Fewture's GSX-R 750WS '95

Fewture

MF veteraan
3 mrt 2006
1.054
0
Delft
Eindelijk is het dan zover... Dit weekend zijn Rednas en ik begonnen met het ombouwen van mijn bike *O* Sommigen van jullie zullen hem wel eens gezien hebben op een SF meeting;

650-IMG_0517.jpg


Ijzendoorn_Kick-off.jpg


Ik heb de motor speciaal gekocht voor het bouwen van een streetfighter. Ik heb dus vooral gekeken naar de technische staat en bij deze was die, op wat achterstallig onderhoud na, perfect: Type: GR7BA, km: 22.000, jaar; 95. Voor 2800 kon ik hem meenemen vanuit Apeldoorn. Ik had net m'n rijbewijs gehaald en kon meteen vanaf Apeldoorn naar Delft. De hele weg uiteraard met een big smile 8-)

Nu zijn we een paar maanden verder en heb ik genoeg spulletjes verzameld om te beginnen.

Eerst alles eraf slopen uiteraard })


Kuipen eraf:
640-IMG_9815.jpg



Voorkant eraf:
640-IMG_9819.jpg



Uiteraard kon ik mezelf niet inhouden en moest ik ff kijken hoe m'n kuipje stond:
640-IMG_9826.jpg


Vervolgens kwam het subframe aan de beurt. Rednas en ik hadden nog nachtmerries van zijn Gixxer en subframe. Daar moesten we flink klooien om de bouten los te krijgen...
Ik had gehoopt dat het met mijn motor wat makkelijker zou gaan omdat hij wat nieuwer was, maar helaas. Ook deze zaten echt muurvast. Maar met onze ervaring van de vorige gixxer, een gasbrander, WD40, een hoop gegodver en een boormachine later waren ze los :D


Dat roept om een overwinnings ritje!!
640-IMG_9832.jpg




Snelle mockup van de nieuwe ZX6R kont:

640-IMG_9837.jpg


De kont steekt nog te ver uit. Het subframe word eerst nog ingekort worden. Dit hebben we ondertussen gedaan, maar eerst moeten we nog iemand vinden die even de nokken er weer aan kan lassen. We hebben de nokken eraf geslepen, buizen ingekort, nokken er weer op. Alleen dat laatste kunnen we niet zelf helaas.

Volgend weekend gaan we verder. To-do list:
- Kroonplaat monteren, komt woensdag binnen hopelijk
- Stalen remleidingen
- Nieuwe (langere) koppelingskabel (Knaapster, tnx voor de tip!)
- Subframe monteren (hopelijk)

De lijst is nog veel langer, maar dit is voorlopig wel weer ff genoeg.

Gr.

Sandor
 
Laatst bewerkt:
haaaa daar is hij dan zonder kuip te zien.leuk je ff gesproken te hebben bij de dom en nu gaat het dan echt gebeuren.leuk man!
ik ga je project volgen,gaat zeker goed komen!
 
heb je voor de gein die kuip met koplampen gewogen?


scheelt zo 20 kg...


ff op de weegschaal staan met de kuip in je handen en zonder.
 
haaaa daar is hij dan zonder kuip te zien.leuk je ff gesproken te hebben bij de dom en nu gaat het dan echt gebeuren.leuk man!
ik ga je project volgen,gaat zeker goed komen!
Tnx gozer! Je bent bijna net zo blij als ik dat de kuipen eraf zijn of niet!? ;) Al dat roze enzo... :X

Nou Sandor dit gaan we volgen :9~ succes met bouwen
gr.Eric
Wij hebben dezelfde bike geloof ik of niet? :Y

Maak er wat moois van Sandor ;)

Gr Ron.
Gaan we zeker doen. Bij de volgende koffie ronde hoop ik er weer bij te zijn *D

heb je voor de gein die kuip met koplampen gewogen?


scheelt zo 20 kg...


ff op de weegschaal staan met de kuip in je handen en zonder.
Moet ik eigenlijk ff doen ja. Rednas en ik stonden wel ff te kijken wat de voorkant al woog. Maar het echte verschil merkte ik pas doen ik hem even moest verplaatsen. Echt ongelooflijk licht ineens!
Maar goed, daar komt wel weer wat gewicht bij natuurlijk. Voorkuipje, kont met accu en achterlicht e.d. Dat weegt wel weer aardig wat. Btw; alle onderdelen die eraf gekomen zijn zijn te koop. Heb het geld hard nodig voor alle coatings van de winter.
 
Succes man ;) Altijd leuk dit soort projecten


Die zwarte is ook wel mijn smaak ;)


Dat worden vette wheelies
 
Eindelijk is het dan zover... Dit weekend zijn Rednas en ik begonnen met het ombouwen van mijn bike *O* Sommigen van jullie zullen hem wel eens gezien hebben op een SF meeting;

(Afbeelding)

(Afbeelding)

Ik heb de motor speciaal gekocht voor het bouwen van een streetfighter. Ik heb dus vooral gekeken naar de technische staat en bij deze was die, op wat achterstallig onderhoud na, perfect: Type: GR7BA, km: 22.000, jaar; 95. Voor 2800 kon ik hem meenemen vanuit Apeldoorn. Ik had net m'n rijbewijs gehaald en kon meteen vanaf Apeldoorn naar Delft. De hele weg uiteraard met een big smile 8-)

Nu zijn we een paar maanden verder en heb ik genoeg spulletjes verzameld om te beginnen.

Eerst alles eraf slopen uiteraard })


Kuipen eraf:
(Afbeelding)


Voorkant eraf:
(Afbeelding)


Uiteraard kon ik mezelf niet inhouden en moest ik ff kijken hoe m'n kuipje stond:
(Afbeelding)

Vervolgens kwam het subframe aan de beurt. Rednas en ik hadden nog nachtmerries van zijn Gixxer en subframe. Daar moesten we flink klooien om de bouten los te krijgen...
Ik had gehoopt dat het met mijn motor wat makkelijker zou gaan omdat hij wat nieuwer was, maar helaas. Ook deze zaten echt muurvast. Maar met onze ervaring van de vorige gixxer, een gasbrander, WD40, een hoop gegodver en een boormachine later waren ze los :D


Dat roept om een overwinnings ritje!!
(Afbeelding)



Snelle mockup van de nieuwe ZX6R kont:

(Afbeelding)

De kont steekt nog te ver uit. Het subframe word eerst nog ingekort worden. Dit hebben we ondertussen gedaan, maar eerst moeten we nog iemand vinden die even de nokken er weer aan kan lassen. We hebben de nokken eraf geslepen, buizen ingekort, nokken er weer op. Alleen dat laatste kunnen we niet zelf helaas.

Volgend weekend gaan we verder. To-do list:
- Kroonplaat monteren, komt woensdag binnen hopelijk
- Stalen remleidingen
- Nieuwe (langere) koppelingskabel (Knaapster, tnx voor de tip!)
- Subframe monteren (hopelijk)

De lijst is nog veel langer, maar dit is voorlopig wel weer ff genoeg.

Gr.

Sandor


Voor laswerk ff vragen naar Albert bij bikers place in Leidschendam
 
Hhmmmm volgend weekend mini-meet in Delft ...
't is toch al veel te stil .......
mini meet? Wie wat waar?

Voor laswerk ff vragen naar Albert bij bikers place in Leidschendam
Hey tnx! Ik heb misschien al iemand, maar een adresje om de hoek kan nooit kwaad!


Heb even de maten van de Hayabusa shock gevraagd. 33cm. Volgens Rednas is een orginele 31cm (opgemeten net). Enige probleem is de uitlaat, die zit nu al tegen de achterbrug en als we de shock langer maken dan gaat het helemaal niet meer. De uitlaat word toch anders dus dat is geen probleem. :)
 
Hij gaat zeker heel mooi worden!

Zoals Sandor al zei hopelijk zaterdag de kont er op, maar dan moet ik wel deze week even wat onderdelen ophalen bij de dealer en kijken of ik dat subframe kan laten lassen.

Als de kroonplaat binnenkomt kunnen we iig met de voorkant aan de slag!

Hoe dan ook, updates komen volgend weekend weer :) (hopelijk ook mbt mijn koelingsprobleem :X )

:]

Die zwarte is ook wel mijn smaak ;)
hij is toch wel mooi he? :)
 
Laatst bewerkt:
ik ben ook wel is benieuwd wat die kuip weegt :Y
zou je dat is kunnen wegen voor ons? :9
Tuurlijk, doen we van het weekend wel ff. Denk dat je al met al een kilootje of 15 wint. Maar goed, je verliest ook weer wat omdat je lekker wind vangt. Voor het optrekken bij het stoplicht helpt het uiteraard wel.

Maar de meeste winst zit er denk ik in als ik zelf wat afval _O- _O-
 
mmmm daar was ik dus even benieuwd naar.20 had ik niet verwacht om eerlijk te zijn ik d8 ook rond de 15.

ik ben namelijk wel benieuwd naar wat mijn eigen fietsje zal wegen nu met dat titanium bochtensetje en aluminium tankje en een 750 framepie
daar moet ik wel wat mee gewonnen hebben
ook me kuip is er af dus in ieder geval 9 kilo

zal eerdaags is wegen bij een bedrijf :P :9
 
mmmm daar was ik dus even benieuwd naar.20 had ik niet verwacht om eerlijk te zijn ik d8 ook rond de 15.

ik ben namelijk wel benieuwd naar wat mijn eigen fietsje zal wegen nu met dat titanium bochtensetje en aluminium tankje en een 750 framepie
daar moet ik wel wat mee gewonnen hebben
ook me kuip is er af dus in ieder geval 9 kilo

zal eerdaags is wegen bij een bedrijf :P :9
Vind het best tegenvallen ook. Zal dus uiteindelijk een paar kilo winnen. Nieuwe kont is ook wel lichter denk ik.
 
Vind het best tegenvallen ook. Zal dus uiteindelijk een paar kilo winnen. Nieuwe kont is ook wel lichter denk ik.
had ook meer verwacht, maar ja, zo interesant is het ook weer niet :)

denk dat de subframes wel wat schelen in gewicht ;) en die zadels, schokbreker etc zullen ook nog wel wat verschil maken :Y
 
niet zo belangrijk zeg je :? :W
hehehe ik probeer hem wel echt zo licht mogelijk op te gaan bouwen hoor.
vind het zelf wel belangrijk.(maargoed wie ben ik)
 
Terug
Bovenaan Onderaan