FAZERrit 8 november 2009, midden Nederland

Welke toertocht??

  • Optie 1

    Stemmen: 0 0,0%
  • Optie 2

    Stemmen: 6 100,0%
  • Optie 3

    Stemmen: 0 0,0%
  • Optie 4

    Stemmen: 0 0,0%
  • Optie 5

    Stemmen: 0 0,0%
  • Eigen suggestie

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    6

Paul_K

MF veteraan
22 jul 2009
13.581
2
Westzaan
Het begint kouder te worden, blaadjes vallen van de bomen en de echte Fazerfanaten trekken de motorpakken weer aan voor een heerlijke Fazerrit. De rit zal bij http://www.ac.nl/pages.php/restaurant/algemeen.html?ixp=10&tmple=1773&ixix=0 (AC De Meern) starten tussen 10:30 en 10:45 uur. Verzamelen is vanaf een uurtje of 10:00 uur. Het is de bedoeling om een route van zo een 150 kilometer te rijden op een gezellig tempo dat voor iedereen bij te houden is. Alles wat los of vast zit en in bezit is van een Fazer is van harte welkom voor deze rit. Intro's en Duo's zijn uiteraard ook welkom voor deze rit. In dit topic kunnen we zaken voorbereiden en bespreken voor de rit.

Navigatie:
Voor zo ver bekend hebben Paul_K (ikke :P ) en Damted de beschikking over een GPS navigatiesysteem waar routes in voorgeprogrammeerd kunnen worden. Bij de tour gaat Paul_K voorop en Damted (Ted) als hekkensluiter/bezemmotor rijden. Routes staan onder het kopje 'download' klaar om gedownload te worden, zowel in tekst voor de routerol en ook voor de GPS.
Het is de bedoeling om achter de GPS/voorrijder aan te rijden. Als de groep uit elkaar valt, dan wacht de kopgroep even op de rest van de groep (goed spiegelen!). Mocht de groep uiteen vallen, dan neemt Ted de leiding voor de achtergebleven groep over. Het is dus niet de bedoeling om onnodig voorrang te pakken en/of door rood te gaan.
Wie hebben er nog meer GPS en willen ook navigeren??

Overzichtje van de Fazerrit
Verzamelen: http://www.ac.nl/pages.php/restaurant/algemeen.html?ixp=10&tmple=1773&ixix=0 (AC De Meern)(klikbaar), tussen 10.00u en 10.30u
Start: http://www.ac.nl/pages.php/restaurant/algemeen.html?ixp=10&tmple=1773&ixix=0 (AC De Meern)(klikbaar), beginnen met rijden om 10:30 - 10:45u
Fazerrit - Deel 1, 65.6 km, 1:20:18 uur, Blauw
Eerste stop (eten+drinken): Bosrestaurant/Pannenkoekenhuis 't Berghuis (klikbaar)
aankomsttijd:12:00 - 12.15
vertrektijd: afhankelijk van de gezelligheid ;)
Fazerrit - Deel 2, 48.2 km, 1:07:07 uur, Rood
Tweede Tussenstop (drinken): Mauritshoeve (klikbaar)
Fazerrit - Deel 3, 40.9 km, 0:59:34 uur, Groen
Einde: http://www.ac.nl/pages.php/restaurant/algemeen.html?ixp=10&tmple=1773&ixix=0 (AC De Meern)(klikbaar)

full


Download route
Via http://www.fileshost.com/download.php?id=C3687BCB1 (deze link) kan een .zip bestand gedownload worden met daarin de bestanden voor onder andere Mapsource. Ook zijn bestanden ITS vorm opgeslagen voor TomTom gebruikers. Bij de ITS file zet er nog wel een fout in dat er teveel tussenpunten bij staan. Marcel_str heeft hier een oplossing voor, namelijk het verwijderen van onnodige 0/tussenpunten. Daarnaast zijn er nog enkele andere formats toegevoegd aan het pakket, om zo een zo breed mogelijke ondersteuning te kunnen bieden. Mocht er voor jou niet het juiste bestandsformaat tussen zitten, probeer dan een converter te vinden of stuur Paul_K een PB'tje.
Voor de motorrijders zonder GPS is er ook nog een mapje met PDF bestanden. Hierin is de route in printbare tekstversie opgeslagen. Er staan zowel tussenafstanden als totaalafstanden bij.
Tot slot, als klap op de vuurpijl: een geweldige screenshot van de route weergegeven in Mapsource ;)
Note: mocht de download link niet meer werken na 30 dagen, stuur dan een mailtje of PB naar Paul_K, dan zal ik zo snel mogelijk de route opsturen. Deze gratis host gooit de file er namelijk af als deze langer dan 30 ongebruikt is.

Aanmelden:
Geef maar een gil in het topic of je wel/niet meegaat. MeetingManager heb ik geschrapt, onnodig veel werk terwijl we hier zo een mooi forum hebben ;) Gaarne wel aan te geven of je komt of niet, dan weten we op hoeveel rijders we kunnen rekenen.

Deelnemers die zeker mee gaan:
-Damted (GPS Navigatie, beschikbaar als tourguide)
-Paul_K (GPS Navigatie, beschikbaar als tourguide)
-vincefazer (tot 14.00u ivm verjaardag)
-yama div
-marcel_str (haakt na de lunch af ivm verjaardag)
-Penetrator007
-DutchShogun
-stokvis
-BlueFazerin (haakt in de middag af)
-SilverShadow (haakt na de lunch af)

Nog niet bekend of ze mee gaan:
-JWHijmans (afhankelijk van het weer)

Regels tijdens het rijden:
-Voor- en achterrijder/bezemmotor zijn voorzien van gekleurde hesjes
-Onderling niet inhalen
-Blijf de hele rit spiegelen, als de persoon achter je achterop raakt, of uit zicht, ga dan rustiger rijden (en de persoon daarvoor gaat ook rustiger rijden, tot we weer compleet zijn)
-Als de groep uit elkaar valt, bijvoorbeeld door rood licht, dan neemt de bezemmotor/achterrijder de leiding voor de achterblijvende groep over, totdat de groep weer compleet is.
-Als er onderweg gestopt moet worden, doe dit alleen op een plek waar we ook allemaal veilig kunnen stoppen
-Onderweg niet keren om verloren personen op te zoeken, dat is de taak van de bezemmotor/voorrijder.
-We rijden in een lang lint
-Bij een stoplicht kan je uiteraard wel in baksteenformatie gaan staan
-Neem onderling voldoende afstand (zeker in de buurt van beginnende rijders)
-Gebruik ook binnen de groep je knipperlichten
-Houd rekening met elkaar

Algemene disclaimer
-Organisatoren, gidsen, routebegeleiders en andere hulptroepen zijn op geen enkele wijze aansprakelijk te stellen voor geleden schade in welke uitdrukbare vorm dan ook.
-Deelname geheel op eigen risico
-Overtreding van het Burgerlijk Wetboek is geheel op eigen risico
-Gezelligheid is verplicht
-Vrolijke glimlach al helemaal verplicht *D
-Een nog vrolijker humeur is zeker verplicht ;)
-Gaarne met een volle tank te starten
 
Laatst bewerkt:
Mijn voorkeur gaat uit naar Route De Meern, deze gaat voor een groot deel langs het water en zo kunnen we van mooie dijkwegen genieten. Twee weken terug heb bij het rijden van een andere route een wegafsluiting gevonden die ook in deze route zit. Nadat ik deze eruit gehaald heb, blijft er nog een mooie 158km van de route over. De route kunnen we bijvoorbeeld starten bij AC De Meern (vanaf 9:30 open). Vervolgens +-40á45 kilometer rijden en dan kunnen we een stop maken bij Mauritshoeve om wat te eten. Bij zonnig weer kunnen we buiten op het terras zitten en bij snertweer binnen.

AC De Meern:
http://www.ac.nl/pages.php/restaurant/algemeen.html?ixp=10&tmple=1773&ixix=0 (Maatwerk Software | Van website tot complexe realtime applicaties)

Mauritshoeve:
Home • Mauritshoeve

Paultje heeft er zin in *O*

~
s]
 
Laatst bewerkt:
Ziet er voor mijn part goed uit (zoals waarschijnlijk elke andere route *D )
En naast water rijden vind ik persoonlijk altijd een leuk idee.

Alvast bedankt om het initiatief te nemen.
 
Route Leusden lijkt ook wel aardig, maar die is weer een stuk oostelijker van Utrecht.

Ik ga dus ook voor optie 2.
Route de Meern dus.
Ligt goed centraal en startpunt langs de A12 is redelijk centraal.
Hopelijk geen dijkafsluitingen of omleidingen langs de noordkant van de Lek, want dat zou de route aardig verknallen.

Trouwens als je na 45 km in Bilthoven wilt zijn, moet je deze route wel rechtsom rijden, want hij staat nu linksom!

Heb je de aanpassing op deze route al en weet je of de Lekdijk overal open is?
 
Heb helaas storingsdienst die dag. Maar ik wens jullie veel plezier!!!!!
 
@Damted
Had het al gezien inderdaad. Gelukkig is het heel makkelijk om de route om te keren in Mapsource. Het kaartje heb ik voor het gemak direct van de Verweij website gehaald zonder aanpassingen. Als de route 'klaar' is zal ik nog een nieuw kaartje online zetten.

Helaas heb ik niet de mogelijkheid om de route nog proef te rijden voor zondag. Als iemand anders weet hoe het gesteld is met de Lekdijk, dan zou ik dat graag horen. Eventueel pas ik hier de route op aan.
Anders gaan we op avontuur en kijken we wel welke wegen wel/niet open zijn :]. Gelukkig zit er zo een 'omleiding' knopje op de Garmin. Sta je voor een wegafzetting, druk je die knop in en dan wordt je route 'omgeleid'. Al twee keer gehad en tot nu toe heeft het iedere keer gewerkt :)

@FaToPi
Jammer dat je niet mee kan.

@yama div
Als we maar naast het water blijven is het goed ;)
 
Laatst bewerkt:
Vudorie. Dame viert de verjaardag 7 november *O* ... en 8... -O-

* Praat even met mevrouw *

Kan wel kijken of ik een half ritje meekan. :) Heb navigatie, dus thuiskomen doet ik wel. Count me in voor de helft! Ik ga dan rond de lunch huiswaarts. Waar we heen gaan maakt mij niet uit. Heb net mn rbw, alle ritjes zijn leuk! :)
 
Laatst bewerkt:
Iedereen die zicht via de MeetingManager heeft ingeschreven heeft zojuist een mailtje gekregen over het bestaan van dit topic. Een aantal waren hier uiteraard al van op de hoogte. Ik heb geprobeerd om alles als Bcc te verzenden, maar ik zie zelf alle adressen nog staan in Gmail (stond zelf ook in de verzendlijst). Dat was dus niet de bedoeling :N Mijn excuses voor het ongemak :$

@marcel_str
Je staat erbij ;)

EDIT: krijg net te horen (zie post hieronder) dat de Bcc toch gelukt is
 
Laatst bewerkt:
Ik zie verder geen adressen :P
Ik kijk nog eventjes of ik meega! Maar mag je dan ook iemand meenemen eventueel die geen fazer rijdt? :P
 
Laatst bewerkt:
Optie 2 lijkt mij ook een heel mooie route, dan wel graag uiterlijk 10.00u starten met rijden anders wordt het voor mij zowieso te laat om de route enigzins uit te rijden.

@ Paul, leuk hoe je het initiatief oppakt!
 
Is me toch net iets te ver weg hoor beste Fazerrijders.

Ik zou heel graag meegaan, maar helaas, zo'n lange rit gaat gewoon niet.
't Is iets medisch, ik kan gewoon niet zo lang in het zadel zitten.
Ligt aan mij, niet aan mijn Fazer... helaas.

Ik wens jullie allemaal een heel fijne Fazerrit toe. Geniet er van, en stop regelmatig om eens lekker over motoren te kletsen.Ik lees de ervaringen wel op het forum.
Ik baal er echt van dat ik er niet bij kan zijn, het lijkt me zo leuk.
Wie weet, kan ik er de volgende keer wel bij zijn.

Groet,
Fazer Ricky
 
Optie 2 lijkt mij ook een heel mooie route, dan wel graag uiterlijk 10.00u starten met rijden anders wordt het voor mij zowieso te laat om de route enigzins uit te rijden.

@ Paul, leuk hoe je het initiatief oppakt!

Hoi Vincent,
Toch nog van de partij komende zondag ?
Zou leuk zijn, kun je je nieuwe fiets showen en gelijk weer wat inrijden :+
 
ik kan aanstaande zondag helaas niet mee. Sinds juli een mooie fazer gekocht, denk dat Damted de motor wel goed kent. Wens jullie allemaal veel plezier, en wellicht ga ik de volgende keer mee.
 
Hoi Vincent,
Toch nog van de partij komende zondag ?
Zou leuk zijn, kun je je nieuwe fiets showen en gelijk weer wat inrijden :+

Ja natuurlijk, een leuke route met elkaar en dan ook nog met de nieuwe fiets wil ik niet missen natuurlijk! Moet alleen wel rond 15.00u in Noordwijk ZH zijn, maar dat lijkt me geen probleem.
 
Ik ga miss ook wel mee, ligt natuurlijk aan het weer..
Als het slecht weer wordt pak ik de andere bike en ga ik lkkr blubberen denk ik :P
 
@Phyllis
Bestaan die dan nog, mensen zonder Fazer :? ?. Maar ik vind 't best hoor ;)

@vincefazer
Mooi dat je er toch bij kan zijn :) . Hoe laat we precies gaan vertrekken moet ik nog bekijken. 10.00 uur zou ook nog kunnen, maar voor een aantal zal dat denk ik erg vroeg worden in verband met de afstand tot het beginpunt.
Hoe denkt de rest over de starttijd (uitgaande van AC De Meern als startpunt??)

@Fazer-Ricky en lordjes
Jammer dat jullie er niet bij kunnen zijn, volgende keer beter ;)

@JWHijmans
Hopen op goed weer danmaar :]
 
ik kan aanstaande zondag helaas niet mee. Sinds juli een mooie fazer gekocht, denk dat Damted de motor wel goed kent. Wens jullie allemaal veel plezier, en wellicht ga ik de volgende keer mee.

Natuurlijk! Ik heb er acht jaar voor gezorgd en ook nog voorzichtig wat op gereden :+

Hoi Pascal,

Leuk dat je ook sinds kort op MF actief bent.

Je hebt het Fazer topic zeker ook al gevonden.
FAZER - The Fazer train is coming .. deel 7
(nu deeltje 7, maar binnenkort komt deel 8 al weer)

Nog steeds tevreden over je Fazer, ik las dat die nog een tijdje buiten onder een hoes moet slapen tot december.
Goed invetten dat scheelt al een stuk tegen corrosie.

Jammer dat je geen tijd hebt voor de rit, was leuk geweest om mijn oude Fazer nog eens een keertje in levende lijve te zien.
 
Ik moet me helaas toch afmelden. Heb reeds afgesproken om a.s. zondag foto's te gaan maken bij de cross hier in de buurt... Kan hier helaas niet meer onderuit :(

Had graag meegegaan! Maar voor de rest veel plezier, met al die mooie motors :)

volgende editie probeer ik er zeker bij te zijn! (lente 2010?)
 
Toch kon ik het weer niet laten en ben ik alvast begonnen met het in Mapsource uitzetten van de route. Hieronder staat een korte samenvatting van de route met een kaartje erbij. Het kwam uiteindelijk toch beter uit om de route tegen de klok in te rijden, omdat Mauritshoeve pas om 12.00u zijn keuken opent en we nu met het langste stuk beginnen (en met het kortste stukje eindigen). Het eerste stuk lijkt erg lang met een afstand van 65 kilometer, maar dit is vrij makkelijk te rijden, aangezien hiervan zo een 45 kilometer langs de Lek gaat :]
Pannenkoekenhuis het Leersums Laarsje moet ik nog wel bellen of ze een beetje nette parkeerplaatsen hebben voor onze motoren en ook of ze op zondag nog plek hebben.

Opzetje voor de Fazerrit
Verzamelen: AC De Meern, tussen 10.00u en 10.30u
Start: AC De Meern, beginnen met rijden om 10:30 - 10:45u
Fazerrit - Deel 1, 65.8 km, 1:19:35 uur, Blauw
Eerste stop (eten+drinken): Pannenkoekenhuis Het Leersums Laarsje (klikbaar)
aankomsttijd:12:00 - 12.15
vertrektijd: afhankelijk van de gezelligheid ;)
Fazerrit - Deel 2, 46.7 km, 1:06:34 uur, Rood
Tweede Tussenstop (drinken): Mauritshoeve (klikbaar)
Fazerrit - Deel 3, 40.9 km, 0:59:26 uur, Groen
Einde: AC De Meern


*Bovenstaande informatie is nog niet definitief en kan nog gewijzigd worden, gaarne wel uw mening te geven op bovenstaande gegevens.

EDIT: dit is oude informatie, zie startpost voor de meest recente informatie over de route
 
Laatst bewerkt:
Ik stel me zondag wel voor als Pen007. (lange naam klinkt zo.... raar. laten we het daar op houden ;)
 
Ik kom vanuit Belgie (uit de buurt van Antwerpen) naar daar. Zijn er misschien personen die ook uit deze richting komen, dan kunnen we misschien samen oprijden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan