Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Renthal 758 Ultra Low, geen aanpassingen maar je komt met uiterst links sturen wel net met de remhendel tegen de kuip aan. Iets om rekening mee te houden als je wil keren. Stuur bevalt verder goed, meer actieve zithouding en je handen staan wat natuurlijker op het stuur (heb met ori sturen vaak dove handen).Dank voor je reactie! Zie trouwens dat je een anders stuur hebt dan het origineel. Welk stuur heb je, en moest je aanpassingen doen? En hoe bevalt het stuur?
Dat is wel balen! Komt dat dan omdat het stuur zo laag is? Want dan kijk ik naar een iets hoger stuur. Of moet het stuur juist meer naar je toe staan? Mvg, Cormaar je komt met uiterst links sturen wel net met de remhendel tegen de kuip aan.
Lager, breder en rechter. Het scheelt ook maar een heel klein beetje maar net genoeg om de rem (zachtjes) aan te tikken. Misschien is mijn kuip ook wel wat ontzet, 't is wel een netjes overgespoten motor (wss op jonge leeftijd schade gehad). Zou me niets verbazen dat het kuipframe niet meer 100% recht is.Dat is wel balen! Komt dat dan omdat het stuur zo laag is? Want dan kijk ik naar een iets hoger stuur. Of moet het stuur juist meer naar je toe staan? Mvg, Cor
Een aantal filmpjes gezien over hetzelfde stuur. Daarin werd aangegeven dat het dichtbij was maar net ging!Lager, breder en rechter. Het scheelt ook maar een heel klein beetje maar net genoeg om de rem (zachtjes) aan te tikken. Misschien is mijn kuip ook wel wat ontzet, 't is wel een netjes overgespoten motor (wss op jonge leeftijd schade gehad). Zou me niets verbazen dat het kuipframe niet meer 100% recht is.
Lees namelijk nergens anders dat mensen problemen hebben met de 758 op de Fazer 600.
Ga ik dat stuur gewoon bestellen. Mocht het zo zijn dat de remhendel inderdaad tegen de Kuip komt, en het gaat me ontzettend storen, zet ik er gewoon risers op van 1 cm bijvoorbeeld. Dank voor jullie reacties.Een aantal filmpjes gezien over hetzelfde stuur. Daarin werd aangegeven dat het dichtbij was maar net ging!
Ik heb hetzelfde stuur op mijn naked versie. Enorme verbetering qua gevoel, comfort en looks.
Ja die is ook al langer dan die van de 1999 toch? Gaat erom dat ik er wel wat meer zicht mee krijg want ik kijk nu grotendeels tegen m’n armen aan. Zeker als ik er strak een Renthal ultra low op zet.Van 2002 past geloof ik
Die (22002-2003) passen idd 1 op 1, van Fazer 1000 zijn ook , die heb ik volgens mij !Van 2002 past geloof ik, facelift. 2004 is al een fz6 toch?
Heb ik zelf ook, prima zicht mee.
Nou top, dat is het belangrijkste. Moet wel kunnen zien of er iets met zwaailichten achter me rijd wanneer ik m héél even open trek..Fijne modificatie in ieder geval die voor een stuk beter zicht zorgt.
De manual zegt dikte 10Iemand enig idee welke voorvork olie het best te gebruiken bij de standaard vering bij een FZS600 uit 1999? Wil de vering overigens wat stugger dan op dit moment het geval is. Mvg Cor
Laat ik nou net 70 kg zijn. Ik heb geen idee wanneer de olie voor het laatst vervangen is, maar gezien het inveren van de vork ga ik er vanuit dat dat best een tijdje geleden is.Ik gebruik 15W / 50 cSt voor iets meer demping. Zwaarder zou ik niet gaan met standaard veren.
edit: rijstijl en belading van de motor zijn wel belangrijk, bij te dikke olie is je demping te traag. Als je bijvoorbeeld 70kg bent ben je beter af met gewoon 10W. Olie word ook iets dunner over tijd dus als het al lang niet vervangen is kan het al vergelijkbaar zijn met een 5W.
Dankje! Dus als ik het goed begrijp 0.475 L per vork. Maar wat bedoelen ze precies met die 121 mm, hoe meer ik die?De manual zegt dikte 10Bekijk bijlage 1687212
Zou dan gewoon voor een 10W gaan. Zitten ook nog wat verschil tussen de merken, 10W Putoline en Motul zijn weer net wat dikker dan 10W van Yamaha, Castrol en Bel-Ray.Laat ik nou net 70 kg zijn. Ik heb geen idee wanneer de olie voor het laatst vervangen is, maar gezien het inveren van de vork ga ik er vanuit dat dat best een tijdje geleden is.
Vork gecomprimeerd, veren eruit en dan rand bovenkant voorvork tot olieniveau meten. Doe het zelf altijd met een schuifmaat.Dankje! Dus als ik het goed begrijp 0.475 L per vork. Maar wat bedoelen ze precies met die 121 mm, hoe meer ik die?
Die 0,475 is ongeveer, ik hou zelf die 120 mm aan, tenminste, ik heb andere (progressieve veren en hou aan wat de fabrikant aangaf). dus als je de poot gaat vullen doe je dit zonder veer en meet dan met een schuifmaat op 120mm ingesteld op de rand van de poot tot de tip van je schuifmaat net olie raakt, tussendoor eerst wel een paar keer voorzichtig wat op en neer pompen zodat de nieuwe olie wel overal verdeeld zit voor je de 120mm checkt/aanvult !Dankje! Dus als ik het goed begrijp 0.475 L per vork. Maar wat bedoelen ze precies met die 121 mm, hoe meer ik die?
En idd vork helemaal ingedrukt !Zou dan gewoon voor een 10W gaan. Zitten ook nog wat verschil tussen de merken, 10W Putoline en Motul zijn weer net wat dikker dan 10W van Yamaha, Castrol en Bel-Ray.
Vork gecomprimeerd, veren eruit en dan rand bovenkant voorvork tot olieniveau meten. Doe het zelf altijd met een schuifmaat.