Fazerrijders - Hangplek - deel 15

FOTOOOO en gefeliciteerd!
Ik moet zelf nog even een paar goede foto's maken van mezelf ;) maar dit is hem:
232207796_4902670839748230_674472545375824424_n.jpg
 
Vraagje trouwens aan iedereen, ik heb een fz8 uit 2013, met wat voor banden rijden jullie? Ik heb momenteel nog de banden van de vorige eigenaar erop maar die mogen er binnenkort wel een keertje af
 
Vraagje trouwens aan iedereen, ik heb een fz8 uit 2013, met wat voor banden rijden jullie? Ik heb momenteel nog de banden van de vorige eigenaar erop maar die mogen er binnenkort wel een keertje af
Ik rij met mijn fz1n de pirelli angel GT. Super bandje. Niet voor de angel GT2 gegaan vanwege het profiel. Prestaties zijn het zelfde. 20210813_172947.jpg20210813_173004.jpg

Edit: zo zien de banden er na het inrijden uit. 16293720555548357457765095701462.jpg
 
Vraagje trouwens aan iedereen, ik heb een fz8 uit 2013, met wat voor banden rijden jullie? Ik heb momenteel nog de banden van de vorige eigenaar erop maar die mogen er binnenkort wel een keertje af
Continental RoadAttack 3, snel sturende band maar wel wat meer levensduur dan een sportband. Wat zoek je in een band?

20210626_123448.jpg
 
Ik rij zelf op zich wel sportief er mee maar gebruik m ook om de rit van Rotterdam naar Groningen te maken richting schoonouders en woon- werk verkeer. Dus een band die vooral gericht is op langere ritjes denk ik maar ook gemakkelijk wat sportief rijgedrag kan hebben
 
Banden blijft een persoonlijke keuze! Genoeg reviews kijken en een keuze maken. Een sport/tour band doet het altijd goed.
 
Vraagje trouwens aan iedereen, ik heb een fz8 uit 2013, met wat voor banden rijden jullie? Ik heb momenteel nog de banden van de vorige eigenaar erop maar die mogen er binnenkort wel een keertje af

Ik heb ook wat research gedaan al voor mijn volgende set. Ik heb nu Pilot Power 2CT. Zijn prima in zowel nat als droog weer, maar ze mogen wel wat langer meegaan. Ook wil ik zo snel mogelijk sturende banden. Dan kom je uit op sport/tour banden.

Aanraders qua sportiviteit zijn volgens dit forum en veel reviews de Conti Road Attack 3 of de Mezeler Roadtec 01 SE.
Daar ga ik voor als de PiPo's op zijn.
 
Vraagje trouwens aan iedereen, ik heb een fz8 uit 2013, met wat voor banden rijden jullie? Ik heb momenteel nog de banden van de vorige eigenaar erop maar die mogen er binnenkort wel een keertje af
Ik rij op de fzs600 met metzler Z8. Ben er echt mega tevreden over. Zowel in nat als droog weer heel voorspelbaar. Snel warm en voorlopig veel levensduur.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik op deze motor niet met andere banden heb gereden en hiervoor weinig vergelijkingsmateriaal heb gehad.

Ohja niet geheel onbelangrijk, ze zijn heel goed betaalbaar.
 
Ik rij zelf op zich wel sportief er mee maar gebruik m ook om de rit van Rotterdam naar Groningen te maken richting schoonouders en woon- werk verkeer. Dus een band die vooral gericht is op langere ritjes denk ik maar ook gemakkelijk wat sportief rijgedrag kan hebben
Qua grip zit je met elke moderne sporttour band wel goed. De ene is net wat beter in het droog, de ander weer wat beter in het nat maar de verschillen zijn minimaal.

Stuurgedrag zitten wel verschillen, Continental heeft helemaal ingezet op flitsend sturen terwijl Bridgestone juist inzet op stabiliteit. Welke de beste is is subjectief en ook afhankelijk van de motorfiets. Vind zelf de Conti's heerlijk in de bochten maar op de Autobahn met wat bagage achterop voelt het niet meer heel stabiel, nu heeft de FZS600 een aardig korte naloop en een noodle frame etc. Een FZ8 is van zichzelf al een stuk stabieler.

Maar om het simpel te houden Sportief > Tour: Conti, Pirelli/Metzeler, Michelin, Dunlop, Bridgestone
 
Hallo allemaal, ik ben me een klein beetje aan het oriënteren op een FZ6 Fazer voor 'erbij' om voor woon-werk te gebruiken en af en toe een circuitdagje te doen. Hij gaat op de stoep buiten gestald worden, hoeft dus niet heel mooi te zijn. Ik ben aan het kijken naar de modellen tussen 2003 en 2007. Zitten daar noemenswaardige verschillen tussen om er ook echt veel meer voor te betalen? Behalve natuurlijk de leeftijd en staat an sich. En hoeveel km kan zo'n motor rijden voordat je dingen als koppeling, balhoofdlager mag verwachten?
 
Ah ok, ik zag een 2003 met volgens mij injectie, maar ik wil zeker geen motor met carbs. Maar zit er een noemenswaardig verschil tussen die eerste injectiemodellen, of is dat marginaal?
 
De 2de generatie injectie is vanaf 2007 dus als je kijkt naar modellen van 2003-2007 met injectie blok kijk je naar het zelfde model. Er zijn geen problemen bekende problemen met dit model. Het is een betrouwbaar blok. Verder moet je gewoon kijken naar de slijtage. Hoe hoger de km stand hoe meer slijtage op slijtage onderdelen.
 
Na de deelname aan de Dutch1000 in juli kwam ik helaas toch tot de conclusie dat mijn zadeltassen voor wat lakschade hadden gezorgd.

Aangezien ik voorlopig van plan ben de fazer te houden ben ik opzoek gegaan naar een mooi rek. Helaas, maar begrijpelijk, tegenwoordig weinig meer verkrijgbaar.

Uiteindelijk een mooi rek gevonden in Ukraine bij recraftmoto.com. Mooie prijs, perfect verpakt en het zit goed in elkaar. Nu maar weer eens een meerdaagse rit maken.

De beschadigde lak binnenkort maar een bewerken met touchup paint.

Op de foto's overigens nog niet bevestigd. Alleen even gekeken hoe het geheel eruit ziet.
 

Bijlagen

  • PXL_20210928_180944091.jpg
    PXL_20210928_180944091.jpg
    136,1 KB · Weergaven: 20
  • PXL_20210928_180522694.jpg
    PXL_20210928_180522694.jpg
    184,2 KB · Weergaven: 20
Terug
Bovenaan Onderaan