Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Mooie rit! Ik moet eerlijk zeggen dat je met ruit ook gewoon nat wordt. Ik vraag me af hoeveel dat uitmaakt met een std Fazer.
 
Mooie rit! Ik moet eerlijk zeggen dat je met ruit ook gewoon nat wordt. Ik vraag me af hoeveel dat uitmaakt met een std Fazer.
Dat zal niet heel veel schelen inderdaad! Was vooral jaloers op de vele allroads. Die reden rustig met open helm door de plens regen heen.
 
Naked of klein kuipje maakt niet zoveel uit in de regen, je moet een bushokje kuip hebben of er dicht opzitten zoals bij een sportmotor. TransAlp of TDM werd ik ook gewoon (klets)nat op. Beste devies is een goed pak of regenkleding. :)

Ik heb zaterdag 1050km gereden op de Fazert, vanuit Zuid Tirol naar Drenthe. Vanaf Duitsland allemaal autobahn dus op wat stau en baustellen na wel aardig kunnen doorrijden, in 14 uur gedaan. wel regelmatig (om de 100km) pauze genomen om scherp te blijven. Gelukkig alleen de laatste kilometers wat regen. Was de eerste dag wel anders naar de Harz toe, zelfs m'n t-shirt was helemaal doorweekt na de laatste 100km bakken met regen gehad te hebben. :9
 
Voor de geïnteresseerden,
Fazer 1000 BJ 2002 62000 KM

Nieuwe bougies
Nieuwe ketting! DID ZVM
Nieuwe olie + filter
Nieuw luchtfilter
Nieuwe voorkeringen + stofkappen.
Banden 80%
Reserve sleutel in hoesje nooit gebruikt!

Ik ben de 2 eigenaar van deze geheel originele Fazer! Geen import!
Ziet er netjes uit geen beschadigingen of roest!
Rijdt uitstekend!
Vraagprijs is 2600€
 

Bijlagen

  • IMG_20210708_112517.jpg
    IMG_20210708_112517.jpg
    316,9 KB · Weergaven: 29
  • IMG_20210708_112534.jpg
    IMG_20210708_112534.jpg
    153,1 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Hier ben ik dan weer, met wederom een vraag..

Recent heb ik e.e.a aan onderhoud uitgevoerd aan mijn Fazer (o.a een grote beurt, nieuwe uitlaat en balhoofdlagers). Bij de eerste testrit na die reparatie, bleek de snelheidsmeter niet meer te werken. Ook de tellerstand loopt niet op. De telleraandrijver zit goed op zijn plek, en zou dus gewoon moeten werken.

Heeft iemand zoiets al eerder gehad? Ik ben automonteur geweest en ik heb inmiddels ook aardig ervaring met het repareren van motorfietsen, maar ik kom er in dit geval niet achter wat er kapot kan zijn. Ik heb gezocht naar een vervangende telleraandrijver, maar behalve de kapotte aandrijver die Boonstra online heeft staan, kan ik er geen vinden :(

Ik heb nu zo'n 2 maanden geen motor meer gereden, en ik krijg last van ontwenningsverschijnselen :P
 
Hier ben ik dan weer, met wederom een vraag..

Recent heb ik e.e.a aan onderhoud uitgevoerd aan mijn Fazer (o.a een grote beurt, nieuwe uitlaat en balhoofdlagers). Bij de eerste testrit na die reparatie, bleek de snelheidsmeter niet meer te werken. Ook de tellerstand loopt niet op. De telleraandrijver zit goed op zijn plek, en zou dus gewoon moeten werken.

Heeft iemand zoiets al eerder gehad? Ik ben automonteur geweest en ik heb inmiddels ook aardig ervaring met het repareren van motorfietsen, maar ik kom er in dit geval niet achter wat er kapot kan zijn. Ik heb gezocht naar een vervangende telleraandrijver, maar behalve de kapotte aandrijver die Boonstra online heeft staan, kan ik er geen vinden :(

Ik heb nu zo'n 2 maanden geen motor meer gereden, en ik krijg last van ontwenningsverschijnselen :P
Fazer 600?
 
Klopt, een Fazer 600, bouwjaar 2000.

Met elektrische aandrijver, dus. Had ik er natuurlijk even bij moeten zetten in mijn vorige post :) Ik weet niet of een aandrijver van een ander type zou kunnen passen bijvoorbeeld, dat soort tips zijn zeker welkom :)

Eerlijk gezegd is dit niet de eerste keer dat ik erachter kom dat vervangende onderdelen vinden voor een Fazer niet makkelijk is, zacht gezegd. Mocht er evt. interesse zijn in de motor (bj 2000, 75.000km, olie ververst, nieuwe bougies, banden goed, nieuwe bochtenset, givi topkofferrek (zonder koffer) stuur me dan een bericht. Dan kan ik daar ook even over nadenken.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, een Fazer 600, bouwjaar 2000.

Met elektrische aandrijver, dus. Had ik er natuurlijk even bij moeten zetten in mijn vorige post :) Ik weet niet of een aandrijver van een ander type zou kunnen passen bijvoorbeeld, dat soort tips zijn zeker welkom :)

Eerlijk gezegd is dit niet de eerste keer dat ik erachter kom dat vervangende onderdelen vinden voor een Fazer niet makkelijk is, zacht gezegd. Mocht er evt. interesse zijn in de motor (bj 2000, 75.000km, olie ververst, nieuwe bougies, banden goed, nieuwe bochtenset, givi topkofferrek (zonder koffer) stuur me dan een bericht. Dan kan ik daar ook even over nadenken.
Gever stuk in voorwiel! Nokjes wss afgebroken
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Electriek gewoon controleren? Misschien ook wel in Haynes te vinden hoe

Hoezo zijn onderdelen lastig te vinden dan? Fazer is veel verkocht, yammie heeft vast nog wel genoeg spul bij Schiphol liggen :9
 
Electriek gewoon controleren? Misschien ook wel in Haynes te vinden hoe

Hoezo zijn onderdelen lastig te vinden dan? Fazer is veel verkocht, yammie heeft vast nog wel genoeg spul bij Schiphol liggen :9
Nouja, de Fazer staat nu alweer ruim 2 maanden stil omdat ik geen telleraandrijver kan vinden, behalve dan een defecte bij Boonstra. Ik heb dit nog nooit zo meegemaakt, en vindt het te belachelijk voor woorden.
 
Nouja, de Fazer staat nu alweer ruim 2 maanden stil omdat ik geen telleraandrijver kan vinden, behalve dan een defecte bij Boonstra. Ik heb dit nog nooit zo meegemaakt, en vindt het te belachelijk voor woorden.
4YR8375505: Sensor, Speed Yamaha - buy the 4YR-83755-05 at CMSNL helemaal nieuw en misschien ook nog wel goedkoper bij de yammie dealer

YAMAHA FAZER FZS600 SPEEDO SENSOR DRIVE ROTOR | eBay tweedehandsje

Yamaha FZS 600 Fazer/SP 01 Cable Repair Kit for Speedo and Tacho by Slinky Glide Parts at Wemoto - The UK's No.1 On-Line Motorcycle Parts Retailer voor als je kabelbreuk hebt

Twee maanden zou ik niet kunnen wachten, dan maar nieuw als het moet. Maar niks kunnen vinden voor een Fazer lijkt me sterk. Voor een Honda Hawk GT (grijs import) of Yamaha WR250R (weinig verkocht in Europa) moest ik soms wel ff zoeken, moest ook wel is spul uit USA bestellen...

1626009797980.png
 
Nouja, de Fazer staat nu alweer ruim 2 maanden stil omdat ik geen telleraandrijver kan vinden, behalve dan een defecte bij Boonstra. Ik heb dit nog nooit zo meegemaakt, en vindt het te belachelijk voor woorden.
Maar zonder snelheid aanduiding kan je toch gewoon rijden met die Fazer??
Knoop je even een je telefoon ofzo aan het stuur voor een indicatie 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
4YR8375505: Sensor, Speed Yamaha - buy the 4YR-83755-05 at CMSNL helemaal nieuw en misschien ook nog wel goedkoper bij de yammie dealer

YAMAHA FAZER FZS600 SPEEDO SENSOR DRIVE ROTOR | eBay tweedehandsje

Yamaha FZS 600 Fazer/SP 01 Cable Repair Kit for Speedo and Tacho by Slinky Glide Parts at Wemoto - The UK's No.1 On-Line Motorcycle Parts Retailer voor als je kabelbreuk hebt

Twee maanden zou ik niet kunnen wachten, dan maar nieuw als het moet. Maar niks kunnen vinden voor een Fazer lijkt me sterk. Voor een Honda Hawk GT (grijs import) of Yamaha WR250R (weinig verkocht in Europa) moest ik soms wel ff zoeken, moest ook wel is spul uit USA bestellen...

Dat doe je snel, ik heb er aardig wat uren aan besteed met uiteindelijk één defecte aandrijver als resultaat... Staat genoteerd in ieder geval :)
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Voor de geïnteresseerden,
Fazer 1000 BJ 2002 62000 KM

Nieuwe bougies
Nieuwe ketting! DID ZVM
Nieuwe olie + filter
Nieuw luchtfilter
Nieuwe voorkeringen + stofkappen.
Banden 80%
Reserve sleutel in hoesje nooit gebruikt!

Ik ben de 2 eigenaar van deze geheel originele Fazer! Geen import!
Ziet er netjes uit geen beschadigingen of roest!
Rijdt uitstekend!
Vraagprijs is 2600€
Mooi ding, Inruil FZS600? Km 22000 gelopen bijna nieuwstaat.
 

Bijlagen

  • 20210710_185551.jpg
    20210710_185551.jpg
    324,5 KB · Weergaven: 19
iemand ervaring met versnellings indicator fazer 600 2006
en kost prijs
Ja, ik heb er 1 op mijn Fazer FZ6 en vind het helemaal ruk. Altijd te laat en zodra de koppeling ingeknepen is gaat hij niet meer mee.
Dan geeft hij weer 0 aan dan weer 6. Ik haal het er af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan