Fehn Wochenende nr.7

Welke lunch kies jij op de zaterdagroute ?

  • VW Currywurst mit Pommes und Mayo

    Stemmen: 1 7,1%
  • „Clubschnitzel“ mit Salat, Pommes und Dip

    Stemmen: 12 85,7%
  • „Gemüsebällchen“ auf Kräuterreis mit Tomatensauce

    Stemmen: 0 0,0%
  • (vegetarisch)

    Stemmen: 1 7,1%

  • Totaal aantal stemmers
    14
weer thuis vanuit een gezellig avondje in het Fehn
op de terugweg uren rondgedwaald in Enschede, kon de weg naar huis maar niet vinden gezellig bij andere konijnenkind geweest die daar woont
nu wel gaar en brak :X maar het is het weekendje waard :Y

EGJ bedankt voor de goede zorgen ;)
 
weer thuis vanuit een gezellig avondje in het Fehn
op de terugweg uren rondgedwaald in Enschede, kon de weg naar huis maar niet vinden gezellig bij andere konijnenkind geweest die daar woont
nu wel gaar en brak :X maar het is het weekendje waard :Y

EGJ bedankt voor de goede zorgen ;)

Graag gedaan, altijd welkom :Y
En elk voordeel, heeft zijn voordeel zullen we maar zeggen :P
Er was nog speenkruitie van zaterdagavond over, en dat smaakt de dag erna nog beter. Dus ik had een smakelijk makkie.
 
Laatst bewerkt:
Euh..... :?

Konijn%252520kopen.jpg
 
Ik was al met promoten begonnen tijdens het afgelopen fehnwochenende, gister nog even door gegaan :Y
In ieder geval al 1 iemand enthousiast gekregen, nu vlammetje even laten aanwakkeren tot een vuurtje voor ik iemand ga aanmelden ;)
 
Ik was al met promoten begonnen tijdens het afgelopen fehnwochenende, gister nog even door gegaan :Y
In ieder geval al 1 iemand enthousiast gekregen, nu vlammetje even laten aanwakkeren tot een vuurtje voor ik iemand ga aanmelden ;)

full


Mocht je advies willen hoe een vuurtje te laten aanwakkeren is er iemand met ervaring voor handen.
 
Vandaag nog even de kastanjebar bevoorraad met verse hazelnoten voor de eikeltjes koffie...
Was even gezellig op de weg terug van Amrum
 
Vandaag nog even de kastanjebar bevoorraad met verse hazelnoten voor bij de eikeltjes koffie...
Was even gezellig op de weg terug van Amrum

:9~

200 gr boter
250 gr bloem
1 tl bakpoeder
100 gr suiker
100 gr hazelnoten
3 el ijskoud water
Snuf zout

Bereidingswijze
Snij de koude boter in blokjes en doe dit in een kom.

Zeef de bloem en het bakpoeder en voeg dit bij de boter.

Rooster de hazelnoten kort in een droge koekenpan en hak ze daarna fijn in de keukenmachine. Mix het niet te fijn, want je wilt nog wel de bite hebben van de noten. Voeg dit bij de boter.

Voeg de suiker en het zout toe en kneed het geheel tot een deeg.

Voeg lepel bij lepel het water toe. Als het te droog is voeg je nog een extra lepel water toe. Als het deeg al vrij nat is, voeg je geen water toe.

Laat het deeg vervolgens een half uurtje rusten in de koelkast.

Verwarm de oven voor op 170 graden.

Maak balletjes ter grootte van een € 2 euro munt en leg deze op een bakplaat met bakpapier.

Bak de koekjes in ongeveer 20 minuten af!
 
Laatst bewerkt:
:9~

200 gr boter
250 gr bloem
1 tl bakpoeder
100 gr suiker
100 gr hazelnoten
3 el ijskoud water
Snuf zout

Bereidingswijze
Snij de koude boter in blokjes en doe dit in een kom.

Zeef de bloem en het bakpoeder en voeg dit bij de boter.

Rooster de hazelnoten kort in een droge koekenpan en hak ze daarna fijn in de keukenmachine. Mix het niet te fijn, want je wilt nog wel de bite hebben van de noten. Voeg dit bij de boter.

Voeg de suiker en het zout toe en kneed het geheel tot een deeg.

Voeg lepel bij lepel het water toe. Als het te droog is voeg je nog een extra lepel water toe. Als het deeg al vrij nat is, voeg je geen water toe.

Laat het deeg vervolgens een half uurtje rusten in de koelkast.

Verwarm de oven voor op 170 graden.

Maak balletjes ter grootte van een € 2 euro munt en leg deze op een bakplaat met bakpapier.

Bak de koekjes in ongeveer 20 minuten af!
Klinkt goed
 
Na meerdere vergaderingen, vele telefoontjes, en een stapel e-mails verder, heb ik samen met Nohome een tussenstop voor zaterdagroute van volgend jaar gekozen.
Wij gaan er verder niet al teveel over loslaten, maar een klein fotootje mag getoond worden.


full
 
Na meerdere vergaderingen, vele telefoontjes, en een stapel e-mails verder, heb ik samen met Nohome een tussenstop voor zaterdagroute van volgend jaar gekozen.
Wij gaan er verder niet al teveel over loslaten, maar een klein fotootje mag getoond worden.


[afbeelding]
Bonnie en Clyde??
 
Na meerdere vergaderingen, vele telefoontjes, en een stapel e-mails verder, heb ik samen met Nohome een tussenstop voor zaterdagroute van volgend jaar gekozen.
Wij gaan er verder niet al teveel over loslaten, maar een klein fotootje mag getoond worden.


[afbeelding]

D'r wordt hier gelijk geroepen Mercedes 200 :X
Mompelt iets over autonerd O-)
 
Hoe zou het met de wisselgieter zijn ?
Heeft ie een mooi plaatsje gekregen voor de komende maanden ?
Waarom is hier nog geen foto van gepost ?

Ik zit in ieder geval met smart op een foto te wachten :P
 
De oorspronkelijke Gieter tentoonstel plaats heeft ivm een zeer nieuwsgierige jonge dame tijdelijke een andere plaats gekregen. Foto's volgen spoedig
 
regelmatig zie ik op facebook over de fehnwochenende wat voorbij komen, dus ik ga dit topic volgen.

hangt even af van hoe het met de aanstaande kleine gaat en mijnwerkzaamheden op het circuit
 
Terug
Bovenaan Onderaan