Felle/goed zichtbare universele LED richtingaanwijzers

HCx

MF veteraan
1 jan 2017
4.296
2.510
Ik zoek felle en goed zichtbare universele LED richtingaanwijzers (voor 12V). Een niet te hoge prijs is belangrijk. Chinees spul is prima, ik heb er geen haast mee.

Nergens zijn fatsoenlijke reviews te vinden, dus ik hoop dat er iemand hier ervaring mee heeft. Alvast bedankt.
 
Link

Het zijn prima dingen.. doen het goed op de motor. Alleen even het gat waar de draden doorheen gaan dichtkitten. anders komt daar water in en gaan ze roesten. Deze hebben het bij mij al 2 winters overleeft en zien er prima uit.
 

Klopt, wel nog een led knipper relais erbij kopen.

Nadeel van dat soort knippers is dat ze alleen van achteren te zien zijn. In de wet staat dat knippers ook redelijk van opzij werkend te zien moeten zijn.

Het doorzichtige kunststofkapje is vanaf de zijkant tot de helft gemaakt, dus het is redelijk van opzij ook te zien.

Het belangrijkste is alleen dat je ze waterdicht moet maken, dmv siliconkit te plaatsen waar de draden uitkomen. Eerst keer niet gedaan en dat heb ik geweten.. -O-
 
Thanks! Ik ga die (uit china) gewoon bestellen. Kijk wel of het werkt. Eerdere Chinese die ik besteld had waren waardeloos qua lichtopbrengst.
 
Over het algemeen kan je stellen dat de knipperlichten met een of twee felle (cree) leds een stuk meer licht geven en een stuk langer meegaan dan de knipperlichten waar gewoon een printplaatje met een aantal SMD leds inzit. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar laatstgenoemden gaan niet heel lang mee tenzij de boel in epoxy oid is gegoten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan