de Fazer, hoor redelijk positieve verhalen mbt vario ruit op de Fazer mbt minder turbulentie, vind hem zelf nog wat te prijzig om ff zomaar te kopen/proberen dus benieuwd naar jouw mening !
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Ik denk dat mijn FZ1 fazer te heet word. Vanmiddag op de snelweg ongeveer 120/130 km per uur terug naar huis was mn motor tempratuur omstreeks de 100 graden. Lijkt me erg warm. Is dit een normale temratuur??? Mijn inschatting is dit te heet.
Check ff of de fan iig aanslaat als de temperatuur oploopt !
Ik heb een FZ1n gehad die ook vrij warm liep, meest rond de 90 graden bij gewoon rijden maar zodra ik langzaam moest rijden of stilstaan (stoplicht oid) liep hij heel snel naar een dikke 100+ graden en sloeg ook de fan steeds aan.
In mijn idee was dat ook vrij hoog (heb geraced met een CBR600R en die deed op het circuit een goede 80 graden, bij baan afkomen liep hij dan wel naar 100+ en fan aan ) en dus onder garantie door de gerenommeerde Yamaha dealer waar ik hem gekocht had helemaal na laten kijken maar er was verder niks mis mee !
Ik kreeg als verklaring dat het (R1) blok ook gewoon al aardig gekieteld is om aan dit vermogen te komen en dat het zijn weerslag had op de bedrijfstemperatuur.. zolang de fan maar aan sloeg wanneer dat moest was het okay, de motor was verder ook gewoon prima in orde, koelsysteem was in orde bevonden en thermostaat en fan werkten beide prima !
De FZ1 heeft ook verder nooit een klap verkeerd gegeven maar Naked was het toch ook niet helemaal voor ons en uiteindelijk heeft de FZ1 het veld geruimd en rij ik weer/nog steeds met veel plezier op mijn trouwe Fazertje (1e eigenaar, bouwjaar '98)
 
Check ff of de fan iig aanslaat als de temperatuur oploopt !
Ik heb een FZ1n gehad die ook vrij warm liep, meest rond de 90 graden bij gewoon rijden maar zodra ik langzaam moest rijden of stilstaan (stoplicht oid) liep hij heel snel naar een dikke 100+ graden en sloeg ook de fan steeds aan.
In mijn idee was dat ook vrij hoog (heb geraced met een CBR600R en die deed op het circuit een goede 80 graden, bij baan afkomen liep hij dan wel naar 100+ en fan aan ) en dus onder garantie door de gerenommeerde Yamaha dealer waar ik hem gekocht had helemaal na laten kijken maar er was verder niks mis mee !
Ik kreeg als verklaring dat het (R1) blok ook gewoon al aardig gekieteld is om aan dit vermogen te komen en dat het zijn weerslag had op de bedrijfstemperatuur.. zolang de fan maar aan sloeg wanneer dat moest was het okay, de motor was verder ook gewoon prima in orde, koelsysteem was in orde bevonden en thermostaat en fan werkten beide prima !
De FZ1 heeft ook verder nooit een klap verkeerd gegeven maar Naked was het toch ook niet helemaal voor ons en uiteindelijk heeft de FZ1 het veld geruimd en rij ik weer/nog steeds met veel plezier op mijn trouwe Fazertje (1e eigenaar, bouwjaar '98)
De fan slaat gewoon aan denk dat ik me zorgen maak om niks dus. Gekeken of er voldoende koelvloeistof in de radiateur zit dat was ook goed. Denk dat ik het tankje even wel wat bij moet vullen. Zal komende weken eens kijken of ik die wat kan bij vullen.
 
Mooie Fazer (en mooie Cat !), gefeliciteerd !
Benieuwd naar je mening Fazer <> Cat
En wat je ervaring is met het ruitje van de Fazer, hoor redelijk positieve verhalen mbt vario ruit op de Fazer mbt minder turbulentie, vind hem zelf nog wat te prijzig om ff zomaar te kopen/proberen dus benieuwd naar jouw mening !
Danke, Cat is van m'n broer. Zijn natuurlijk behoorlijk vergelijkbaar, maar de Cat is wat happiger op het gas door de grotere carbs en tja je zit sportiever. Uiteraard ook meer uit de wind wat op de snelweg op zich wel fijn is, maar op de vele 60 wegen heb ik persoonlijk liever het idee dat ik al redelijk vlot ga. :9

Ruitje is al een stuk beter dan het originele ruitje wat ik op m'n vorige 600 had zitten, geen hoofdschuddende turbulentie bij 150. Is volgens mij gewoon het standaard Yamaha tourruitje met een China vario erop (staat geen merkje op)

Supertof ding zo met die onderkuip in die kleur! 8-)
En ook nog gepolijste velgen :]

Komen ook nog stalen remleidingen op, Renthal stuurtje. En de banties zijn hoognodig aan vervanging toe (2007 & 2009)
 
Goedemiddag, kan iemand mij zeggen welke olie erin de Yamaha FZ8 moet uit 2016? Ik zag dat in het model er voor gewoon 10w40 halfsyntheet in moet, maar dat is voor model tot en met 2013
 
mogguh fazerzzz

had ff n vraagje aan jullie!

ga misschien voor een fz1 uit 2001, maar ik ben maar 1.70m lang ;)
zou ik goed passen op n fz1 uit 2001? ik hoop en bij de grond te komen met mn tenen, en hoop zo min mogelijk te moeten leunen op mn stuur.
of wel, zo rechtop mogelijk kunnen zitten, zodat de polsen minder worden belast.

hoop dat jullie fazerzzz mij kunnen helpen met mn vragen :)

THX
 
Gewoon proefrijden denk ik, en/of eerst ff checken op cycle-ergo.com

Ben zelf wat groter dus kan moeilijk beoordelen hoe die is als je 1.70 bent. Je zit op een Fazer wel wat voorover maar als je van een sport motor komt zit je praktisch rechtop :9
 
thx, ja i know... proefrijden, maar die fiets staat zo'n uur en 45min bij mij vandaan haha
zijn er hier mensen van 1.70m die iets kunnen zeggen over t besturen van de fazer :)

zal eens kijken naar dat cycle ergo! thx
 
Ik heb een fz1 fazer gehad. Met 1,71 mtr ging dat prima. Altijd uitkijken bij gootjes natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan