ff een compu vraag, mag toch?

Unstable

MF veteraan
5 jun 2001
1.864
0
Mijn fiets..:)
Ik heb een adaptec scsi kaart, (2 eigenlijk, maar weet niet wat het verschil is) en een IBM HD uiteraard ook scsi. Hoe sluit ik dit correct aan? Ik las eens iets over een \"terminator\"...en volgorde van aansluiten?...iemand?

BvD
 
terminator hoef je alleen maar te gebruiken voor de hardware die je er op aan sluit.
Terminator moet op de laatste apparaat zitten die je op je scscikaart aansluit
In jouw geval dus op de IBM HD.
 
Het wijst eigenlijk vanzelf, te vergelijken met IDE. Het enige wat je wel moet doen, is de terminator aansluiten.

Beetje lastig uit te leggen zonder plaatjes...ik ga ff zoeken...
 
WAAR sluit je die terminator op aan dan?...op de HD of op de scsi kabel? Hoe ziet zo\'n terminator eruit?

Ja ruud, does es een plaatje.. :)
 
het probleem is dus dat ik die scsi kaart en die HD wel werkend krijg, alleen als ik dan op eigenschappen van de HD klik, dan ziet ie maar een HD van 16mb :( ga ik daarentegen via het BIOS kijken dan ziet ie gewoon 1228MB....
 
het probleem is dus dat ik die scsi kaart en die HD wel werkend krijg, alleen als ik dan op eigenschappen van de HD klik, dan ziet ie maar een HD van 16mb :( ga ik daarentegen via het BIOS kijken dan ziet ie gewoon 1228MB....

Als ik mijn hd een partitie geef van 16 mb zie ik ook 6000 mb in het bios en 16 mb in de verkenner...... ;)
 
maakt het trouwens uit op welke plek van de scsi kabel je die HD plaatst?....kheb in totaal 4 aansluitingen..hij zit nu aan het begin...
 
kheb de HD al geformatteerd....dus partities zijn dan toch ook weg?!

Nee.
Als je de hd formateerd dan formateer je een van de partities. Je moet dus effe met fdisk kijken hoeveel partities aanwezig zijn en welke indeling ze hebben. Kun je ze meteen effe goed aanmaken.

Edit: een schijf zonder partities kun je niet formateren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan