FF een bevestiging van julie over de 2019 JP buikschuivers en IT aprillia buikschuiver. (basis modellen)

rene1

MF'er
3 apr 2003
79
7
aalsmeer
Is de Suzuki gsx 1000 de enige met het meest complete electronisch pakket?
Dan doel ik op de quick-shift UP/Down en cruise control.

Wat ik nu lees over de overige 2019 modellen is dat:
Kawasaki zx10: wel KQS quick-shift up/down, maar geen cruise control;
Honda cbr1000rr: alleen quick-shift down en ook geen cruise control;
Yamaha R1: wel quick-shift up/down, maar geen cruise control;
Aprillia RVS1000: alleen quick-shift down, wel cruise control.

Graag jullie reactie.

En ja, waarom cruise control! Omdat ik internationaal tour met buikschuivers. Omdat ik de BMW 1600 grand america, Yamaha Star Venture en de Honda Golwing saai vindt. Maar meningen verschillen.

gr.
René
 
Nou, eigenlijk een bevestiging. Of ik all het nieuws goed heb gelezen, voordat ik de Suzuki koop. Dus of deze inderdaad de enige is van de 5 die elektronisch uitgerust is met quickshifter up/down en cruise control.
 
Zou je niet beter bij de dealers informeren of dat soort dingen niet als optie te krijgen zijn?
Of sowieso even langs de dealers om te vragen wat er wel of niet op zit?

Lijkt me dat zij daar wel antwoorden op hebben als ze iets willen verkopen.
 
Ja, dat is wel zo maar ik doe graag wat voorstudie. Helaas is het www voorzien van zoveel info hierover, dat ik niet snel bij het juiste antwoord uit kom.
En betreft de optie, voor de R1 was tot model 2017 een elekronisch wired cruise control module beschikbaar en werdt aangesloten op de cpu. Dealers weten niet altijd alles over deze upgrades van andere fabrikanten. Helemaal bij nieuwe modellen.
 
Ik ben echter niet zo dol op customizen van electronische modules van andere fabrikanten. Ik heb liever dat een dealer bij het afleveren deze opties van het merk zelf monteerd en test.
 
Yamaha modellen o.a de R1 van 2009 to 2015 die hadden een denso ECU en kon een by wire Tuneboy gemonteert worden. Als
dit ano 2019 ook kan, ga ik voor de R1
 
Als de dealer de aftermarket quick shifter up/down monteert en/of by wire (op ecu) cruise control, deze test en goedkeurt als fabrieks klasse, vindt ik het goed.
 
Ik heb op een aprrilia rvs1000 proef gereden (met dag huur optie) en was van Aalsmeer naar Munster gereden. Met die cruise control had ik het gevoel dat ik op een cruiser reedt en voelde de ongemakken van een supersport niet meer. En ik heb er al wat versleten.
 
Rij dan langs een dealerschap die al jou merken heeft (dus alle dealerschappen, die horen het te weten, en zo niet kunnen zij
dit wel achterhalen bij de importeurs etc..)

Mijn meest bekende is die Goede kerel met dat motorHart in Bodegraven.
Hij heeft zo'n beetje alle gangbare dealerschappen.
Kweet niet waar je vandaan mot komme8-)
 
Rij dan langs een dealerschap die al jou merken heeft (dus alle dealerschappen, die horen het te weten, en zo niet kunnen zij
dit wel achterhalen bij de importeurs etc..)

Mijn meest bekende is die Goede kerel met dat motorHart in Bodegraven.
Hij heeft zo'n beetje alle gangbare dealerschappen.
Kweet niet waar je vandaan mot komme8-)
Goedhart is inderdaad maar 20 minutjes rijden voor mij. Ja , dat lijkt mij beter om het zo te achterhalen. Zij willen natuurlijk een motor verkopen met extra assosoires. Top :W
 
Aprilia RSV4 heeft alle electronica: cruisecontrol, quickshifter met autoblip, launch control, traction control, wheely control….. en het werkt allemaal super!
 
Terug
Bovenaan Onderaan