ff een vraagje

motor muis

MF'er
24 aug 2004
204
0
amersfoort
IK heb laats een micron demper gekocht :] voor mijn beesje een yamie yzf 750 R.
Maar eigelijk was die demper voor een honda bedoeld*d.Ik had van verschillende maatjes gehoord dat er een (SUPPER)vet geluid uit moest komen .Ik kon bij toeval aan de demper komen .Ik naar een maat van me :} die (iets makkelijker met zijn handjes is dan ik???? )de demper er onder gemaakt :} .Het is echt een supper mooi gezicht hij staat gewoon supper vet.Wij vol verwachting mijn beesje gestart. Wat een prut geluid ;( (EN DAN DRUK IK ME NOG ZACHT UIT)ik vloeken en schelden wat moet ik nou koop ik die demper omdat ik dacht dat er een supper vet geluid uit zou komen komt dat er niet.
Mijn hele avond naar de kloote :( en die van mijn vrouwtje ik was natuurlijk niet te vrolijk (RAAR HE )de rest van de avond.Nu is mijn vraag kan ik nog wat proberen met de demper zo dat er wel een supper vet geluit uit komt of is het einde oeffening.
Als het me nu niet lukt om er een mooi geluid uit te krijgen wil ik toch een andere uitlaat heeft iemand voor mij dan advies wat voor demper of van welk merk ik de demper moet halen waar ik wel een vet geluid voor een yamie yzf 750 R uit kan halen.
Bij mij in de buurt(Amersfoort) rijden er volgens mij niet zo,n veel yamie,s yzf 750 waar ik een voorbeeld aan heb voor het geluid voor mijn beesje. Het liefst heb ik een mooi donker hart geluid. weet iemand hoe ik dat geluid uit mijn beesje kan krijgen.
 
Plaats er even een foto van, misschien dat ik dan kan zien wat je eraan kunt doen. Anders een bos demper erop, zwaar in lage toeren en blééééééééren in de hoge ghehehe.
 
Gewoon een demper kopen die voor jou motor bedoeld is.

Als je het trouwens slecht treft is je compressieverhouding nu zo veranderd dat je zelfs je kleppen mee kunt slopen. :X
 
Ik heb eerst ff gevraagt of het kwaat kon en die kerel van die zaak waar ik hem heb gekocht zij dat het geen kwaat kon zo lang die maar niet onder een kawa ging.
 
Ik heb eerst ff gevraagt of het kwaat kon en die kerel van die zaak waar ik hem heb gekocht zij dat het geen kwaat kon zo lang die maar niet onder een kawa ging.

Dan kwam deze qua demping waarschijnlijk aardig overeen met een demper die wel bedoeld is voor jou motor. :)

Je kan natuurlijk ook aan micron zelf vragen watvoor oplossing ze hebben:
http://micronexhaust.com/store/contact.htm
 
Laatst bewerkt:
ik heb nog geen v twin geld ;( ff door sparen .tot dan met dit beesje ff vermaken en het beste en het mooiste er uit probeeren te halen.*d
 
Dat idee had ik van een paar maten .Maar die haden ook wat anders verwacht.
Ik heb presies weer de verkeerde micron gekocht :r ;( :( jammer jo.
 
Weet niet hoe handig je bent maar,
oude binnendemper verwijderen ,en monteer zo een binnendemper


full
 
Hier ff een paar fototjes. :}

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/143383/0a964c12b218c6f21a17646006a4bcfa (Micron 008.jpg)​
 
nog een fototje.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/143388/e01b728387f3a6d8bc176382650e3dc1 (Micron 012.jpg)​
 
En de laatste.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/143391/c02dd1f915f6bae7090d8cf09a9a94ff (Micron 025.jpg)​
 
Niemand die nog wat weet.Of ben ik de enige die hier niet zoveel van af weet.
Dat lijkt mij heel erg sterk.Dus kom op met die tips :9
 
Als er een db killer in zit deze eruit halen. Natuurkundig gezien krijg je een een lager(zwaarder) geluid door de uitlaatgassen enorm te vertragen. Hierdoor veranderd de frequentie van het geluid. Door voor de demper een buis te plaatsen met een grote diameter en dan ook een absorptiedemper met een grotere diameter zal een veel lager geluid produceren dan een dan een kleine diameter. De demping van het motorgeluid kun je verminderen door dus de evt. aanwezige db-killer eruit te halen of andere/minder dempingswol te gebruiken(zijn vast nog meerdere oplossingen). Voor dit laatste zul je de demper uit elkaar moeten halen. De doorstroom van de uitlaatgassen hebben echter ook weer effect op het motorvermogen en op de afstelling van de carburateurs. Ga je drastische wijzigingen aanbrengen in de doorstroom is een bezoek aan te testbank aan te raden om de motor goed af te laten stellen. Bij een veel te arm mengesel bestaat de kans dat je kleppen verbranden.
 
Wat zeur je nou man? Nu kun je toch al posen met je demper hier, wat maakt het geluid dan nog uit ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan