fehn-10.1 // 5,6,7 augustus AFGELAST

Toch wel.....
De klandizie van dit kanaal alleen, is niet voldoende, helaas -O-
En daarom hebben we ook een eigen site gemaakt---- Fehn ----Zegt het voort aan motorforum arme mensen! *D

En niet dat wij de verwachting hebben dat het dit jaar nog plaats gaat vinden, maar wij zitten niet stil, zeg maar.
 
Er is nieuws.
Ik heb een nieuwe locatie aangekocht met 8000 m2 grond, en na verwachting gaan wij hier in 2022 Fehn 10.1 eindelijk organiseren.
En hoop ik jullie hier allemaal weer te zien.

8a.jpg
 

Bijlagen

  • 2a.jpg
    2a.jpg
    418,9 KB · Weergaven: 44
  • 3a.jpg
    3a.jpg
    488,4 KB · Weergaven: 43
  • 4a.jpg
    4a.jpg
    590,5 KB · Weergaven: 39
  • 5a.jpg
    5a.jpg
    525,6 KB · Weergaven: 42
  • 6a.jpg
    6a.jpg
    540,6 KB · Weergaven: 42
  • 7a.jpg
    7a.jpg
    611,1 KB · Weergaven: 42
Lekker de ruimte, gefeliciteerd!

Sceptic tank tussen de coniferen?
En een luie schoorsteenveger, die zelf geen ladder mee wil nemen :+

(De onze weigert überhaupt op een ladder te gaan staan, je zorgt maar voor een plateau op veeghoogte...)
 
Lekker de ruimte, gefeliciteerd!

Sceptic tank tussen de coniferen?
En een luie schoorsteenveger, die zelf geen ladder mee wil nemen :+

(De onze weigert überhaupt op een ladder te gaan staan, je zorgt maar voor een plateau op veeghoogte...)
Nee, helaas geen septic tank, maar riool.
En de schoorsteen is en komt niet in gebruik. De nieuwe schoorsteen (rvs) komt over de buitenmuur. Geen gezeur meer binnen de deur :P
En als iemand niet zijn diensten wil verlenen, dan hoef ik toch zeker ook niet te betalen?;)
 
Nee, helaas geen septic tank, maar riool.
En de schoorsteen is en komt niet in gebruik. De nieuwe schoorsteen (rvs) komt over de buitenmuur. Geen gezeur meer binnen de deur :P
En als iemand niet zijn diensten wil verlenen, dan hoef ik toch zeker ook niet te betalen?;)

Hm, doe mij maar sceptic tank. Ze dreigen hier wel af en toe met Kanalisierung, maar voorlopig blijft het op afstand :+
Rvs-schoorsteen buiten langs de gevel hebben we voor de pelletofen in de werkkamer: lelijk maar wel praktisch. Zeker met het veegluik onderaan.
De houtkachel in de woonkamer wordt in huis op de overloop van de 1e verdieping geveegd ... drama '(
Zeker als je vergeet het beluchtingsluikje beneden achter de kachel dicht te doen :X
 
Hm, doe mij maar sceptic tank. Ze dreigen hier wel af en toe met Kanalisierung, maar voorlopig blijft het op afstand :+
Rvs-schoorsteen buiten langs de gevel hebben we voor de pelletofen in de werkkamer: lelijk maar wel praktisch. Zeker met het veegluik onderaan.
De houtkachel in de woonkamer wordt in huis op de overloop van de 1e verdieping geveegd ... drama '(
Zeker als je vergeet het beluchtingsluikje beneden achter de kachel dicht te doen :X
Het voordeel van de septic tank is dat het afvalwater niet aan jouw waterverbruik is gekoppeld. Op het oude adres had ik er een waterzuivering voor in de plaats gebouwd, dan mag je gewoon in de sloot lozen.
 
Klinkt naar wat wij hebben: Dreikammerkläranlage met beluchting. En dan mag je het restwater gewoon lozen. Bij ons loopt het op een helling gewoon uit een buis een stuk weiland in.
Moet (hier in de Kreis) wel 2 keer per jaar worden gecontroleerd.
 
6M2 drie compartimenten ceptictank dus. De overloop kun je het best lozen in een sloot of gat met riet erin. Riet zuivert dan het restwater.
Hier in Nederland officieel goedgekeurd volgens het lozings besluit.
 
6M2 drie compartimenten ceptictank dus. De overloop kun je het best lozen in een sloot of gat met riet erin. Riet zuivert dan het restwater.
Hier in Nederland officieel goedgekeurd volgens het lozings besluit.

Dit is Duitsland. Een sloot hebben we niet in de buurt. Wel een beek, maar da's niet op ons land, en nog een stukje verder omlaag in het dal. Buren die onder in het dal wonen, lozen wel in de beek. Bij ons trekt het restwater vanuit de uitloop de heuvel weer in.
Tussen tank en uitloop zit nog een kiezelput. Die was verplicht voordat de beluchting erin kwam. Hij is bij ons nog steeds in gebruik, maar je mag er ook een pijp doorheen voeren.
 
Een septic tank is een tank die wordt leeggezogen wanneer die vol is. Een kleinkläranlage zuivert het water wat je loost. Het bezinksel ervan moet misschien eens in de zoveel jaren er eens uitgezogen worden.
Zoals op mijn oude adres zeg maar. Al zie ik ook dat in google "alles" bijna septic tank heet :X
 
Een septic tank is een tank die wordt leeggezogen wanneer die vol is. Een kleinkläranlage zuivert het water wat je loost. Het bezinksel ervan moet misschien eens in de zoveel jaren er eens uitgezogen worden.
Zoals op mijn oude adres zeg maar. Al zie ik ook dat in google "alles" bijna septic tank heet :X

I stand corrected ;)
Het is gemakzucht/spreektaal om het sceptic tank te noemen, officieel is het idd een Kleinkläranlage.
Net zoals wij hier in de omgeving die Holländer zijn, terwijl we geen van beide uit Holland komen :+

Overigens ken ik ook mensen met een kläranlage die hem (na de controle) alsnog mogen laten leegzuigen omdat ze zoveel troep door de afvoer spoelen :X
De Kleinkläranlage moet (hier in de Kreis in ieder geval) 1 keer in de 5 jaar worden leeggezogen. Ook als bij de controles steeds alles in orde is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan