Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Heeft iemand misschien ook nog een setje remschijven voor de Fazer 600 (of TDM/TRX850)?

Heb een slag erin zitten die na 1000km erger lijkt te zijn geworden, schijven lopen ook aardig aan. Met motor vooruit duwen niet zo merkbaar maar met voorwiel in de lucht wel :Y
 
Ik ga binnenkort bij een fazer kijken. Iemand nog tips behalve de reguliere dingen? 1999 model.

Ook las is ergens iets over het voortandwiel dat los zou kunnen komen. Is dat iets wat je uit voorzorg moet/kan vervangen of niet nodig?:)
 
Ik ga binnenkort bij een fazer kijken. Iemand nog tips behalve de reguliere dingen? 1999 model.

Ook las is ergens iets over het voortandwiel dat los zou kunnen komen. Is dat iets wat je uit voorzorg moet/kan vervangen of niet nodig?:)
Enige wat ik nog wel eens tegen ben gekomen online tijdens mijn zoektocht waren gescheurde inlaatrubbers. Dit leek vrij vaak het geval.

Volgens mij zijn ze dubbelwandig en is er bij wat scheurtjes eigenlijk nog niks aan de hand. Wel goed om even te controleren aangezien ze best prijzig zijn.
 
Inlaatrubbers heb ik ook vervangen ooit, van buiten zien ze er slecht uit maar hoeft niet te betekenen dat ze ook echt slecht zijn inderdaad.
Doorgerotte uitlaatbochten is wel een aandachtspunt.

Als het tandwiel voor loskomt hebben ze het niet goed geborgt. Voor het mooie kan de borgplaat mee vervangen als je een kerting gaat wisselen. Of voor je eigen gevoel het preventief doen of op z’n minst controleren.

In z’n 2 een keervolgas door de toeren heen, als je dan geen geklapper hebt zijn de schakelvorken nog goed. Die willen wel eens stuk gaan. En dat is een flink karwei om goed te krijgen.
 
Bij voortandwiel is Yamaha op een gegeven een iets bredere moer en andere borgring gaan gebruiken, heb dat zelf los besteld en bij de eerstvolgende ketting en tandwiel wissel mee vervangen, alles zat op zich gewoon goed vast na een dikke 40kkm.
Als ex-hobby racer heb ik een 1.5mm gaatje in de nieuwe moer geboord en hem met een borgdraadje door het tandwiel hen geborgd, samen met de normale borgring moet dat nooit meer los kunnen lopen..
Mijn vrouw heeft ook een paar jaar een Fazer gehad, was nieuwsgierig dus ik bij de eerste poetsbeurt dekseltje eraf en voortandwiel zat bij een krappe 25kkm dus wel los !, Zou het zeker aankaarten bij aankoop en/of anders na aankoop checken/aanpakken !

Inlaatrubbers zien er bij mijn Fazer na bijna 23jaar ook niet super meer uit maar geeft verder geen problemen, loopt nog prima !
 
Heb geen idee of ik de dikke of dunne heb, gewoon nieuw borgplaatje, kleiner kettingwiel en vastgezet met Loctite. Hij zat iig nog prima vast.

Ff gassen in de tweede is wel echt aan te raden, de eerste 99 waar ik een proefrit mee maakte had daar wel problemen mee (was ook wat afgeleefd voor z'n kilometerstand als die al klopte).
 
Hij is niet zo netjes als m'n vorige 600, maar daar was de prijs ook naar... :)

Moet nog nieuwe bandjes en dus nieuwe (tweedehands) remschijven. Nieuwe vering lijkt me ook wel leuk maar financieel misschien niet het beste plan gezien ik meestal nogal vlot door motoren heen ga

Ohja en die vario ruit er weer af, kuip/spiegels trillen te veel bij 150+ O-)
 
Uitlaatbochten is inderdaad wel een dingetje, bij mijn Fazer klonk het eerst nog als een doorgeslagen uitlaatpakking, maar het bleek toch aan een doorgeroeste uitlaatbocht te liggen. Bij nadere inspectie bleek ook dat aan alle 4 al eens was gelast :P

Er is nu een nieuwe set onderweg in ieder geval. Achterrem met hangen, wurgen en echt heel erg ontzettend heet stoken ook zover gekregen dat ik hem kan reviseren (één van de zuigers zat muurvast in de klauw....). Als dat is gedaan geef ik 'm nog een onderhoudsbeurt (o.a bougies, filters en vloeistoffen) en dan kan-ie er weer ff tegenaan :)
 
Nou.. gekocht hoor!:) Een zwarte uit 1999. Uitlaatcollector had wat vliegroest, maar zeker nog niet door. Reed verder prima, en geen gekke dingen in zijn 2e versnelling. Schakelde wel soepel eigenlijk.

Wel was de ketting versleten, dus die komt er nieuw op. Waarschijnlijk neem ik dan gelijk de tandwielen mee en uiteraard de borgmoer en het borgplaatje. Misschien gelijk 2 tandjes groter achter.. We zien wel. Eerst ophalen en hier een foto plaatsen:9.
 
Foto's!:/:9

Kortere vertanding kan ik wel heel erg aanraden, word ie toch wat speelser en directer van. Met de standaard vertanding komt het voorwiel niet van de grond, met voor 1 tandje minder (of achter 3 meer) wel. En met krappe bochten komt ie wat sneller op stoom. :)
 
Zijn er mensen die aftermarket rem/koppelinghendels op hun FZS 600 hebben?
Ik kom alleen probrake.de en goedkope Ebay hendels tegen. De laatste koop ik liever niet.

Ben vooral benieuwd of misschien hendels van andere Yamaha's passen zodat ik een setje Vtrec o.i.d. kan kopen.
 
Foto's!:/:9

Kortere vertanding kan ik wel heel erg aanraden, word ie toch wat speelser en directer van. Met de standaard vertanding komt het voorwiel niet van de grond, met voor 1 tandje minder (of achter 3 meer) wel. En met krappe bochten komt ie wat sneller op stoom. :)
Moet je dan ook een langere ketting kopen of kan je ergens een setje samenstellen?
 
Laatst bewerkt:
'T was wel te merken dat de remschijven op m'n Fazer nog nooit los zijn geweest, allemachtig wat vast. Dacht misschien eerst nog de bouten te hergebruiken (hoor je eigenlijk sowieso te vervangen O-)) maar dat gaat um niet meer worden, lekker kapot lopen meppen. :9
 
Tussen de buien door ff gerommeld. Sportdemper vervangen voor de orri demper. Bleek er toch een gaatje in de uitlaatcollector te zitten, die hoorde ik pas nadat de blèr-pijp eraf was. Heel klein gaatje aan de bovenkant, dus de uitlaat maar gelijk eraf geschroeft. Hij is gelukkig nog wel te redden😁.

Daarvoor nog ff een rondje gereden. Maar zo he.. een Fazer rijdt echt lekker. Soepel, vloeiend en lekker power👍🏻. Heerlijk ding.

20210522_154231.jpg

20210522_154242.jpg
 
Tussen de buien door ff gerommeld. Sportdemper vervangen voor de orri demper. Bleek er toch een gaatje in de uitlaatcollector te zitten, die hoorde ik pas nadat de blèr-pijp eraf was. Heel klein gaatje aan de bovenkant, dus de uitlaat maar gelijk eraf geschroeft. Hij is gelukkig nog wel te redden😁.

Daarvoor nog ff een rondje gereden. Maar zo he.. een Fazer rijdt echt lekker. Soepel, vloeiend en lekker power👍🏻. Heerlijk ding.

Bekijk bijlage 1635581
Bekijk bijlage 1635583
Ik denk dat ik mijn stepjes en voorpoten ook maar eens zwart moet gaan maken 😍
 
Ja tof he? Vorige eigenaar heeft dat zwart gecoat. Incl. die dingen bij het kleppendeksel en de radiateurafdekselkapjes :) .
 
Tussen de buien door ff gerommeld. Sportdemper vervangen voor de orri demper. Bleek er toch een gaatje in de uitlaatcollector te zitten, die hoorde ik pas nadat de blèr-pijp eraf was. Heel klein gaatje aan de bovenkant, dus de uitlaat maar gelijk eraf geschroeft. Hij is gelukkig nog wel te redden😁.

Daarvoor nog ff een rondje gereden. Maar zo he.. een Fazer rijdt echt lekker. Soepel, vloeiend en lekker power👍🏻. Heerlijk ding.

Bekijk bijlage 1635581
Bekijk bijlage 1635583
Zat zeker zo'n Alipovic op? :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan