felle koplampen

Ja, netzoveel als dat ze zich aan mijn lampen ergeren als ik een duo achterop heb :W .Dat is niet stoer hoor. Vaak is de auto zwaar beladen (4 passagiers, kofferbak vol). Als er 1 lamp je verblind, dan is ie vaak verkeerd afgesteld.Lampafstelling is wel degelijk een criterium voor de APK.tja, je hebt gele nachtbrillen die het licht filteren, dat scheelt echt enorm! Je kunt het geloof ik bij Pearl proberen. Een oplossing zoeken is beter dan je eraan ergeren! :Y

Ik hoop je zo voldoende antwoord te hebben gegeven!

groet

B

Met jouw duo wil die lamp wel omhoog ja O-) :W

Denk dat lampafstelling bij APK niet echt (goed) gecontroleerd wordt.
Meer van: het moet ongeveer die kant op schijnen...
Gaat er meer om dat de lampen het doen,
en dat de behuizing heel is.
(ja, op een barstje in het glas wordt ie afgekeurd.)


Ik erger me ook wel aan motoren met verkeerd afgestelde verlichting.
En dan zonder duo of bagage. Of met groot licht door de file.
 
Met jouw duo wil die lamp wel omhoog ja O-) :W

Denk dat lampafstelling bij APK niet echt (goed) gecontroleerd wordt.
Meer van: het moet ongeveer die kant op schijnen...
Gaat er meer om dat de lampen het doen,
en dat de behuizing heel is.
(ja, op een barstje in het glas wordt ie afgekeurd.)


Ik erger me ook wel aan motoren met verkeerd afgestelde verlichting.
En dan zonder duo of bagage. Of met groot licht door de file.

Afstelling van de lampen wordt ZEER streng op gecontroleerd,en een barst wordt ie niet op afgekeurd MITS... je koplamp vochtvrij is, en het lichtbeeld niet wordt beinvloedt door de barst
 
Ik erger me meer aan mensen die weigeren hun helm van hun harses te halen alvorens te gaan betalen bij een benzine-station... :W


mooi, dan ga ik je van de week wel weer een keer of 3 flink irriteren, ik zet mijn helm nooit af als ik tank, en kom daar om benzine te halen, niet om de pompbediende op zijn bek te pakken

en over die lampen, ik denk dat je het technisch inzicht van de gemiddelde nederlander zwaaaar overschat.
 
en over die lampen, ik denk dat je het technisch inzicht van de gemiddelde nederlander zwaaaar overschat.
:^

Zolang mensen aan mij nog vragen of ze een speaker aan die draadjes die uit de muur komen kunnen aansluiten...

Verder, de lollige mensen hebben zeker nog nooit op een onverlichte weg gereden terwijl er een tegenligger aankwam die half schiphol overstraalde... probeer dan de weg nog maar eens te zien en in te schatten of er niks op de weg ligt of hoe die bocht nou eigenlijjk precies loopt.
 
Afstelling van de lampen wordt ZEER streng op gecontroleerd,en een barst wordt ie niet op afgekeurd MITS... je koplamp vochtvrij is, en het lichtbeeld niet wordt beinvloedt door de barst

Ok, weer wat geleerd :)

:^

Zolang mensen aan mij nog vragen of ze een speaker aan die draadjes die uit de muur komen kunnen aansluiten...

Verder, de lollige mensen hebben zeker nog nooit op een onverlichte weg gereden terwijl er een tegenligger aankwam die half schiphol overstraalde... probeer dan de weg nog maar eens te zien en in te schatten of er niks op de weg ligt of hoe die bocht nou eigenlijjk precies loopt.

Simpele oplossing in dat geval: dan zet ik m gewoon stil.
Of ik sein flink met grootlicht, hoewel dat tegen verkeerde afstelling
niet werkt, geeft het meestal wel aan dat ik last heb van betreffende tegenligger.
 
Met jouw duo wil die lamp wel omhoog ja O-) :W

:o ... laat haar het maar niet lezen ;) ....

Denk dat lampafstelling bij APK niet echt (goed) gecontroleerd wordt.
Meer van: het moet ongeveer die kant op schijnen...
Gaat er meer om dat de lampen het doen,
en dat de behuizing heel is.
(ja, op een barstje in het glas wordt ie afgekeurd.)


Ik erger me ook wel aan motoren met verkeerd afgestelde verlichting.
En dan zonder duo of bagage. Of met groot licht door de file.

Afstelling wordt echt op gecontrolleerd. Ik heb het met een koekblik meegmaakt, toen ik hem door de ANWB liet testen voordat ik hem kocht. Ik mocht er volgens hen niet mee rijden, want de lamp was te hoog afgesteld _O- ... Dat was na een kleine ingreep natuurlijk verholpen.

Tj, over mijn motor: Ik denk niet dat ie verkeerd is afgesteld. Ik denk wel dat de achtervering wat beter ingesteld kan worden, maar dat is voor van het weekend om dat te testen.

Zin om te testen, Motomarz?
 
En het feit dat mensen amper hun lampen kunnen wisselen als die kapot zijn. Ze vrotten de lampjes er schuin in of op een andere manier verkeerd aangezien ze heel veel kapot gaan bij moderne auto's en je er amper bij kunt. Verder maakt haast niemand de lenzen/glazen van de koplampen schoon dus krijg je lekker veel strooilicht. Komt omdat men liever lui is. Ze willen wel allemaal xenon maar denken verder niet na, veel winst qua lichtopbrengst haal je met regelmatig opspattend vuil van de lampen te poetsen.

Ik weet niet hoe jij een lamp er scheef in doet maar dat gaat je niet zomaar lukken hoor... Ding zal dan niet werken.

Verder heeft het meestal gewoon met afstelling te maken,...

Ik heb bij de weg gister 100 watt blauw/wit achtige verlichting gehaald voor onze auto. Nou dat is pas licht, normaal zie je geen fuck met die standaard knaken gele verlichting, met deze lichten zie je 80x zoveel en omdat onze auto een juiste hoogteafstelling heeft (heb ik zelf gecontroleerd) heeft niemand er last van.
 
:o ... laat haar het maar niet lezen ;) ....Afstelling wordt echt op gecontrolleerd. Ik heb het met een koekblik meegmaakt, toen ik hem door de ANWB liet testen voordat ik hem kocht. Ik mocht er volgens hen niet mee rijden, want de lamp was te hoog afgesteld _O- ... Dat was na een kleine ingreep natuurlijk verholpen.

Tj, over mijn motor: Ik denk niet dat ie verkeerd is afgesteld. Ik denk wel dat de achtervering wat beter ingesteld kan worden, maar dat is voor van het weekend om dat te testen.

Zin om te testen, Motomarz?

Volgens mij kan ze er wel tegen hoor ;)

Enne, nee: komend weekend moet ik uitrusten van ons feestje van vrijdag.
(jullie zijn welkom trouwens... stuur maar een mailtje. je hebt mail)
Maar ik wil graag jouw motor eens aan de tand voelen!
 
Laatst bewerkt:
ik erger mij juist aan die rode lampen aan de achterkant :( en ga er meestal maar snel voorbij.

de oplossing kan soms zo simpel zijn :Y

Ach, oplossing voor fel licht in je spiegel is ook makkelijk:
Spiegel even anders zetten, of anders gaan zitten.

Wat wel irritant is: remlichten van al die auto's die in de file staan,
en maar die rem vast blijven houden...
 
Ach, oplossing voor fel licht in je spiegel is ook makkelijk:
Spiegel even anders zetten, of anders gaan zitten.

Wat wel irritant is: remlichten van al die auto's die in de file staan,
en maar die rem vast blijven houden...

Misschien een automaat ;) Dan moeten ze wel.
 
Ik weet niet hoe jij een lamp er scheef in doet maar dat gaat je niet zomaar lukken hoor... Ding zal dan niet werken.
Ik zou zeggen probeer het eens, met H7 lukt het sowieso. Zolang ie maar massa maakt en de stekker op de lamp past doet ie het.

Om maar ff bij de bekende Murphy te blijven: "It is impossible to make anything foolproof because fools are so ingenious".
 
Jaja, dan rijden er opeens wel heeeeel veeeeeel automaten rond...

enne, als je eenmaal stilstaat met een automaat, kun je ook rustig je gas loslaten.
Toch :?
Met een automaat kun je 'm ff in 'neutral' zetten bij het stoplicht. Als ie in 'drive' staat moet je je voet op de rem houden bij het stoplicht, koppelomvormer zorgt er dan voor dat de motor gewoon blijft draaien in de versnelling zonder vooruit te komen.
 
Volgens mij kan ze er wel tegen hoor ;)

Enne, nee: komend weekend moet ik uitrusten van ons feestje van vrijdag.
(jullie zijn welkom trouwens... stuur maar een mailtje. je hebt mail)
Maar ik wil graag jouw motor eens aan de tand voelen!
_O- _O- gelezen en gereageerd. Misschien is vrijdag niet zo een goed moment om het te proberen, maar je weet maar nooit ;) ;)
 
(..)
Wat wel irritant is: remlichten van al die auto's die in de file staan,
en maar die rem vast blijven houden...
:^
Helemaal nu het en weer donkerder en weer vochtiger/mistiger wordt, de #$%^&*.
:X

Oja, en mist(achter-)lichten bij regen en/of meer dan 50 meter zicht. :(
 
Met een automaat kun je 'm ff in 'neutral' zetten bij het stoplicht. Als ie in 'drive' staat moet je je voet op de rem houden bij het stoplicht, koppelomvormer zorgt er dan voor dat de motor gewoon blijft draaien in de versnelling zonder vooruit te komen.

Met de voet moét niet, handrem werkt ook.
 
Komt doordat die mensen superlichte olie van Castrol in hun auto/motor hebben, voorkant is daardoor een stuk lichter en komt omhoog, met als gevolg het verblindende effect.

Achterlijke idioten bij Castrol ook, eerst veel te dure olie produceren zonder enige meerwaarde en nu blijkt het ook nog eens een heel irritant te werken in het verkeer B|
 
Met een automaat kun je 'm ff in 'neutral' zetten bij het stoplicht. Als ie in 'drive' staat moet je je voet op de rem houden bij het stoplicht, koppelomvormer zorgt er dan voor dat de motor gewoon blijft draaien in de versnelling zonder vooruit te komen.

Slecht voor je koppelomvermer, bak, en remmen.

Als je voor een stoplicht staat kan je hem beter in N of P pleuren.

Als je maar 2 seconde moet stilstaan gewoon in D laten uiteraard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan