FB Mondial Hipster HPS

tonnetje

Die hard MF'er
5 dec 2007
633
84
drenthe
hallo vind dit motorfietsje helemaal te gek als 2e bike erbij
komt dit ding ook naar nederland?
overal om ons heen is hij al te koop
anders zit ik er over te denken om hem in belgie of dtslnd te kopen
helaas komt er 19procent over de prijs heen ivm de bpm :(
 
Laatst bewerkt:
Ziet er op zich wel kek uit, maar 3800*1.19= E4.600 vind ik toch wel prijzig voor een chinees...
Zijn er al ervaringen m.b.t. betrouwbaarheid van dit type blok?
 
ja maar dit is geen chinees
en piaggio motorblok ;)
heb gegoogeld in duitsland kosten ze nieuw 3400euro
x19procent bpm in nederland en 2jaar garantie
zit een dealer net bij meppen over de grens ga maar eens kijken denk ik :+
Home
 
Laatst bewerkt:
"The new 2017 HPS125 Mondial single was designed in Italy but is built in China"
MOTORRAD | Tests und News zu Motorrädern, Bekleidung, Zubehör

Als Mondial zelf de QC uitvoert is het nog een poging waard, moet natuurlijk wel zeggen dat steeds meer merken fabriceren in lagelonenlanden. Als KTM het kan met de Duke 125 zou Mondial ook wel een goede motor neer moeten zetten, ben benieuwd :)

ok duidelijk maar de onderdelen zijn het meest europees
maar ivm loonkosten geproduceerd in china zoals zoveel merken doen inderdaad harley triumph etc
 
Met vloeistofgekoeld blok, dat is weer eens wat anders dan die kloonblokjes van de Chinezen. Ik zou nog even wachten met kopen; zou niet heel vreemd zijn als MotoMondo, importeur van o.a. Mash, Fantic en MV Agusta, ook ineens de Mondial importeur voor de Benelux zou worden.
 
heb net een rekensommetje gemaakt
helaas door die bpm word hij toch wel erg duur
omdat hij nieuw is moet je 21 procent btw betalen ipv 19 procent in duitsland
en 19,4 procent bpm in nederland
maar volgens mij gaat dat over het aankoopbedrag zonder btw
anders betaal je ook bpm over btw bedrag maar dat weet ik niet zeker
(wie wel?)
eindplaatje is dan
aanschaf zonder btw in duitsland 2640,00 euro
btw nederland 720,00euro
bpm nederland 660,00 euro
is totaal 4020,00euro
kentekenkosten/schouwen rdw euro?
en hoop uurtjes vrije tijd
 
Laatst bewerkt:
ok duidelijk maar de onderdelen zijn het meest europees
maar ivm loonkosten geproduceerd in china zoals zoveel merken doen inderdaad harley triumph etc


En dan terug naar europa,waar wij de hoofdprijs voor het speelgoed betalen :')
 
En dan terug naar europa,waar wij de hoofdprijs voor het speelgoed betalen :')

Beetje het idee van mensen die hier alibaba spul voor 10x de marktprijs verkopen, zonder aan te geven dat het uit bamiland komt ;)
Vraag me af of het grote verschil terecht komt bij Mondial zelf, de fabriek, of een partij in het midden die hier gruwelijk rijk van wordt.
 
Beetje het idee van mensen die hier alibaba spul voor 10x de marktprijs verkopen, zonder aan te geven dat het uit bamiland komt ;)
Vraag me af of het grote verschil terecht komt bij Mondial zelf, de fabriek, of een partij in het midden die hier gruwelijk rijk van wordt.

Mijn motorscootah komt ook uit een bamiland : Maxsym 600i exeutive.
Maar daar is makkelijk vergelijkend warenonderzoek mee te doen :)
Ook qua prijs /kwatiteitsverhouding
De kwaliteit is top de garantie duur 5 jaar :t

Al met al heel transparant.
 
Mijn motorscootah komt ook uit een bamiland : Maxsym 600i exeutive.
Maar daar is makkelijk vergelijkend warenonderzoek mee te doen :)
Ook qua prijs /kwatiteitsverhouding
De kwaliteit is top de garantie duur 5 jaar :t

Al met al heel transparant.

Ik twijfel ook niet dat het goede value for money is, ik doelde meer op het verschil in prijs tussen hier en het oosten, en vooral wie die winst opstrijkt ;)
 
SYM is Taiwanees, dat moet je niet vergelijken met motoren van mainland China. SYM is kwalitatief wel wat verder dan de rotzooi die we soms voorbij zien komen. Het gaat hier in Europa inderdaad een paar keer over de kop, ik denk dat het meeste geld bij Mondial in dit geval zou blijven liggen. Ze kopen het voor een paar honderd dollar en het gaat dan iets van 5 a 6x over de kop. Ik koop het in elk geval niet.
 
Het is een leuke motorfiets om te zien. Zag er eentje staan in Frankrijk tijdens onze vakantie. De eerste gedachte was "Wat is dat dàn??"
Mijn oog viel meteen op het watergekoelde blok met de dubbele bovenliggende nokkenassen. Bij een tweede blik zag ik dat de afwerking wat minder is, dan doorsnee motorfietsen.
En toch, als je iets aparts wil dat zo uit de winkel komt, geen gekke keuze.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan