Feedback gezocht op mijn snelste rondje Zolder

Foxbuster

MF veteraan
14 jun 2006
1.015
17
Allen,


Ik ben op zoek naar wat feedback op mijn rondje Zolder van een aantal jaar terug

Ben inmiddels weer aan het rijden geslagen met een Yamaha R1 2013 straatfiets

Mvg Foxbuster
 
Laatst bewerkt:
Dit is lastig precies te zeggen zonder aanvullende data.

Wat mij opvalt:
- Je remt voor jacky icks heel vroeg.
- Hellingshoek lijkt overal wat groter kunnen.

In algemeenheid (het is een beetje flauw) overal wat later remmen, wat harder door de bocht en eerder op het gas. En kijk een naar andere videos op YT, vooral van snellere rijders.
 
Laatst bewerkt:
Je laat op het eerste stuk veel tijd liggen, de eerste bochten t/m Jacky Icks. Daar kan je allemaal stuk harder doorheen.
Verder viel me op dat je soms erg vroeg opschakelt op de rechte stukken, zie rond 1 minuut. Motor lijkt richting zijn eindschot te gaan en dan schakel je net op.

Maar inderdaad, filmpjes zoeken en vergelijken. Hier eentje van mij, als je hem zet op 15 minuten dan rijd ik een rondje van 1.48.58
Heb ze even naast elkaar gezet en inderdaad, in die eerste bochten laat je heel veel liggen.
 
Overigens als je naar de tijdschuif kijkt, lijkt het eerder een rondje te zijn van 1.50 / 1.51 wat je hebt gepost.
 
Heb gister toevallig nog een dagje gereden op Zolder, en de verschillen en marges zijn best krap met de tijden waar jullie het hier over hebben. 1km/uur hogere gemiddelde snelheid scheelt ook ongeveer een seconde op je rondetijd. Die seconde op je rondetijd is echt wel substantieel, maar die één km/uur lijkt amper wat uit te maken. Dus dat zie je ook bijna niet in zo'n filmpje volgens mij.
Ik heb er een GPS ontvangertje opzitten omdat ik dat leuk speelgoed vindt en je moet echt goed zoeken waar soms die hele seconde is achter gebleven of juist vandaan gekomen.

Al is het natuurlijk wel leuk om dit soort filpjes te analyseren, maar zonder extra data erbij doet het niet zo heel veel als je het mij vraagt, de tips over de technische kant van het circuitrijden zijn wel altijd waardevol lijkt me.
 
Overigens als je naar de tijdschuif kijkt, lijkt het eerder een rondje te zijn van 1.50 / 1.51 wat je hebt gepost.
De uitslag van raceresults.nu zegt toch echt 1.49.5; heb de dag / sessie erbij opgezocht
 
Je laat op het eerste stuk veel tijd liggen, de eerste bochten t/m Jacky Icks. Daar kan je allemaal stuk harder doorheen.
Verder viel me op dat je soms erg vroeg opschakelt op de rechte stukken, zie rond 1 minuut. Motor lijkt richting zijn eindschot te gaan en dan schakel je net op.

Maar inderdaad, filmpjes zoeken en vergelijken. Hier eentje van mij, als je hem zet op 15 minuten dan rijd ik een rondje van 1.48.58
Heb ze even naast elkaar gezet en inderdaad, in die eerste bochten laat je heel veel liggen.
Zal er eens op letten de volgende keer, dankjewel
 
Terug
Bovenaan Onderaan