ff een vraagje voor de compu-mannen onder ons

The Saint

MF veteraan
21 mei 2001
5.716
1
Dorp

Wat ik ervan begreep was ik de enigste die weinig verstand heeft van computers e.d. Wat ik wel weet is dat ik een tel. rek van bijna 300 gulden had door het internetten. Nu wil ik kabel of MXstream.

Welke raden jullie experts mij aan? :?

Tnx
 
Kheb zelf kabel en heb daar goede ervaringen mee... Het ligt er een beetje aan wat je wil gaan uitgeven en wat een goede verbinding je waard is... Wat heb je als providers ??? Casema is iig erg slecht. Chello en @home doen het goed ( uitzonderingen daar gelaten. :P ) KPN sponseren doe ik iig niet graag..... ( vandaar kabel.) Kheb geen ervaringen met MXstream .... Kan ik dus ook geen oordeel over geven.. ( mijn mening is wel dat ik het erg duur vind.)
 
Wat ik ervan begreep was ik de enigste die weinig verstand heeft van computers e.d. Wat ik wel weet is dat ik een tel. rek van bijna 300 gulden had door het internetten. Nu wil ik kabel of MXstream.

met kabel deel je de bandbreedte met je buren,
met mxstream dus niet...

met chello kun je dus een bloedsnelle verbinding hebben as je mazzel hebt, of hij zakt tot onder modem-snelheden...
mxstream heeft een gegarandeerde snelheid...


klachtenafhandeling bij kabel is vaak een ramp
kheb nu zelf ruim 1 jaar mxstream (adsl), en dat bevalt prima...

op verschillende fora (bijv. xs4all.adsl) kun je gebruikerservaring opdoen.. er verhuizen meer van kabel naar adsl dan omgekeerd...
 
Op 2001-06-04 09:31, schreef The Saint:

Wat ik ervan begreep was ik de enigste die weinig verstand heeft van computers e.d. Wat ik wel weet is dat ik een tel. rek van bijna 300 gulden had door het internetten. Nu wil ik kabel of MXstream.

met kabel deel je de bandbreedte met je buren,
met mxstream dus niet...

met chello kun je dus een bloedsnelle verbinding hebben as je mazzel hebt, of hij zakt tot onder modem-snelheden...
mxstream heeft een gegarandeerde snelheid...


klachtenafhandeling bij kabel is vaak een ramp
kheb nu zelf ruim 1 jaar mxstream (adsl), en dat bevalt prima...

op verschillende fora (bijv. xs4all.adsl) kun je gebruikerservaring opdoen.. er verhuizen meer van kabel naar adsl dan omgekeerd...

Oke, kan jij me dan ook vertellen wat ik als aanvangs kosten kwijt ben en wat je p.m. kwijt bent. Op die Mx stream site ben ik de weg kwijt......
:(


 
Oke, kan jij me dan ook vertellen wat ik als aanvangs kosten kwijt ben en wat je p.m. kwijt bent. Op die Mx stream site ben ik de weg kwijt......
:(

je vraagt het ook aan bij je provider....
kweet nie of die van jou het ondersteund, tzijn er inmiddels een hele hoop.

ben zelf erg content met xs4all....
 
.. er verhuizen meer van kabel naar adsl dan omgekeerd...

Tja... tot dat KPN ook de bandbreedte van MxStream niet meer kan garanderen en je hetzelfde "probleem" krijgt als met de kabel. Heb nu zelf al bijna 2 jaar kabel en heb nog nooit echt grote problemen gehad met snelheid ed. Laat iedereen maar lekker overstappen op ADSL, denk niet dat het lang duurt voor dat mensen zich dan weer dood gaan ergeren aan de KPN.
 
Tja... tot dat KPN ook de bandbreedte van MxStream niet meer kan garanderen en je hetzelfde "probleem" krijgt als met de kabel. Heb nu zelf al bijna 2 jaar kabel en heb nog nooit echt grote problemen gehad met snelheid ed. Laat iedereen maar lekker overstappen op ADSL, denk niet dat het lang duurt voor dat mensen zich dan weer dood gaan ergeren aan de KPN.

ik basseer mij op feiten, doemdenken laat ik aan jou over
 
Wat ik ervan begreep was ik de enigste die weinig verstand heeft van computers e.d. Wat ik wel weet is dat ik een tel. rek van bijna 300 gulden had door het internetten. Nu wil ik kabel of MXstream.

Welke raden jullie experts mij aan? :?

Tnx

Zoals reeds gezed hier in de draad, kabel deel je soms met je buren (legaal of illegaal }) ), en ik merk dat soms wel, als ik overdag of s'avonds laat ga is er niks aan de hand, maar tussen 17.00 en 22.00 is het soms een ramp wat betreft de snelheid.
Ik heb zelf al 2,5 jaar kabel en ben er op zich tevreden mee, toentertijd was het nog A2000, nu is het chello.

Ach, voor die 100 gulden per maand hoor je me niet hoor, voordat ik kabel had heb ik een maand via een 56k6 modempie ge-internet, en dat gaf mijn rekening al een aardige boost de verkeerde kant op :(

Tsja voor wat betreft adsl, ik heb er geen ervaring mee, voor mij zou het een omslag van jewelste zijn want ook telefonie heb ik nu via de kabel, en zelfs dat bevalt prima......

De helpdesk van chello is nu 20ct per minuut geworden, maar ik had hem toevallig zaterdagmiddag nodig en ik werd vrij snel geholpen, op een adeqaute manier, alhoewel dit weer per provider zal verschillen natuurlijk.
 
/Me Heeft @Home in is daar zeer tevrede mee ...

Snelheden zijn zeer hoog tot hoog te noemen .. ruim over de 250kb/s is geen uitzondering, alleen die uploadcap (16kb/s) is fuck, verder wel relaxt, gratis nummer waar je als er geen storring is (landelijk of zo) wel redelijk snel geholpen word.

Aansluitkosten waren voor mij 99,- en 89,- per maand ... dit varieert nog wel eens de aansluitkosten, maar 89,- per maand is altijd ! }) athans })
 
Wat is dat nu Saint, heb je een vrouwtje als Fazertje en dan zit je nog te veel op internet???
Mijn advies is gewoon onder werktijd te internetten, de baas betaalt dan. Eenmaal thuis gekomen heb je meer tijd voor het vrouwtje!!!

Succces
 
eehhjj
ik heb een GEWELDIGE kabel verbinding van upc als die werkt douwnload snelheden van 200+mb
aleen danb moet hij het wel doen ligt er erg vaak af afgelopen week 6 dagen geen inet bel je op ja we hebben een kleine storing :(
wat moet dat dan als ze een groote storing hebben ;)
ik betaal 90 per maand en onbeperkt online
 
maarre, in rotterdam kan je toch ook cistron ADSL krijgen??? dat schijnt op het moment de snelste verbinding te hebben. En de beste, die jongens hebben leuke netwerken liggen daaro!!
 
Ik heb ook cistron ADSL. Erg snel!!! Alleen wel een beetje prijzig. Wij betalen hier 150,- in de maand. Als men dit deelt door 5 is er niks meer aan de hand.
 
Realistisch gezien deel je de ADSL verbinding natuurlijk ook met je buren. Ook Mxstream heeft in zijn voorwaarden staan dat 'het internet langzaam kan zijn gedurende piekbelasting'.

Tot nu toe ben ik uitermate tevreden met Chello. Maar dat zal ook komen door het lage aantal gebruikers in de directe omgeving :9 .

 

Ik heb uitgerekend dat ik via de PTT nog steeds iets goedkoper ben. Maar ik moet toch een beetje gaan afkicken. Mijn vriendin stelt zichzelf steeds voor als ik de woonkamer in loop. Nu verleng ik op mijn werk gewoon mijn pauze een behoorlijk stuk zodat ik toch nog aan genoeg internet uren kom })
 
Hee Saint, :}
fijn te horen dat je mijn advies hebt opgevolgt ;)
en de baas laat betalen. Zal Frazertje wel blij mee zijn. *D
 
Ja, houd je vast...

fair use tot 1 GB per jaar :j

daarna is het betalen! lachhu, we hebben fair use met data limiet |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan