Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Ja tof he? Vorige eigenaar heeft dat zwart gecoat. Incl. die dingen bij het kleppendeksel en de radiateurafdekselkapjes :) .
Echt enorm vet! Ondanks dat er bij mij nu (standaard) niet heel veel kaal/zilverkleurig is, geeft dit echt een heel mooi en extea effect.

Wel is aan gedacht om wat dingetjes zelf te doen. Maar misschien maar gewoon alles een keertje wegbrengen naar een professional. Poten, voetsteuntjes, kroonplaat, kleppendeksel
 
Zat zeker zo'n Alipovic op? :9
16217722563128768020344240995740.jpg
Nee zeker niet, maar moet nog ff een db killertje aanschaffen 😋.

Weet iemand hoeveel nm de moer van de kroonplaat moet?
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Dank u! 😊
Ja die uitlaakt maakt wel een fors geluid zonder db killer. Wel tof, maar niet voor altijd😂
 
Goedemorgen! :W
Mijn moedertje heeft een fzs600 van 2001 nu is deze verlaagd maar moet weer naar orginele hoogte. Heeft iemand hier de orginele dogbones? En Kan ik deze dan overnemen of wil je ruilen? Groeten nelis
 
Mijn fz6 s2 uit 2007 begint op beide originele spiegels de zwarte coating te verliezen. Er gaat niets mis, maar mooi is het ook niet.

Als ik voor een paar tientjes iets op kan pikken (bij Ali?) dan is dat wel fijn voor mijn ijdelheid. Op internet vind ik zoveel mogelijkheden. Ik denk ook verschillende soorten bevestigingen te zien?

Iemand ervaring met een goede alternatief? Ik heb geen haast en op termijn is een vervangende OEM spiegel altijd een plan B.
 
Mijn fz6 s2 uit 2007 begint op beide originele spiegels de zwarte coating te verliezen. Er gaat niets mis, maar mooi is het ook niet.

Als ik voor een paar tientjes iets op kan pikken (bij Ali?) dan is dat wel fijn voor mijn ijdelheid. Op internet vind ik zoveel mogelijkheden. Ik denk ook verschillende soorten bevestigingen te zien?

Iemand ervaring met een goede alternatief? Ik heb geen haast en op termijn is een vervangende OEM spiegel altijd een plan B.
Ik heb een paar nieuwe Shin Yo Booster 2 spiegels liggen die je voor 15 euro over kan nemen. Met M10 schroefdraad voor Yamaha.
 
Misschien een domme vraag, maar hoe zou ik die op mijn kuip moeten monteren als de standaard met spiegels met 2 schroeven op de kuip gemonteerd zit?

Link naar foto
Sorry, was al laat, ging uit van de naked versie. Ik heb de lompe spiegels van de kuip gehaald en subtielere op het stuur gezet op mijn FZ1 Fazer. Vandaar de verwarring.
 
Mijn fz6 s2 uit 2007 begint op beide originele spiegels de zwarte coating te verliezen. Er gaat niets mis, maar mooi is het ook niet.

Als ik voor een paar tientjes iets op kan pikken (bij Ali?) dan is dat wel fijn voor mijn ijdelheid. Op internet vind ik zoveel mogelijkheden. Ik denk ook verschillende soorten bevestigingen te zien?

Iemand ervaring met een goede alternatief? Ik heb geen haast en op termijn is een vervangende OEM spiegel altijd een plan B.
Kuipspiegels zou ik persoonlijk OEM houden als ze het nog goed doen, spiegels van ome Ali zijn meestal wel wat minder qua kwaliteit.

Kun je je spiegel steel/kap niet gewoon spuiten?
 
Kuipspiegels zou ik persoonlijk OEM houden als ze het nog goed doen, spiegels van ome Ali zijn meestal wel wat minder qua kwaliteit.

Kun je je spiegel steel/kap niet gewoon spuiten?
Goede tip en ik had me niet gerealiseerd dat de kwaliteit merkbaar zoveel minder is. Kan het me voorstellen met alle trillingen.

Voor nu houd ik het bij mijn huidige spiegels. Ze doen het. Als ik het niet meer kan aanzien is de spuitbus misschien wel de manier om mijn fazer een opfrisbeurt te geven. Thx voor meedenken!
 
Dit weekend groot onderhoud gedaan aan mn nieuwe Fazer. Was wel nodig ook... Gelukkig was de prijs er ook naar, maar dit was wel goed gebruikt :9.
1622471265270.png


1622471087937.png


1622471112684.png


1622471141203.png

Ketting geklonken met een AFAM-tooltje. Werkt prima:t. Op de terugweg nog een lekker rondje gereden, maar jeetje. Wat rijdt zo'n Fazer lekker zeg. Soepel, makkelijk echt toppie. Helemaal blij mee! Dit weekend staat Limburg op de planning. Ik twijfelde eerst om met de Fazer te gaan (heb m nog maar een week), maar ik durf het wel aan.
 
Dit weekend groot onderhoud gedaan aan mn nieuwe Fazer. Was wel nodig ook... Gelukkig was de prijs er ook naar, maar dit was wel goed gebruikt :9.
Bekijk bijlage 1639135

Bekijk bijlage 1639131

Bekijk bijlage 1639132

Bekijk bijlage 1639133
Ketting geklonken met een AFAM-tooltje. Werkt prima:t. Op de terugweg nog een lekker rondje gereden, maar jeetje. Wat rijdt zo'n Fazer lekker zeg. Soepel, makkelijk echt toppie. Helemaal blij mee! Dit weekend staat Limburg op de planning. Ik twijfelde eerst om met de Fazer te gaan (heb m nog maar een week), maar ik durf het wel aan.
Dat kettingwieltje/kettingset had een tijdje terug al vervangen mogen worden.. :X _O-


Vandaag ook de TDM850 schijven op Fazer gezet, nieuwe EBC HH remblokjes erop en hij remt weer zoals het heurt. Nu nog ff nieuwe bandjes en dan ben ik weer blij :)
 
Dit weekend groot onderhoud gedaan aan mn nieuwe Fazer. Was wel nodig ook... Gelukkig was de prijs er ook naar, maar dit was wel goed gebruikt :9.
Bekijk bijlage 1639135

Bekijk bijlage 1639131

Bekijk bijlage 1639132

Bekijk bijlage 1639133
Ketting geklonken met een AFAM-tooltje. Werkt prima:t. Op de terugweg nog een lekker rondje gereden, maar jeetje. Wat rijdt zo'n Fazer lekker zeg. Soepel, makkelijk echt toppie. Helemaal blij mee! Dit weekend staat Limburg op de planning. Ik twijfelde eerst om met de Fazer te gaan (heb m nog maar een week), maar ik durf het wel aan.
Tandje kleiner voor? Merk je veel verschil?
 
Tandje kleiner voor? Merk je veel verschil?
Goed gezien :) . Ik heb maar een paar kilometer (stuk of 15) met het oude tandwiel gereden, dus vergelijken is lastig. Toch merk ik al verschil. eerst had hij best een ''dip'' voor de 6k rpm, daarna begon hij pas echt te trekken. Soort Turbo-lag.. Maar nu heeft hij iets meer trekkracht onderin, dus dat rijdt wel iets lekkerder.
 
Goed gezien :) . Ik heb maar een paar kilometer (stuk of 15) met het oude tandwiel gereden, dus vergelijken is lastig. Toch merk ik al verschil. eerst had hij best een ''dip'' voor de 6k rpm, daarna begon hij pas echt te trekken. Soort Turbo-lag.. Maar nu heeft hij iets meer trekkracht onderin, dus dat rijdt wel iets lekkerder.
Achter ziet er nog netjes uit bij mij. Als ik hem binnenkort schoonmaak even kijken hoe het voor is.

Als ik hem moet vervangen over een tijdje ook maar een tandje kleiner denk ik!
 
Vraagje, Mijn Fazer (FZS 600 2001) Ruikt nogal. Zeker aan het begin vind ik naar benzine. Daarna ook wel is een beetje naar olie. Een van mijn vrienden maakte er zelfs een opmerking over nadat we een stukje gereden hadden.

Lijkt er voorlopig niet op dat hij veel olie verbruikt en benzineverbruik is helemaal normaal. Iemand hier ervaring mee?
 
Vastzittende vlotter? Carbs zijn nog wel droog en nog geen plasjes op de grond?

Olie kan van alles zijn, maar zou als eerst klepdekselpakking controleren
 
Vastzittende vlotter? Carbs zijn nog wel droog en nog geen plasjes op de grond?

Olie kan van alles zijn, maar zou als eerst klepdekselpakking controleren
Mijn carburateurs zijn een kleine 1000km geleden schoongemaakt omdat de motor een tijdje had stilgestaan. Denk dus dat het daar niet aan zal liggen. Ik ga een naar de pakkingen kijken. Thanks!
 
Mijn carburateurs zijn een kleine 1000km geleden schoongemaakt omdat de motor een tijdje had stilgestaan. Denk dus dat het daar niet aan zal liggen. Ik ga een naar de pakkingen kijken. Thanks!
Vlotternaalden toen ook vervangen?
 
Achter ziet er nog netjes uit bij mij. Als ik hem binnenkort schoonmaak even kijken hoe het voor is.

Als ik hem moet vervangen over een tijdje ook maar een tandje kleiner denk ik!
Achter ziet er altijd beter uit als de voorkant.....
 
Inmiddels is er (o.a) een revisiesetje incl. zuigers onderweg :) Nieuwe bochtenset is ook binnen. Nog even, en mijn Fazer kan de weg weer op :)

Om hier nog even op terug te komen,

Klauw gereviseerd, en toen bleek helaas dat het schroefdraad van één van de ontluchtingsnippels beschadigd geraakt is. De remolie kwam er langs druppelen... Uiteindelijk een gebruikte remklauw gevonden, die gereviseerd en die zit er nu op :)

Al met al nog geen tijd gehad voor de eerste testrit, maar dat gaat ergens de komende dagen zeker goed komen 8-)
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Terug
Bovenaan Onderaan