Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Ja klopt! De tassen zijn onderling verbonden met een band. Ze steunen nu op de zijkanten van het rek. Voorheen direct op het paneel. Bovenop nu ook nog wat ruimte en mijn hele zadel blijft zo vrij
 
Dank voor je reactie! Zie trouwens dat je een anders stuur hebt dan het origineel. Welk stuur heb je, en moest je aanpassingen doen? En hoe bevalt het stuur?
Renthal 758 Ultra Low, geen aanpassingen maar je komt met uiterst links sturen wel net met de remhendel tegen de kuip aan. Iets om rekening mee te houden als je wil keren. Stuur bevalt verder goed, meer actieve zithouding en je handen staan wat natuurlijker op het stuur (heb met ori sturen vaak dove handen). :)
 
Als er nieuwere banden uitkomen zijn deze (helaas) niet altijd meer leverbaar in de Fazer-maat 110/70/70, zijn er mensen die met een andere maat voorband dan 110/70/17 rijden ?
Welke maat dan en heeft dat nog merkbaar effect ?

Er is voorlopig nog wel wat te krijgen in 110/70 maar vroeg me gewoon af of het veel merkbaar effect heeft als je er vanaf stapt ten gunste van een band die verder heel goed uit de testen komt maar er niet in 110/70 is..
 
120/70 zou wel mogen op een 3" velg, of het lekker rijdt geen idee. Zou de vorkpoten dan wel wat laten doorzakken.

110/70 blijft nog wel heel lang makkelijk leverbaar gezien de 300/400cc brommers dat allemaal hebben als voorband maat. Alleen iets minder keuze maar nog wel prima keuze. Zo heb ik op de CB500 Bridgestone S22's in de Yamaha R3 maat (110/70 & 140/70). Bedenk me nu net wel dat de S22 in die maat maar tot 210km/u mag, dus eigenlijk niet geschikt voor de Fazer als je een autobahn racer bent. :9
 
Dat is wel balen! Komt dat dan omdat het stuur zo laag is? Want dan kijk ik naar een iets hoger stuur. Of moet het stuur juist meer naar je toe staan? Mvg, Cor
Lager, breder en rechter. Het scheelt ook maar een heel klein beetje maar net genoeg om de rem (zachtjes) aan te tikken. Misschien is mijn kuip ook wel wat ontzet, 't is wel een netjes overgespoten motor (wss op jonge leeftijd schade gehad). Zou me niets verbazen dat het kuipframe niet meer 100% recht is. :9

Lees namelijk nergens anders dat mensen problemen hebben met de 758 op de Fazer 600.
 
Laatst bewerkt:
Lager, breder en rechter. Het scheelt ook maar een heel klein beetje maar net genoeg om de rem (zachtjes) aan te tikken. Misschien is mijn kuip ook wel wat ontzet, 't is wel een netjes overgespoten motor (wss op jonge leeftijd schade gehad). Zou me niets verbazen dat het kuipframe niet meer 100% recht is. :9

Lees namelijk nergens anders dat mensen problemen hebben met de 758 op de Fazer 600.
Een aantal filmpjes gezien over hetzelfde stuur. Daarin werd aangegeven dat het dichtbij was maar net ging!

Ik heb hetzelfde stuur op mijn naked versie. Enorme verbetering qua gevoel, comfort en looks.
 
Laatst bewerkt:
Een aantal filmpjes gezien over hetzelfde stuur. Daarin werd aangegeven dat het dichtbij was maar net ging!

Ik heb hetzelfde stuur op mijn naked versie. Enorme verbetering qua gevoel, comfort en looks.
Ga ik dat stuur gewoon bestellen. Mocht het zo zijn dat de remhendel inderdaad tegen de Kuip komt, en het gaat me ontzettend storen, zet ik er gewoon risers op van 1 cm bijvoorbeeld. Dank voor jullie reacties.
 
Nu mijn “op zoek naar een nieuw stuur” probleem is opgelost, ben ik op zoek naar een oplossing voor een volgend irritatie puntje. Namelijk, de originele kuipspiegels van de fazer 600 uit 1999 zijn best wel kort. Ik dacht te zien dat de spiegels van een fazer 600 uit 2004 origineel al wat langer zijn. Passen deze spiegels qua bevestiging ook op mijn fazer of hebben jullie andere tips? Mvg, Cor
 
2002/2003 model heb ik dus.

In een ver verleden waren ze een tientje per stuk bij MotoZoom ofzo. Toen besteld en zitten er al jaren op.
Enige nadeel wat ik bij de linker spiegel inmiddels ervaar zijn wat meer trillingen in vergelijking met rechts. Maar weet niet of dat aan de spiegels ligt of het feit dat er her en der wat extra ringen onder mijn kuipje zitten om wat xenon geneuzel passend te krijgen. Inmiddels zijn we ook zo’n 9 à 10 jaar een 80k km verder. Fijne modificatie in ieder geval die voor een stuk beter zicht zorgt.
 
Iemand enig idee welke voorvork olie het best te gebruiken bij de standaard vering bij een FZS600 uit 1999? Wil de vering overigens wat stugger dan op dit moment het geval is. Mvg Cor
 
Iemand enig idee welke voorvork olie het best te gebruiken bij de standaard vering bij een FZS600 uit 1999? Wil de vering overigens wat stugger dan op dit moment het geval is. Mvg Cor
De manual zegt dikte 10
Fork.jpg
 
Ik gebruik 15W / 50 cSt voor iets meer demping. Zwaarder zou ik niet gaan met standaard veren.

edit: rijstijl en belading van de motor zijn wel belangrijk, bij te dikke olie is je demping te traag. Als je bijvoorbeeld 70kg bent ben je beter af met gewoon 10W. Olie word ook iets dunner over tijd dus als het al lang niet vervangen is kan het al vergelijkbaar zijn met een 5W.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik 15W / 50 cSt voor iets meer demping. Zwaarder zou ik niet gaan met standaard veren.

edit: rijstijl en belading van de motor zijn wel belangrijk, bij te dikke olie is je demping te traag. Als je bijvoorbeeld 70kg bent ben je beter af met gewoon 10W. Olie word ook iets dunner over tijd dus als het al lang niet vervangen is kan het al vergelijkbaar zijn met een 5W.
Laat ik nou net 70 kg zijn. Ik heb geen idee wanneer de olie voor het laatst vervangen is, maar gezien het inveren van de vork ga ik er vanuit dat dat best een tijdje geleden is.
 
Laat ik nou net 70 kg zijn. Ik heb geen idee wanneer de olie voor het laatst vervangen is, maar gezien het inveren van de vork ga ik er vanuit dat dat best een tijdje geleden is.
Zou dan gewoon voor een 10W gaan. Zitten ook nog wat verschil tussen de merken, 10W Putoline en Motul zijn weer net wat dikker dan 10W van Yamaha, Castrol en Bel-Ray. :)
Dankje! Dus als ik het goed begrijp 0.475 L per vork. Maar wat bedoelen ze precies met die 121 mm, hoe meer ik die?
Vork gecomprimeerd, veren eruit en dan rand bovenkant voorvork tot olieniveau meten. Doe het zelf altijd met een schuifmaat.
 
Dankje! Dus als ik het goed begrijp 0.475 L per vork. Maar wat bedoelen ze precies met die 121 mm, hoe meer ik die?
Die 0,475 is ongeveer, ik hou zelf die 120 mm aan, tenminste, ik heb andere (progressieve veren en hou aan wat de fabrikant aangaf). dus als je de poot gaat vullen doe je dit zonder veer en meet dan met een schuifmaat op 120mm ingesteld op de rand van de poot tot de tip van je schuifmaat net olie raakt, tussendoor eerst wel een paar keer voorzichtig wat op en neer pompen zodat de nieuwe olie wel overal verdeeld zit voor je de 120mm checkt/aanvult !
Wat er in het rood staat dus.. ;)
 

Bijlagen

  • schuifmaat-onderdelen.jpg
    schuifmaat-onderdelen.jpg
    63,4 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Zou dan gewoon voor een 10W gaan. Zitten ook nog wat verschil tussen de merken, 10W Putoline en Motul zijn weer net wat dikker dan 10W van Yamaha, Castrol en Bel-Ray. :)

Vork gecomprimeerd, veren eruit en dan rand bovenkant voorvork tot olieniveau meten. Doe het zelf altijd met een schuifmaat.
En idd vork helemaal ingedrukt ! ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Goedenavond, Denk dat m’n uitlaat lek is, had vandaag even goed gas gegeven in alle versnellingen en vervolgens maakte m’n motor een soort tikken maar ook zwaar geluid. Lijkt vanuit de uitlaat te komen. Heb de uitlaat eraf gehaald en zie veel roest. Kunnen de pakkingen “op zijn”? En weet iemand het aanhaalmoment van de uitlaat op het blok? Mvg, Cor
 
Had m’n fazer even opengetrokken in de eerste versnelling maar zover dat ie in de toeren begrenzing knalde waardoor die een een soort klap maakte en even terugsloeg qua snelheid. Is dat het doel van de begrenzing of heb ik dat blok finaal gesloopt?
 
Had m’n fazer even opengetrokken in de eerste versnelling maar zover dat ie in de toeren begrenzing knalde waardoor die een een soort klap maakte en even terugsloeg qua snelheid. Is dat het doel van de begrenzing of heb ik dat blok finaal gesloopt
 
Terug
Bovenaan Onderaan