FZR1000 Naked
MF veteraan
Was vanmorgen ff schrikken toen ik af moest rekenen voor de 20.000 km beurt van m'n scooter.
Ik heb totaal niet de bedoeling om m'n dealer zwart te maken oid. dus ik zal ook niet zeggen wie dat is.
Maar het feit blijft dat ik +/- €600,- voor een 20.000 km beurt nog tijdens de garantie periode behoorlijk veel geld vind.
Ik rij juist op deze motorscooter wegens economische redenen en dat ik niet in de file sta.
Het schijnt dat bij iedere 20.000 km. de variomatic riem en rollen vernieuwd dienen te worden en ook de kleppen gecontroleerd/gesteld moeten worden.
Evenals de normale dingen zoals filters en olie vernieuwen.
Waarom moet het onderhoud van een motorschooter(of motorfiets) zoveel duurder zijn dan van een auto ?
Dan bedoel ik eigenlijk, waarom moeten er zoveel onderdelen met betrekkelijk weinig kilometers al vernieuwd worden ?
Ik heb totaal niet de bedoeling om m'n dealer zwart te maken oid. dus ik zal ook niet zeggen wie dat is.
Maar het feit blijft dat ik +/- €600,- voor een 20.000 km beurt nog tijdens de garantie periode behoorlijk veel geld vind.
Ik rij juist op deze motorscooter wegens economische redenen en dat ik niet in de file sta.
Het schijnt dat bij iedere 20.000 km. de variomatic riem en rollen vernieuwd dienen te worden en ook de kleppen gecontroleerd/gesteld moeten worden.
Evenals de normale dingen zoals filters en olie vernieuwen.
Waarom moet het onderhoud van een motorschooter(of motorfiets) zoveel duurder zijn dan van een auto ?
Dan bedoel ik eigenlijk, waarom moeten er zoveel onderdelen met betrekkelijk weinig kilometers al vernieuwd worden ?