Fazerrijders - Hangplek - deel 15

😳 was dat inclusief banden en kettingset nieuwe dynamo ofzo?
voor kleppen controle en vloeistoffen lijkt mij dat een veels te hoog bedrag.
Nee kleppen stellen heb ik wel verzocht, was niet nodig volgens hem bij deze motorfiets. Filter en bougies had ik zelf nog liggen en die zouden ze in goed overleg gebruiken. Radiateur moest wel los, koelvloeistof vervangen. Voor de rest alleen een nieuwe accu en de motor 5 kilometer verder opgehaald. Geen nieuwe banden, ketting of wat dan ook.
 
Laatst bewerkt:
Nee kleppen stellen heb ik wel verzocht, was niet nodig volgens hem bij deze motorfiets. Filter en bougies had ik zelf nog liggen en die zouden ze in goed overleg gebruiken. Radiateur moest wel los, koelvloeistof vervangen. Voor de rest alleen een nieuwe accu en de motor 5 kilometer verder opgehaald. Geen nieuwe banden, ketting of wat dan ook.
Oké, moet zeggen dat ik al jaren geen beurt bij een officiële dealer heb laten uitvoeren.
Maar vind het wel een te hoog bedrag,het is geen bmw of Ducati.
 
Oké, moet zeggen dat ik al jaren geen beurt bij een officiële dealer heb laten uitvoeren.
Maar vind het wel een te hoog bedrag,het is geen bmw of Ducati.
Het is geen officiele dealer. Omdat ze me goed geholpen hebben met de motor ophalen, ze een goede naam hebben en de motor toch toe was aan een grote beurt heb ik ze die beurt ook gegund. Waarschijnlijk zou de Yamaha dealer minder gevraagd hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
Krijg net te horen dat mijn Yamaha Fazer 8 opgehaald kan worden van een grote beurt en ik schrok behoorlijk van het bedrag. Een bedrag dat ik nog nooit eerder heb hoeven betalen, te weten E 847,- De beurt was wel echt nodig en men heeft hem ook op moeten halen omdat ik 2 weken geleden gestrand ben met een defecte accu. Met het ophalen is men een half uur bezig geweest, het was vlakbij. Volgens de eigenaar zouden dit tegenwoordig de normale kosten zijn. Ik ga geen namen noemen en niemand online afbranden. Maar ben benieuwd of iemand hier recentelijk een grote beurt heeft laten doen aan zijn of haar Fazer of FZ1 of FZ8 en wat daar de prijs van was?
Heb je de rekening gespecificeerd gekregen?
Dan weet je ongeveer wel waar dit absurde bedrag vandaan komt, normaal gesproken zou een grote beurt maximaal €450,- moeten kosten lijkt mij.
 
Had van te voren toch meerdere zaken kunnen afbellen? Nieuwe accu zelf plaatsen en hem zelf naar de zaak kunnen rijden?
 
Had van te voren toch meerdere zaken kunnen afbellen? Nieuwe accu zelf plaatsen en hem zelf naar de zaak kunnen rijden?
Niet iedereen heeft de middelen om zelf een motor te vervoeren. Van te voren zelf duidelijk vragen om een prijs indicatie is inderdaad wel essentieel. Heb het ze gegund omdat ze me goed geholpen hebben. En moet ook wel zeggen dat ze hun werk boven gemiddeld goed doen. Remklauwen demonteren en compleet schoon maken doet bijna geen enkele motorzaak en dat hebben zij wel gedaan. De prijs is hem dus echt in de uren gaan zitten.
 
Voor mijn KTM was ik zo'n €500 kwijt voor een grote beurt, en dat is met daadwerkelijk kleppen stellen. €800 voor een 4 in lijn is wel veel..
 
Voor mijn KTM was ik zo'n €500 kwijt voor een grote beurt, en dat is met daadwerkelijk kleppen stellen. €800 voor een 4 in lijn is wel veel..
Thanks voor de bevestiging. En ik weet genoeg voor een volgende keer. Weer wat geleerd denk ik dan maar.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Niet iedereen heeft de middelen om zelf een motor te vervoeren. Van te voren zelf duidelijk vragen om een prijs indicatie is inderdaad wel essentieel. Heb het ze gegund omdat ze me goed geholpen hebben. En moet ook wel zeggen dat ze hun werk boven gemiddeld goed doen. Remklauwen demonteren en compleet schoon maken doet bijna geen enkele motorzaak en dat hebben zij wel gedaan. De prijs is hem dus echt in de uren gaan zitten.
Ik bedoel accu vervangen en rijdend ernaartoe? Als niet meer rijdend te maken is, zeker lastig om hem naar een zaak te krijgen.
 
Ik heb een Yamaha FZS 600 uit 2003 die een grote beurt moet hebben. Weten jullie ook of het zin heeft om de rubberen remleidingen die ook aan vervanging toe zijn te laten vervangen door staal omvlochten remleidingen of heeft dat weinig zin? Ik kreeg ook een keer de opmerking dat mijn remmen wat sponzig aanvoelen.
 
Ik heb een Yamaha FZS 600 uit 2003 die een grote beurt moet hebben. Weten jullie ook of het zin heeft om de rubberen remleidingen die ook aan vervanging toe zijn te laten vervangen door staal omvlochten remleidingen of heeft dat weinig zin? Ik kreeg ook een keer de opmerking dat mijn remmen wat sponzig aanvoelen.
Dat heeft altijd zin, zeker als ze al 10+ jaar oud zijn :Y

Vervang de voorremleiding altijd als ik een oudere motor koop waar nog rubber opzit.
 
Ik heb een Yamaha FZS 600 uit 2003 die een grote beurt moet hebben. Weten jullie ook of het zin heeft om de rubberen remleidingen die ook aan vervanging toe zijn te laten vervangen door staal omvlochten remleidingen of heeft dat weinig zin? Ik kreeg ook een keer de opmerking dat mijn remmen wat sponzig aanvoelen.
Ook hier stalen remleidingen, icm met sinterremblokken remt het serieus goed en niks sponzig, ik hou van keiharde remmen en deze is en blijft keihard :)
 
Gisteren een nieuw rubbertje gestoken: de Michelin Road 6. Zou nog beter presteren op nat wegdek dan de Road 5. Je kunt het verschil in compound duidelijk zien:

IMG_6603.jpg
 
Goedenavond allen,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Yamaha FZ6 S2 uit 2007.

Ik heb bij de motor 2 originele sleutels erbij gekregen maar helaas geen rode sleutel.

Omdat het contactslot ook kuren vertoont (bekende kwaal van Yamaha) moet ik mijn contactsleutel onder een bepaalde hoek gebruiken om contact te maken.

Ik probeerde dit gisteren ook maar deze keer weigerde de sleutel dienst.

Mijn reserve sleutel doet het gelukkig nog wel.

Ik heb nu dus 1 versleten sleutel 1 goede sleutel en een contactslot die misschien een beperkte tijd meegaat.

Is er een eenvoudige oplossing voor dit probleem? Kan de bestaande cilinder bijvoorbeeld gereviseerd worden of moet ik nu echt een nieuwe ecu en bijbehorend slot kopen van Yamaha wat heel veel geld kost?
 
Ik heb een Yamaha FZS 600 uit 2003 die een grote beurt moet hebben. Weten jullie ook of het zin heeft om de rubberen remleidingen die ook aan vervanging toe zijn te laten vervangen door staal omvlochten remleidingen of heeft dat weinig zin? Ik kreeg ook een keer de opmerking dat mijn remmen wat sponzig aanvoelen.
Volgens mij moeten deze rubberen remleiding volgens het officiële onderhoudsschema om de 4 jaar vervangen worden.
Althans, dat was vroeger zo.
 
Volgens mij moeten deze rubberen remleiding volgens het officiële onderhoudsschema om de 4 jaar vervangen worden.
Althans, dat was vroeger zo.
En wie doet dat? Normaal doe je daar niks mee zolang er geen droogtescheuren inzitten. Vervangen voor staal, kan nooit kwaad toch?
 
Mijn idee over stalen remleidingen, als de fabrikant 1 x 4 jaar zegt en je hebt die periode al 4 keer gehad kan het geen kwaad. En de kosten zijn ook te overzien.

En voor al mijn motoren geldt ze hebben allemaal verse remleidingen gemonteerd (bij alle oude zooi die mijn garage in gerold wordt geldt dat vervangen gaat worden).

En om het makkelijk te maken: Hel remleidingen
 
komt dit meer mensen bekend voor?

Borgmoer van mijn voorste tandwiel verloren. De as heeft eigenlijk geen schroefdraad meer als ik het zo zie. Lijkt me sterk dat dat zomaar wegslijt.

Gaat om een fzs600 uit 2001.
 

Bijlagen

  • E9EB7C42-851A-4378-8C2F-9ADEEBBB0DB1.jpeg
    E9EB7C42-851A-4378-8C2F-9ADEEBBB0DB1.jpeg
    133,1 KB · Weergaven: 16
  • 05D3E00A-3F2A-4DDD-984F-E37AF29CE6A7.jpeg
    05D3E00A-3F2A-4DDD-984F-E37AF29CE6A7.jpeg
    71,7 KB · Weergaven: 16
  • Verdrietig
Waarderingen: JBi
komt dit meer mensen bekend voor?

Borgmoer van mijn voorste tandwiel verloren. De as heeft eigenlijk geen schroefdraad meer als ik het zo zie. Lijkt me sterk dat dat zomaar wegslijt.

Gaat om een fzs600 uit 2001.
Dat is helaas een bekend probleem, er is een modificatie op geweest met een andere (dikkere) moer en ander borgplaatje om loslopen zoals bij jou nu gebeurd is te voorkomen.
Helaas zal het tandwiel de draad van je uitgaande as waarschijnlijk vernield hebben;(
Ik heb Fazers voorbij zien komen waar ze het voortandwiel met lasjes geborgd hebben op de as, anders moet je de as vervangen, das een beste klus..:')

Toen ik voor mijn vrouw een Fazer kocht (2e-hands), een heel net ding dit gechecked en oude smalle moer zat ook daarop los..
Nieuwe dikkere moer heb ik twee 1mm gaatjes in geboord en de nieuwe moer extra geborgd (dus naast de nieuwe gemodificeerde borgring) via de gaten van het voortandwiel met borgdraad..
Hier vind je er nog iets over:
 
Hier nog een ervaring/lotgenoot :

En linkje naar de midificatieset, voor jou nu helaas een beetje laat..
 
komt dit meer mensen bekend voor?

Borgmoer van mijn voorste tandwiel verloren. De as heeft eigenlijk geen schroefdraad meer als ik het zo zie. Lijkt me sterk dat dat zomaar wegslijt.

Gaat om een fzs600 uit 2001.
Vriend van me had dit ook bij zijn tenere, alleen was het tandwiel vastgelast aan de as. Lijkt me ook niet bepaald goed voor de sterkte van de as..
 
:W ik ga morgen kijken bij een Fazer 600 uit 2003. Hij draait nu op 3 cilinders en daar is de prijs ook naar.
Ik denk dat ik, als t blok niet klinkt alsof er een zak knikkers in ligt, hem gewoon mee neem en de gok waag.

Vroeger, alweer een jaar of 15 geleden denk ik? Heb ik een '98 600 gehad en het was toch altijd wel een erg fijne motor.
 
:W ik ga morgen kijken bij een Fazer 600 uit 2003. Hij draait nu op 3 cilinders en daar is de prijs ook naar.
Ik denk dat ik, als t blok niet klinkt alsof er een zak knikkers in ligt, hem gewoon mee neem en de gok waag.

Vroeger, alweer een jaar of 15 geleden denk ik? Heb ik een '98 600 gehad en het was toch altijd wel een erg fijne motor.
Als ie een tijdje stil gestaan heeft waarschijnlijk vervuilde carburateur?
 
Als ie een tijdje stil gestaan heeft waarschijnlijk vervuilde carburateur?

Volgens de verkoper zijn de carbs ultrasoon gereinigd, nieuw brandstoffilter en nieuwe bougies(het ding had een beurt gehad voor de winter). Na de winterslaap wilden ze er weer mee gaan rijden, maar liep ie op 3cil. het was de 1e motor van deze mevrouw en volgens mij wou ze gewoon een andere fiets :P

Hij starte wel direct bij de 1e druk op de knop, alleen rauw/onregelmatig. Ze hadden wel net nog getankt, dus misschien begin ik maar met een flesje moto forte er doorheen te gooien en kijken wat er gebeurd.

Al met al is goed te zien dat het een gebruikte motor is, maar voor 950,- kon ik m niet laten staan.
 
Volgens de verkoper zijn de carbs ultrasoon gereinigd, nieuw brandstoffilter en nieuwe bougies(het ding had een beurt gehad voor de winter). Na de winterslaap wilden ze er weer mee gaan rijden, maar liep ie op 3cil. het was de 1e motor van deze mevrouw en volgens mij wou ze gewoon een andere fiets :P

Hij starte wel direct bij de 1e druk op de knop, alleen rauw/onregelmatig. Ze hadden wel net nog getankt, dus misschien begin ik maar met een flesje moto forte er doorheen te gooien en kijken wat er gebeurd.

Al met al is goed te zien dat het een gebruikte motor is, maar voor 950,- kon ik m niet laten staan.
zou eerst checken of de bougie nog vonkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan