FAZERrit 8 november 2009, midden Nederland

Welke toertocht??

  • Optie 1

    Stemmen: 0 0,0%
  • Optie 2

    Stemmen: 6 100,0%
  • Optie 3

    Stemmen: 0 0,0%
  • Optie 4

    Stemmen: 0 0,0%
  • Optie 5

    Stemmen: 0 0,0%
  • Eigen suggestie

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    6
@marcel_str
Wel lache, haal ik alle routes van die site, staat zoveel op voor de Garmin, maar vergeet daar te kijke n voor een simpel convertertje |( . Ook hier getest, maar je moet er wel een GDB-versie 2 bestand in proppen, anders snapt de ITN converter het niet. Bij mij loopt het programma dan vast. Gelukkig is GDB-versie2 wel een standaard exportformaat van Mapsource.

Maar dit gaat wel een stuk sneller en makkelijker dan dat wat ik eerst had *O* .

De route is nu nog bij Damted ter controle. Ik hoop wel dat Ted snapt dat ik een theoretische controle op de PC bedoelde, anders stapt hij straks nog zo op de motor ook om de route al rijdend te controleren _O- Neehoor Ted, zit je maar te plagen ;) Het is omdat ik moet leren, maar anders was ik morgen wel even op de motor gestapt.
 
Wil al geruime tijd zo'n reflecterend hesje halen. Weet iemand toevallig of ze bij Motozoom of een andere motorzaak in de buurt van Utrecht goede hesjes hebben die lekker strak om je jas zitten. Graag met rits en niet alleen met klitterband..


Nope, niet bij utrecht, maar da's altijd een goede reden om een ritje te maken! :)

Je zou echt eens moeten gaan kijken bij motorkledingcenter in hazerswoude-rijndijk (bij leiden). 2x geweest voor mn hele kloffie en wat motor add-ons en 2x super geholpen. Hesje was ik daar 25 euro kwijt geloof ik... Of 30.
 
@marcel_str
Wel lache, haal ik alle routes van die site, staat zoveel op voor de Garmin, maar vergeet daar te kijke n voor een simpel convertertje |( . Ook hier getest, maar je moet er wel een GDB-versie 2 bestand in proppen, anders snapt de ITN converter het niet. Bij mij loopt het programma dan vast. Gelukkig is GDB-versie2 wel een standaard exportformaat van Mapsource.

Maar dit gaat wel een stuk sneller en makkelijker dan dat wat ik eerst had *O* .

Ok, ik ben er inderdaad niet van op de hoogte wat voor versies gdb-files er allemaal bestaan. Maar als je dat met mapsource kan omzetten, geen probleem idd!
 
@Penetrator007
Motozoom bestelnummer 32588005, de recensies zijn goed. Hij is van een stretch materiaal ( en trek dus strak op je pak en wappert daardoor minder/niet. Geen klittenband maar een ritssluiting. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar ziet er wel leuk uit. Al lijkt dat stretch spul me ook weer onhandig als je een pak met platen hebt (heb je al zo weinig bewegingsvrijheid en dan moet je je nog in zo hesje wurmen ook :P ).

@marcel_str
Bij publicatie zal ik dan inderdaad in beide GDB bestandsformaten exporteren. Hoihoihoi het gaat werken *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik rij met een hesje van Kushitani, met rits en van stretch.
Echter zelfs dan gaat het, als je maar flink doorrijdt, vanzelf wel wapperen hoor.... Maar goed dan nog merk je daar weinig tot niks van.

Heren al die computertechnische mambojambo snap ik geen drol van, ik rij wel achter iemand met navi aan.....
Er komt bij mij wel een Garmin, maar eerst weer ff sparen.
 
ik kom ook wel ff kieken, maar rond de lunch haak ik ook af. Mot nog ff motor van een vriend checken voor we de 20ste nog motorweekend naar de ardennen gaan. zit raar ondefinieerbaar geluidje in, dus ff checken :)
 
De informatie in de startpost is aangepast:
-Gewijzigde informatie over de route (afstanden eerste en tweede deel zijn veranderd, eerste stop is veranderd, dat is nu 't Boshuis)
-Andere screenshot van de route
-Detailbewerkingen in de tekst van de startpost
-Informatie/links klikbaar gemaakt in de startpost

Inmiddels heb ik de GDB file van Mapsource doorgestuurd naar Damted (Ted) ter controle. Als Ted zijn goedkeuring heeft gegeven, dan ik de route omzetten in zo veel mogelijk verschillende bestandsformaten en zal ik ook een PDF versie (tekst met afstanden erbij) voor de Routerol maken. Nog even geduld, het is allemaal onderweg :)


@Damted
Goede lijnen rijden is nog een kunst, al gaat het me wel steeds beter af gelukkig (heb m'n motor nog net geen 1500km :P ). De route zit in je mailbox als het goed is, met een klein stukje tekst erbij.
Dat 'gevaar van de tweede' was ook bekend bij het rijlessen. Ik vond 't ook altijd een stuk fijner om voorop te rijden. Anders heb je toch al snel/vaak de neiging om maar achter je voorganger aan te sukkelen.

Paul,
Je hebt mail terug :+
Route is nagekeken. Ziet er goed uit!
In Deel 2 klein lusje gevonden en verwijderd. Jouw Mapsource lukte dat niet toch ?

Als je PDF's wilt maken, zou ik de plaatjes met Alt-PrtScn in paintshop of iets dergelijks laden, desnoods in Word plakken en dan met FreePdf maak je heel snel PDF's omdat je die als printerdriver kunt installeren.
 
Ik rij met een hesje van Kushitani, met rits en van stretch.
Echter zelfs dan gaat het, als je maar flink doorrijdt, vanzelf wel wapperen hoor.... Maar goed dan nog merk je daar weinig tot niks van.

Heren al die computertechnische mambojambo snap ik geen drol van, ik rij wel achter iemand met navi aan.....
Er komt bij mij wel een Garmin, maar eerst weer ff sparen.

Als ik zo vrij mag zijn om een tip te geven: Ga voor de Garmin Nuvi 510, is een stuk goedkoper dan de Zumo en werkt net zo goed. Er zit wel meer op de Zumo, maar wie gebruikt er een MP3 speler tijdens het rijden...? Ik trouwens wel ooit, op de heeeele lange stukken snelweg op richting het zuiden, vakantiebestemming.
 
Ik rij met een hesje van Kushitani, met rits en van stretch.
Echter zelfs dan gaat het, als je maar flink doorrijdt, vanzelf wel wapperen hoor.... Maar goed dan nog merk je daar weinig tot niks van.

Heren al die computertechnische mambojambo snap ik geen drol van, ik rij wel achter iemand met navi aan.....
Er komt bij mij wel een Garmin, maar eerst weer ff sparen.

Ik heb ook een geel hesje. Gewoon zo'n goedkoop prutding met klitteband. Heb er alleen door moedertjelief een paar drukknopen in laten zetten. Hesje zit mooi vast en wappert wel een beetje, maar heb er zelf geen last van tijdens het rijden...
Is een stuk goedkoper dan zo'n duur vest met rits etc. Want ik gebruik mijn hesje alleen over mijn regenpak. Dit komt omdat mijn regenpak helemaal zwart is... En vind het voor mijn eigen veiligheid toch wel belangrijk om gezien te worden, helemaal met slecht weer!
 
@Damted
Bedankt voor het nakijken van de route. Het lusje is er nu uit. Voor het maken van PDF's gebruik ik Foxit PDF Suite. Hiermee kan ik naar PDF's printen, maar ook kan ik de inhoud van de PDF's zelf aanpassen en/of pagina's verwijderen. Mail maar als u/je het programma ook wilt ;)

Voor het maken van de routebeschrijving voor een conventionele routerol/kaartleesmap:
-open Mapsource
-dubbelklikken op 'Fazerrit - Deel 1'
-tabblad Richtingen
-Rechter muisknop op 'Afstand'
-Dan alle vinkjes weghalen, behalve die van Aanwijzing/Naam, Afstand en Lente Route
-Knop 'Routebeschrijving afdrukken...' gebruiken
-Foxit PDF printer (normale printer kan ook of een andere PDF printer) selecteren
-Bestand onder juiste naam opslaan en klaar :)
-Resultaat komt straks online ;)


@WLF46
Jep, hier ook een Garmin Nuvi 510. En hij bevalt prima. Zitten geen overbodige dingen op, alleen wat je nodig hebt. En nog lekker goedkoop ook. Tevens kan je er nog een bluetooth headsetje op aansluiten. Het enige nadeel is dat je er geen software bij krijgt met kaarten/mappen. Maar dit is heel makkelijk te verkrijgen op een manier die we hier op het forum niet mogen bespreken ;)
 
Onderstaande tekst is een letterlijke kopie van de startpost. Aangezien ik deze informatie nu (donderdag 5 nov 2009, 0:30 uur) pas toegevoegd heb, post ik het voor de zekerheid maar hier, dan zal niemand 't nog missen ;). Als het goed is, is het onderstaande pakketje helemaal compleet. PDF, GDB, ITS, Screenshot, alles wat ik kon verzinnen heb ik erin gestopt.

Download route
Via deze link kan een .zip bestand gedownload worden met daarin de bestanden voor onder andere Mapsource. Ook zijn bestanden ITS vorm opgeslagen voor TomTom gebruikers. Daarnaast zijn er nog enkele andere formats toegevoegd aan het pakket, om zo een zo breed mogelijke ondersteuning te kunnen bieden. Mocht er voor jou niet het juiste bestandsformaat tussen zitten, probeer dan een converter te vinden of stuur Paul_K een PB'tje.
Voor de motorrijders zonder GPS is er ook nog een mapje met PDF bestanden. Hierin is de route in printbare tekstversie opgeslagen. Er staan zowel tussenafstanden als totaalafstanden bij.
Tot slot, als klap op de vuurpijl: een geweldige screenshot van de route weergegeven in Mapsource
Note: mocht de download link niet meer werken na 30 dagen, stuur dan een mailtje of PB naar Paul_K, dan zal ik zo snel mogelijk de route opsturen. Deze gratis host gooit de file er namelijk af als deze langer dan 30 ongebruikt is.
 
aangezien er erg veel amstelveen e.o hier zitten... waar en hoe laat zullen we afspreken?

woon nu zelf in amsterdam zuid oost, dus foodstrip ligt wel op de weg naar de meern
 
We kunnen wmb rond een uur of 9 wel afspreken op het parkeerterrein van makelaar brockhoff (Keizer Karelweg 223). Is dat iets?
 
Zit trouwens net wat verder te kijken dan mn neus lang is, maar moet denk ik voor de lunch al afhaken. '( Moet echt uiterlijk om 12:45 uur weer in Haarlem zijn en da's een uur rijden vanaf einde blauwe deel. Kan dus een uurtje meerijden en ga dan mn eigen weg weer. Jammer, had wel een bakkie mee willen drinken, maar beter iets dan niets!
 
Laatst bewerkt:
@SilverShadow
Foodstrip is wel een goede inderdaad. Daar komt namelijk zowel de A9 als de A2 langs. Lekker centraal :) . We kunnen nog warm binnen zitten met een bakje koffie. Goed plan, count me in voor de Foodstrip.

@marcel_str
Bronckhoff kan ook wel, maar dan zitten we wel weer in het centrum van Amstelveen. De foodstrip lijkt mij handiger, ook voor mensen die uit andere richtingen komen. Wel jammer dat je zo vroeg alweer weg moet.

9.00 uur verzamelen @ Foodstrip en dan om 9:20 samen oprijden naar AC De Meern? (voor de rijders van Amstelveen/Amsterdam en die richtingen). Dan zijn we ruim op tijd aanwezig en zijn we zelfs bij file nog ruim op tijd.
 
Sorry, heb de gewoonte teksten voor de helft te lezen en had even over het voorstel foodstrip heen gelezen. :?

Helemaal voor de foodstrip!

Vroeg weg inderdaad. Ja het is niet anders. Een andere optie is niet meegaan en da's wmb geen optie. ;)
 
Laatst bewerkt:
"Ik heb ook een geel hesje. Gewoon zo'n goedkoop prutding met klitteband"
Gebruik alleen bij pech. Iemand mag wel lenen, wel graag terug.
SS 9:40 uur bij Mac D ZO verzamelen voor A'dam eo?
Graag uiterlijk 10:30 vertrekken van startplaats
 
@BlueFazerin
De echte verzamelplaats is AC De Meern om 10.00 uur.
Voor mensen uit Amstelveen/Amsterdam/Uithoorn en die richtingen kunnen we ook bij de Foodstrip langs de A2/A9 verzamelen rond 9.00-9.20u en daarna gezamenlijk naar de echte startplaats rijden. Ik sta in in ieder geval om 9.00u op de Foodstrip en vertrek vanaf daar om 9.20 naar AC De Meern. Rechtstreeks naar De Meern gaan mag/kan natuurlijk ook ;)
 
Hulde voor het initiatief, maar ik kan niet :N -O-



[me="Dropje73"]moet het topic weer eens wat meer in de gaten gaan houden[/me]
 
Laatst bewerkt:
@WLF46
Jep, hier ook een Garmin Nuvi 510. En hij bevalt prima. Zitten geen overbodige dingen op, alleen wat je nodig hebt. En nog lekker goedkoop ook. Tevens kan je er nog een bluetooth headsetje op aansluiten. Het enige nadeel is dat je er geen software bij krijgt met kaarten/mappen. Maar dit is heel makkelijk te verkrijgen op een manier die we hier op het forum niet mogen bespreken ;)
Weet ik, heb ook heel Europa al 'verkegen'
Bluetooth setje is helaas overleden :( Heeft waarschijnlijk vorig jaar in Frankrijk te veel regen gesnoept en is kapot gegaan...
 
Ik sta wel rond 09.30u bij de shell langs de A2 thv breukelen.
Dan zie ik jullie wel aankomen rijden en haak ik daar weer aan, hoeven jullie ook niet te stoppen daar, ik rij gewoon de snelweg op en haak aan.
 
En niemand uit de richting van Belgie?

Is het mogelijk om de route eventueel ook aan mij te bezorgen?
Heb wel een probleempje met mijn mapsource, vroeger op de xp opende hij altijd rechtstreeks in het programma als ik een route down loade van internet. Nu geeft hij aan dat hij de extencie gdb niet kent in vista ?????

Probeer de route dan wel op de ene of de andere manier op de zümo te krijgen.
Alvast bedankt.
 
@yama div
Damted komt volgens mij uit de buurt van Zeeland, maar dat is alsnog een heel eind omrijden vanaf Antwerpen. EDIT: zie net in het profiel van Damted dat hij uit Zuid-Holland komt.
Je kan ook het bestand 'opslaan als' vanaf internet, opslaan op het bureaublad. Dan unzippen in een los mapje (op het bureaublad). En vervolgens in mapsource de file opzoeken (Openen...), dan naar de map gaan met de ontzipte files. Probeer dan eerst de GDB3 en anders de GDB2. Dan moet hij als het goed is de openen zijn.
Welke versie van mapsource gebruikt u?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan