Hallo, via de MGCN ben ik hier terecht gekomen omdat ik daar een vraagje stelde over mijn zwaar sturende zijspan. Het betreft een Cal 2 met een EML 1,5 persoons ijzeren bak.
De bak is pas aangebouwd door Versteeghen (niet iedereen hier tevreden over, las ik al ergens).
Maar daar wil ik nu niet op ingaan.
Het span is aangebouwd dmv subframe, verder geen aanpassingen tot nu gedaan.
dus originele banden en vering.
Nu rij ik pas ongeveer een maand met het zijspan, maar wat me opvalt is dat het span constant naar links trekt. Lage snelheden alsook iets hogere snelheden. Rechterbochten zijn echt heel zwaar te nemen. Dit effect treedt nog eens erger op als ik met mijn vrouw achterop en 2 kids in de bak rijd. Het is de bedoeling dat ik echt regelmatig in die samenstelling ga rijden, en ook nog redelijk wat bagege in de kofferruimte.
Ik heb een zijspancursus gedaan en weet dus dat het zowiezo veel zwaarder stuurt als een solo guzzi, maar toch denk ik dat het veel lichter moet kunnen dan dat het span nu doet.
Aangezien er hier veel deskundigheid zit, en ik niet een onbeperkt budget heb om naar de bekende zijspanboeren te gaan, hoop ik dat er hier mensen rondlopen die me goede adviezen kunnen geven , hoe ik het zijspan beter aan het sturen kan krijgen.
Wat heeft in eerste instantie het meeste effect om een lichter stuurgedrag te verkrijgen.
Vering: zoja welk soort vering dan monteren?
Ed Pols platen: Wie kan me aan een degelijke maatvoering helpen, of zelfs maken?
De optie van schommelvoorvork met 15 icnch bandjes is buiten mijn budget, tenzij iemand natuurlijk nog iets heeft liggen om over te kopen!
Sorry veel vragen, maar ik vind het zijspan rijden zeer leuk, en wil zo snel mogelijk een goed sturend span ervan zien te maken.
Ik zal proberen om ook een foto van mijn span te plaatsen.
Ik hoop op vele nuttige tips!
hear You : TinoGuzzi
De bak is pas aangebouwd door Versteeghen (niet iedereen hier tevreden over, las ik al ergens).
Maar daar wil ik nu niet op ingaan.
Het span is aangebouwd dmv subframe, verder geen aanpassingen tot nu gedaan.
dus originele banden en vering.
Nu rij ik pas ongeveer een maand met het zijspan, maar wat me opvalt is dat het span constant naar links trekt. Lage snelheden alsook iets hogere snelheden. Rechterbochten zijn echt heel zwaar te nemen. Dit effect treedt nog eens erger op als ik met mijn vrouw achterop en 2 kids in de bak rijd. Het is de bedoeling dat ik echt regelmatig in die samenstelling ga rijden, en ook nog redelijk wat bagege in de kofferruimte.
Ik heb een zijspancursus gedaan en weet dus dat het zowiezo veel zwaarder stuurt als een solo guzzi, maar toch denk ik dat het veel lichter moet kunnen dan dat het span nu doet.
Aangezien er hier veel deskundigheid zit, en ik niet een onbeperkt budget heb om naar de bekende zijspanboeren te gaan, hoop ik dat er hier mensen rondlopen die me goede adviezen kunnen geven , hoe ik het zijspan beter aan het sturen kan krijgen.
Wat heeft in eerste instantie het meeste effect om een lichter stuurgedrag te verkrijgen.
Vering: zoja welk soort vering dan monteren?
Ed Pols platen: Wie kan me aan een degelijke maatvoering helpen, of zelfs maken?
De optie van schommelvoorvork met 15 icnch bandjes is buiten mijn budget, tenzij iemand natuurlijk nog iets heeft liggen om over te kopen!
Sorry veel vragen, maar ik vind het zijspan rijden zeer leuk, en wil zo snel mogelijk een goed sturend span ervan zien te maken.
Ik zal proberen om ook een foto van mijn span te plaatsen.
Ik hoop op vele nuttige tips!
hear You : TinoGuzzi