ff delen!

scarvster

Die hard MF'er
23 jul 2003
260
0
den haag/assen
dit moet ik ff delen hoor... ik heb afgelopen zaterdag een soort prive_VRO_achtige_training gedaan, van een officiele instructeur --> een hEle dag lang!!! Ik rij een shadow 750 VT en die is best zwaar (en ben zelf nou niet de allergrootste of zwaarste zegmaar..)
Afgezien van de gebruikelijke oefeningen ook gedaan: met geblokkeerde achterrem in grind gereden, met 80 km een berm in rijden, sowieso in grind rijden en keren, noodstop met alle snelheden tot en met 120 km, steile hellingproef en 8jes etc op de steile helling, op m'n_motor_staand gereden en de amazone_zit - rijdend.

Een hele dag lang, waanzinnig inspannend maar o zo waardevol. Qua voertuig_beheersing super!!
Zou zO nog meer van dat soort trainingen willen!!! En dit was helemaal super omdat het 1op1 was!
Hoeiii!

edit: o ja: ook met losse handen gereden - zie VRO topic elders ;)
:]

Laatst bewerkt:
sjeesmaar wat kost dan wel niet zoiets of ik die instructeur een kennis ofzo???

maar zeker erg handig die cursessen ik ga er ook 1 doen

*bloos....
ja mij kostte het dus alleen benzine van de instructeur en twee koppen koffie...
dus da's wel erreg weinig...
ik las net op een ander topic (VRO) dat het ong 170-190 euro kost.. maar dat zou ik er zO voor over hebben...
meer dan dubbel en dwars waard - vooral de psychologische werking ervan!

sjees je hebt altijd mensen met mazzel he ;)

maar nu ik het zo lees allemaal wil ik het toch ook snel gaan doen maar lijkt me toch wel erg eng zoiets van staan op je motor en 2 benen aan 1 kant
als je stilstaat oke maar rijdend :S

sjees je hebt altijd mensen met mazzel he ;)

maar nu ik het zo lees allemaal wil ik het toch ook snel gaan doen maar lijkt me toch wel erg eng zoiets van staan op je motor en 2 benen aan 1 kant
als je stilstaat oke maar rijdend :S

.... na maar weet je? dat is dus zO niet Eng - dat is de hele grap - eg waar!
Vond de berm in sturen trouwens enger want dat is wel zo tegennatuurlijk dat kAn haast niet meer.... maar dat staan en 'met-zonder-handen' is echt gewoon lEUk om te doen....
en inderdaad: ik heb mazzel - vriendje bij de pliesie (ja een goeie, eg waar) dus die heeft nogal wat contacten ;)

aha we zullen zien
want nu ik zo vanalles gelezen heb van mensen die dat gedaan hebben ga ik zeker zoonn curces doen
nog alleen ff kijken wanneer ik vrij kan krijgen

Amazonezit is dat zoiets :?

poster3.jpg

Twee weken geleden heb ik zo'n soort cursus gevolgd bij het LCVM. Deze geven zogenaamde 'regiotraingen' zodat iedereen in de eigen regio de cursus kan volgen. Het is echt super leerzaam om zo'n dag mee te maken. Er wordt ingegaan op de theorie, bijzondere verrichtingen en er wordt een leuke route gereden waar je alles wat je geleerd hebt kunt laten zien. De groep bestaat uit maximaal 4 cursisten en 1 instructeur dus het is echt intensief.

De dag begon met een 'warming up' zoals de instructeur zei. Met je knieen op het zadel gaan zitten en zo rondjes rijden, met twee benen aan een zijde rijden en op je tank gaan zitten en rondjes rijden. Wist niet dat ik zoveel kunstjes op mijn motor kon uithalen maar het is me allemaal gelukt. Ook hebben we over obstakels gereden zoals een balk die schuin op de weg lag en geleerd hoe je het beste in de berm kan rijden. Dit is nog maar een kleine indruk van alles wat we die dag geleerd hebben. Het hoogtepunt van de dag was toch wel dat ik een stoppie heb gemaakt, wat natuurlijk niet de bedoeling is van zo'n dag maar wel leuk om mee te maken ;)

Het voordeel van zo'n cursus is ook dat je korting krijgt op je verzekering. Het verschilt per verzekeringsmaatschappij maar de meesten geven 15% korting en daar kun je leuke andere dingen mee doen, toch?
Volgens mij mag je hier geen reclame maken maar omdat ik het super raadzaam vind dat motorrijders zo'n cursus gaan volgen toch ff een linkje naar www.lcvm.nl

Succes iedereen die binnenkort een cursus gaat volgen! Ik kijk al uit naar de circuittraining die ik volgend jaar ga volgen.

:]

Bij het KNMV noemen ze zo'n cursus VRO en die zijn een stuk bekender bij motorrijdend Nederland. Het nadeel van het KNMV is dat je naar Lelystad, Oirschot of Assen moet en dus niet in je eigen regio de cursus kan volgen. Ook is het maximum aantal cursisten een stuk hoger namelijk 8 personen. Je krijgt dus minder persoonlijke aandacht dan bij het LCVM. Ook de prijs is hoger, je betaalt rond de 200 euro bij het KNMV als je niet lid bent.

Het LCVM geeft voortgezette rijopleidingen maar noemt ze geen VRO trainingen. Het voordeel is dat je in je eigen regio de cursus kan volgen. Er maar met maximaal 4 cursisten wordt gewerkt en er meer persoonlijke aandacht wordt gegeven. Een cursus volgen bij LCVM kost maar 149 euro! De inhoud van zo'n cursus is nagenoeg hetzelfde.

Hmm het LCVM mag me wel korting geven op de volgende cursus met de reclame die ik hier voor ze maak :X

met geblokkeerde achterrem in grind gereden

Ik zal wel weer dom zijn, maar hoe rijdt je in godsnaam met geblokeerd achterrem in het grind ?

Of eigenlijk ? Hoe rijdt je uberhaupt met geblokkeerde achterrem ? Mijn motor heeft achterwiel aandrijving, die van jou niet ? Met geblokkeerd achterrem kom ik echt geen centimeter vooruit hoor :)

Ik zal wel weer dom zijn, maar hoe rijdt je in godsnaam met geblokeerd achterrem in het grind ?

Of eigenlijk ? Hoe rijdt je uberhaupt met geblokkeerde achterrem ? Mijn motor heeft achterwiel aandrijving, die van jou niet ? Met geblokkeerd achterrem kom ik echt geen centimeter vooruit hoor :)

Gewoon als je snelheid hebt, je achterrem volledig intrappen :?
Of het verstandig is, is een tweede.

psies - zoals hierboven...
tis ook meer om te merken dat - mOcht je dat doen (zo remmen dus) - dat er dan niets gebeurd - uiteindelijk wil de motor rechtdoor --> da's de aard van dat beestje... tis (ook weer) psychologisch enOrm gerustellend om te weten dat je 'm dan kan 'houden'... vergelijkbaar met de berm :o

dat lcvm_verhaal klinkt ook goed trouwens!!! reclame lijkt me juist gewenst... deden meer motorrijders maar dergelijke trainingen lijkt me!

heey sv girl ik zie dat jij vlak uit de omgeving komt
maar waar heb jij die curses dan gevolt?
en hoe zit dat met de datas?
staan die vast?
moet je zelfeen groepje regelen?
kun jij daar mij alsjeblieft ff wat over vertellen

met vriendelijke groet het menneke *D

heey sv girl ik zie dat jij vlak uit de omgeving komt
maar waar heb jij die curses dan gevolt?
en hoe zit dat met de datas?
staan die vast?
moet je zelfeen groepje regelen?
kun jij daar mij alsjeblieft ff wat over vertellen

met vriendelijke groet het menneke *D

Hee Kawamenneke,

Via de site van het LCVM heb ik een reservering gemaakt. Ze zoeken dan een instructeur bij jou in omgeving. Deze neemt dan contact met jou op om te kijken welke datum het beste uitkomt en hoe je rijstijl (sportief/normaal)is. Ik heb de cursus op een zaterdag gevolgd in Helmond. Zou voor jou dus perfect zijn. De groep wordt samengesteld door het LCVM, dus je hoeft dat zelf niet te regelen.
Echt gaaf dat je zoveel interesse hebt want het is echt een aanrader.

Groetjes SV-girl :]

ja daarom wil ik het ook gaan doen ljikt me echt de moeite waard
maar in helmond
sjees gelukkig zitten er op ene motor geen wieldoppen :X
maar weet jij dna ook hoe dat zit met een verzekering?
denk dat je dan gewoon via je eigen verzekering verzekerd bent of niet?
maar alvorts bedankt
groetjes het menneke

Terug
Bovenaan Onderaan