Fehn Wochenende nr.7

Welke lunch kies jij op de zaterdagroute ?

  • VW Currywurst mit Pommes und Mayo

    Stemmen: 1 7,1%
  • „Clubschnitzel“ mit Salat, Pommes und Dip

    Stemmen: 12 85,7%
  • „Gemüsebällchen“ auf Kräuterreis mit Tomatensauce

    Stemmen: 0 0,0%
  • (vegetarisch)

    Stemmen: 1 7,1%

  • Totaal aantal stemmers
    14
Ok, ok, ik wil het weten! B|

Ok dan......... ;)


full
 
Iedereem bedankt voor de bedankjes, maar zonder jullie hadden we niet zo'n prachtig weekend gehad rn het weer was prachtig, afgezien van de zaterdagnacht bui, tja en de bui op zondag is geloof ik toch een traditie. Wij hebben alles met heel veel plezier gedaan en hopen jullie volgend jaar weer te zien op het 8e FehnWochenende.
Oh ja, nu we een nieuw onderwerp voor in de Pubquiz hebben, blijf vooral het forum volgen, misschien helpt het je volgend jaar!
 
toch vind ik het een beetje jammer dat EGJ je als een rugbymevrouw door het MF-leven laat gaan in plaats van de hondenliefhebber.....

Nu doe je mij toch echt te kort @nne !! B|
Ik vind haar juist een dame van stand, en dames van stand hebben geen teckel, maar een t"a"ckel :Y
 
Ik zal mij ook weer eens even melden.

Het was Fehn weekend 2016.
Ik weet 't nog zo goed, mijn konijnenhok was leeg
En mamma konijn zei dat ik niet in de loods mocht komen
En als ik lief ging spelen, dat ik dan wat lekkers kreeg
Zij wist ook niet waar lief klein konij................, ooh :o , ach nee, dat is een lied waarmee ik nog bezig ben :$ , ik wou het over het Wochenende hebben O-)
 
Tja , het Wochenende……, wat valt er over te zeggen ?


In eerste instantie niet veel……., in eerste instantie…….
Laten we beginnen met het verschijnsel “hond”
Vaak wordt gezegd dat de baas op de hond gaat lijken, maar niet dat de “hond” op een kind gaat lijken. Daarom kreeg het “hondjes naar bed brengen” een totaal nieuwe betekenis dit weekend.
En hoe gaat zoiets dan? Krijgen de kinderen voorgelezen uit Pjoter en de demente wolf? Of is het een lik over de wang en direct slapen?
We zullen het nooit weten, want het gebeurd allemaal achter de gesloten ritssluiting.

Maar er was nog meer “hond” wat de revue passeerde. Een dame van stand had de “honden” weliswaar thuisgelaten, toch werd er over haar täckuls gesproken. En de organisator, wantrouwend als hij is observeerde de dame nauwlettend. En hij constateerde dat zij geen haviksneus heeft, en niet pijp rokend boeken schrijft, en haar bier met de pink omhoog drinkt. Dus zij mocht blijven…..

En dan was er nog die bitch !! , die met een zakje, met daarop de afbeelding van een eendenkroos vlag, verwarring kwam zaaien in een keuken met Drentse invloeden.
Van geluk kunnen we spreken dat de inhoud van de zak een suikerzoete verzoening tot gevolg had.

Verzoening tussen de gehandicapte en de organisator was niet mogelijk dit jaar.
Hoe vaak stond zij al in de weg dit jaar?
Bijvoorbeeld niet even het laatste stukje naar de bar lopen, nee gewoon met de hele kar voor de bar parkeren. En of het nu een hondenlijn is waar je onderdoor moet
limbodansen, of een verlaten rolstoel die de doorgang verspert. Zij heeft de kunst van het belemmeren echt in de vingers.

Er was ook een combattraining waarin menig pistoolschot werd gelost. Maar echt onder de indruk waren de strijders, toen een met water gevulde ballon doel trof, en er een luchtalarm ten gehore werd gebracht.

Ook was er een afgestudeerde elektrotechnicus die erachter kwam dat het missen van het Fehn Wochenede cruciaal in iemands ontwikkeling kan zijn. En dat zelfs hij nog niet eens op de hoogte was van hoe het kilowattuur tot stand is gekomen.
Alle deelnemers die de vorige editie hebben meegemaakt wisten dit namelijk wel.

Over de wisselgieter valt ook nog wat te vertellen.
Dat deze gieter begeerd is, dat wisten we al.
Er was in het verleden zelfs iemand die zijn eten en drinken ervoor liet staan om gewicht te besparen. In het ziekenhuis werd dit tekort dan weer aangevuld, en hij kon met de gieter naar huis.
En ook dit jaar was er iemand die hem zo graag wou hebben, dat zelfs inkopen onderweg werden afgeslagen om de gieter maar mee naar huis te kunnen nemen. En het plan kwam uit….., althans……., allemaal kennen we het verband tussen de pink en de filmkoker, maar het gips verband tussen de pink en de gieter is voor iedereen nieuw denk ik.
Hoe dan ook, volgend jaar zullen er snellere tijden worden neergezet i.v.m. het lagere eigengewicht van de gieterfiets.

En toen, toen kwam de lang verwachte regen. Mede mogelijk gemaakt door Erw1n. Die op één been en een gipspoot de mierenetersdans ten uitvoer heeft gebracht.
Van onder een afdak keken de schuilende deelnemers naar de donkere regen en hagelwolken. Tot dat er twee vrolijk wuivende konijnen door de hagel voorbijreden.
Door de overstemmende donderslagen in de lucht, was er van het gevloek in de helm van het grote konijn niets te horen.

Zo bleef de regentraditie toch nog in stand.


E.G.J. 4-9-16
 
Laatst bewerkt:
Zonder Regen geen Fehn!

(stomme foon- te kleine toetsjes te dikke vingers....)
 
Laatst bewerkt:
Tja , het Wochenende……, wat valt er over te zeggen ?


In eerste instantie niet veel……., in eerste instantie…….
Laten we beginnen met het verschijnsel “hond”
Vaak wordt gezegd dat de baas op de hond gaat lijken, maar niet dat de “hond” op een kind gaat lijken. Daarom kreeg het “hondjes naar bed brengen” een totaal nieuwe betekenis dit weekend.
En hoe gaat zoiets dan? Krijgen de kinderen voorgelezen uit Pjoter en de demente wolf? Of is het een lik over de wang en direct slapen?
We zullen het nooit weten, want het gebeurd allemaal achter de gesloten ritssluiting.

Maar er was nog meer “hond” wat de revue passeerde. Een dame van stand had de “honden” weliswaar thuisgelaten, toch werd er over haar täckuls gesproken. En de organisator, wantrouwend als hij is observeerde de dame nauwlettend. En hij constateerde dat zij geen haviksneus heeft, en niet pijp rokend boeken schrijft, en haar bier met de pink omhoog drinkt. Dus zij mocht blijven…..

En dan was er nog die bitch !! , die met een zakje, met daarop de afbeelding van een eendenkroos vlag, verwarring kwam zaaien in een keuken met Drentse invloeden.
Van geluk kunnen we spreken dat de inhoud van de zak een suikerzoete verzoening tot gevolg had.

Verzoening tussen de gehandicapte en de organisator was niet mogelijk dit jaar.
Hoe vaak stond zij al in de weg dit jaar?
Bijvoorbeeld niet even het laatste stukje naar de bar lopen, nee gewoon met de hele kar voor de bar parkeren. En of het nu een hondenlijn is waar je onderdoor moet
limbodansen, of een verlaten rolstoel die de doorgang verspert. Zij heeft de kunst van het belemmeren echt in de vingers.

Er was ook een combattraining waarin menig pistoolschot werd gelost. Maar echt onder de indruk waren de strijders, toen een met water gevulde ballon doel trof, en er een luchtalarm ten gehore werd gebracht.

Ook was er een afgestudeerde elektrotechnicusiemand die erachter kwam dat het missen van het Fehn Wochenede cruciaal in iemands ontwikkeling kan zijn. En dat zelfs hij nog niet eens op de hoogte was van hoe het kilowattuur tot stand is gekomen.
Alle deelnemers die de vorige editie hebben meegemaakt wisten dit namelijk wel.

Over de wisselgieter valt ook nog wat te vertellen.
Dat deze gieter begeerd is, dat wisten we al.
Er was in het verleden zelfs iemand die zijn eten en drinken ervoor liet staan om gewicht te besparen. In het ziekenhuis werd dit tekort dan weer aangevuld, en hij kon met de gieter naar huis.
En ook dit jaar was er iemand die hem zo graag wou hebben, dat zelfs inkopen onderweg werden afgeslagen om de gieter maar mee naar huis te kunnen nemen. En het plan kwam uit….., althans……., allemaal kennen we het verband tussen de pink en de filmkoker, maar het gips verband tussen de pink en de gieter is voor iedereen nieuw denk ik.
Hoe dan ook, volgend jaar zullen er snellere tijden worden neergezet i.v.m. het lagere eigengewicht van de gieterfiets.

En toen, toen kwam de lang verwachte regen. Mede mogelijk gemaakt door Erw1n. Die op één been en een gipspoot de mierenetersdans ten uitvoer heeft gebracht.
Van onder een afdak keken de schuilende deelnemers naar de donkere regen en hagelwolken. Tot dat er twee vrolijk wuivende konijnen door de hagel voorbijreden.
Door de overstemmende donderslagen in de lucht, was er van het gevloek in de helm van het grote konijn niets te horen.

Zo bleef de regentraditie toch nog in stand.


E.G.J. 4-9-16

Eigenlijk heb ik maar 1 opmerking:

Er ist wieder da :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan