ff lachen: ontluchtingsnippel vliegt de lucht in

Status
Niet open voor verdere reacties.

jump2limits

MF veteraan
15 jul 2008
3.815
7
Zaandam
hallo allemaal.

ik heb net even de remvloeistof van de achterrem bij mn cbr600f bijgevuld. viel me op dat ie 1 mm onder het randje "LOWER" zat.

net bijgevuld, geprobeerd te testen, liep mn rem aan.
mijn eerste idee was dat er teveel vloeistof in zit.
een doek om het onluchtingsnippel heen gedaan en rubbertje eraf gehaald.
toen begon het al een beetje eruit te lopen. (dat is denk het teveel aan vloeistof)

toen de vloeistof eindelijk even was en niet meer verder steeg heb ik het nippel weer dichtgedaan.
nu is alleen het probleem dat iedere keer als ik mn achterrem indruk dat het rubbertje van de nippel afknalt en er nog meer vloeistof uit stroomt.

wie weet welke domme fout ik heb gemaakt?
 
even iets anders.. maar.. zijn je remblokjes niet bijna aan vervanging toe dat daarom je niveau laag staat? Want het hoort niet zomaar te verdwijnen ;)

Als je dan straks nieuwe monteert, heb je ineens te veel vloeistof en gaan je remmen aanlopen ;)
 
even iets anders.. maar.. zijn je remblokjes niet bijna aan vervanging toe dat daarom je niveau laag staat? Want het hoort niet zomaar te verdwijnen ;)

Als je dan straks nieuwe monteert, heb je ineens te veel vloeistof en gaan je remmen aanlopen ;)

ja daar dacht ik dus eerst ook aan, maar ze zijn vrijwel nieuw.
en had er ook altijd al last van dat de achterrem heel zwakjes was, vandaar dat ik dacht dat het aan het lage vloeistofniveau lag.
 
check de post direct onder je vraag.

hij bedoelt denk ik met voldoende kracht, gemeten in Nm. Dat doe je met een momentsleutel. Al ben ik het daar niet mee eens, dicht is dicht. Je ontluchtsnippel zou gewoon dicht moeten zijn, mag geen vloeistof uitkomen. Zit er niet een vuiltje in waardoor je de conische afdichting niet helemaal dicht kunt draaien? Als er vloeistof uit je nippel kan, kan er ook lucht in. Dus grote kans dat je nu je rem moet ontluchten. Doe dit wel gewoon met je reservoirdeksel eraf.
 
mag er ALSJEBLIEFD snel een slotje op...

ik heb het nippeltje niet goed aangedraait.. hij zat nog los :$
Zoals eerder gepost:
full

Eerst nog even uitlachen :')
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan