Fehn Wochenende nr.6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is het weekend van de bucket list, ben vanmorgen door een non wakker gemaakt. Weer redelijk op de been, maar wel erg benieuwd.

+

Ben inderdaad zelf naar huis gereden, zonder het volledige verhaal zo open en bloot neer te gooien:........... aanrader als je het leuk vind om door nonnetjes wakker gemaakt te worden overigens.

Maar goed, ben gisteren door Norbert opgehaald in het ziekenhuis en ben daarna zelf op de motor (droog) naar huis gereden zonder problemen.


Kon ze het een beetje, en wat had ze aan O-) ?

Trouwens bij de weg, jij ging thuis ook nog de echo, hoe is het met de burgemeester van wezel !?

Nondeju, 20 liter cans benzine en open vuur, ik zie geen problemen hoor!

:N Diesel, dat brand langer :P

@EGJ: Ik denk dat je alles even op z'n plaats moet laten komen, alles laten bezinken. Het antwoord heb je soms niet binnen een dag of binnen een week :/

Bedenk je dat motorrijders niet veel nodig hebben :N Avondje vuur staren, filosoferen met een achtergrond muziekje is ook rustgevend en ontspant ook heerlijk na een ritje :) Daarnaast heeft iedereen handjes die kunnen wapperen en ik denk dat iedereen wel wil meehelpen :P

Ik denk ook graag met je mee hoor! Enne... als ik wat kan ondernemen, gewoon aangeven :Y

Heb even geduld tot het draaiboek klaar is. En voor wat betreft het handen laten wapperen, dit hangt ook weer samen met de indeling op het terrein. De beschikbare materialen, wel of niet bij iemand in de kasten kijken, enzovoorts.
Wel heb ik al dingen bedacht die onbewust tot meer werk leiden en bijna geen inspanning kosten om direct uit te voeren.
Ik geef een voorbeeld :
Iemand is klaar met BBQen en zet zijn bord terug op tafel met etensresten en bestek.
Of iemand is klaar met BBQen maakt zijn bord leeg in de afvalbak, doet het bestek in een teil en zet zijn bord op de stapel met andere vieze borden.
Dit maakt zón groot verschil in arbeid uit voor de gene die het moet schoonmaken.
Maar nu komt het. Als er geen teil en afvalbak staat, dan zal niemand het ook op deze manier uitvoeren.
Dus volgend jaar voldoende afvalbakken, en teiltjes.
Dit is zo maar even een simpel voorbeeld van de vele dingen die gaan veranderen.
 
Kon ze het een beetje, en wat had ze aan O-) ?

Trouwens bij de weg, jij ging thuis ook nog de echo, hoe is het met de burgemeester van wezel !?

De burgemeester maakt het goed. alles zit erop en eraan :W en al net zo'n druktemaker als papa
 
Onderschat het niet. Het was wel met kleren aan......
[me="@nne"]heeft diploma reddend zwemmen (41 jaar geleden gehaald, telt dat nog?)[/me]
Tot nu toe heeft nog niemand het woord camper genoemd toch :?
Ai jai , als ik daar aan denk :X
220 voorziening aanleggen.
Kabel-televiezie
Internet
Een opvang voor de lichtgevende-keutel emmer...., enzovoorts....

Moet er niet aan denken zeg -O-
220 genoeg voor de magnetron, diepvriesje en kachel?
 
Fehn weekend gemist, maar he, foto's kijken kan altijd nog :)

Hmm, ambulance, dat was vorig jaar, verdorie oude topic te pakken B|

*sluit tabblad

Eens zoeken, ja, nu heb ik toch echt het 2015 topic te pakken, huh :? , ow wacht eens even -O-

Beterschap Geert ;)


Wel een klein vraagje, nu buitenstaanders geweerd gaan worden, mag ik aanhang nog wel mee :o ? Hopelijk kan ik volgend jaar wel weer erbij zijn :Y
 
E.G.J. ik heb natuurlijk het hele circus dit jaar gemist dus ik weet niet wat er allemaal mis gegaan is maar is het zo voor jou met je nieuwe indeling ook nog wel een beetje leuk?
 
E.G.J. ik heb natuurlijk het hele circus dit jaar gemist dus ik weet niet wat er allemaal mis gegaan is maar is het zo voor jou met je nieuwe indeling ook nog wel een beetje leuk?

Op het missen van de toertocht na zal het voor mij, en de anderen ook alleen maar beter worden.

Als voorbeeld de zaterdag:

Plus min 4 uur geslapen.
Ik sta onder de douche en er word aan de deur geklopt. Waar is het geld voor brood, en wie haalt dat vanochtend ?
Dat moet je aan Wubbe vragen, hij heeft daar samen met Elke afspraken over gemaakt.

Dan sta ik mij af te drogen..., De hal is nog dicht, heb jij de sleutel ?
Ja, die heb ik maar dat is de reserve sleutel en ik denk dat Wubbe de originele heeft.

Onderweg naar de eerste koffie.
Zijn er ook nog handdoeken voor de toiletwagen? Ooh ja, en neem dan ook een paar voor de bar mee.
Dus ik zet mijn koffie weer weg en ga handdoeken halen.

En zo gaat dat continu door.
En zodra ik het been in de motorbroek steek begint het pas echt.
Vragen over de BBQ, de sausen, hoe laat we terug zijn, gieterspel, wie of er op het laatste moment nog mee uitgenodigd zijn, enzovoorst......... (terwijl het allemaal op papier staat)

Op de motor zelf heb ik dan "rust"
Tot de eerste stop. Want daar gaat de telefoon alweer, en drie oproepen gemist.

En zo word er de hele dag aan mij getrokken. En het zal de gasten niet zo zijn opgevallen, maar de zaterdagavond draafde ik van de ene kant naar de andere. Even weer zitten en naar de keuken. Even aan de bar staan, en hop vlees voor de BBQ pakken. Ben ik in de hal aan het kijken, jooh, kun je even meer licht boven de grill maken.. storing in de bierwagen. De koolzuurvoorziening hapert. Daarna maar even mee tappen om de achterstand wat weg te werken.
Dan bereikt mij het bericht dat er iemand zo handig is geweest om op de geheime zender te vermelden dat er een open feest bij mij op het grondstuk is. Met adres, tijdstip en alles.
We mogen van geluk spreken dat daar geen volksstammen op af zijn gekomen.
Drie ongenodigde personen zijn er die avond geweest. En als er dan ook nog iemand bij is die zelf drank meeneemt en iemand daar mee gaan voeren, terwijl ik uit voorzorg al gestopt was met alcohol schenken..........
Nu "moest" ik wel wakker blijven tot dat de laatsten op bed, of naar huis waren.
Tja, en als men dan niet luistert en er tegen in gaat.............
Lang verhaal kort, het resulteerde in helemaal geen slaap voor mij en een hele korte nachtrust voor een paar anderen. Angstige uren vol onzekerheid tot het verlossende telefoontje.

En dan kort daarna zakt Geert in elkaar. Weer stress voor iedereen Dit heeft dan wel niets met het feest zelf te maken, want het kan overal gebeuren. Alleen, stel dat Geert Duitser was, dan was het zo gegaan:
Drie dagen later een pakket papier van de krankkenkasse.
Meneer heeft geen arbeidsinkomen meer, kosten ziekenhuis, ambulance, enzovoort.....
Wat was dit voor feest, wie is aansprakelijk, wie waren erbij, is er een vergunning afgeven......vraag, vraag, vraag....
Kortom, ik moet mijzelf en jullie indekken voor dit soort problemen. En ik heb gisteren juridisch advies ingewonnen. En het kan niet meer anders dan in besloten form.



Maar goed, ik heb nog niet voor de anderen gesproken.
Er staan zaterdag de hele dag 2 personen in de keuken. Salades, sausen, kruidenboter, en weet ik veel te bereiden. Buiten is men aan het houtzagen, tafels afnemen, de bar afnemen, frisdranken bijvullen.
En het ergste is nog dat zodra ik weg ben, er nieuwe "leiders" opstaan en de lakens gaan uitdelen. En dat daar weer spanning onderling door ontstaat. Want E.G.J. heeft gezegd....
Nou ja, hoe dan ook. Stress !! Wat nu ook geresulteerd heeft in samenhang met angst voor aansprakelijkheid, dat sommige mensen niet meer in het team willen meedraaien.

Door de jaren heen hebben wij ons aanbod steeds verder uitgebreid, en is ook de grondprijs hoger geworden. En een berekening achteraf wijst uit dat de catering het goedkoper kan, en dat wij er ook bijna geen werk meer van hebben.

Dus als je mij vraag of het voor mij straks nog wel leuk is, zeg ik : Ja, dat denk ik wel !! :Y :)
 
Laatst bewerkt:
Fehn weekend gemist, maar he, foto's kijken kan altijd nog :)

Hmm, ambulance, dat was vorig jaar, verdorie oude topic te pakken B|

*sluit tabblad

Eens zoeken, ja, nu heb ik toch echt het 2015 topic te pakken, huh :? , ow wacht eens even -O-

Beterschap Geert ;)


Wel een klein vraagje, nu buitenstaanders geweerd gaan worden, mag ik aanhang nog wel mee :o ? Hopelijk kan ik volgend jaar wel weer erbij zijn :Y

Dat zijn geen buitenstaanders. Dus ja, die kunnen gewoon mee.
 
Ik snap hem helemaal! Dan kan ik met een gerust hart me inschrijven voor 2016
 
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan