ff voorstellen

Lw75

MF'er
9 jun 2009
73
0
kerkrade
Hallo,

Bij deze wil ik me hier graag even voorstellen.
Ik ben Leon, inmiddels 14 jr in het bezit van het motorrijbewijs.
In mijn vrijgezelle jaren zeer veel treffens en runs gereden. Later getrouwd en twee kindjes.
Voor motorrijden was even geen plaats, maar een oude liefde, een bmw r60, bj 57, in de garage bleef staan.
Sinds een tweetal weken heb ik er een dnepr bak aangeknutseld, en ik moet zeggen:
Dikke pret dat zijspanrijden!!!!
Zodra ik een beetje up to date ben zal ik proberen een foto te plaatsen.

Groeten Leon
 
}) })


Hallo Leon,


Namens het feestcommitee welkom. Vind het leuk, een zijspanrijder erbij en ook nog in de buurt. En met een BMW R60, is ie nog mooi orgineel? Van die oude BMW modellen heb ik ook meerdere gereden. Mijn eerste motor was een R50S. Heb er ook een zijspan aan gehad maar toen beviel me dat niet. Nu wel dus.

In mijn zijspan vervoer ik voornamelijk vlaaien. De "kinderen" rijden zelf Audi en zo, die kruipen niet in het bakje.

Nu, veel plezier met de combinatie en misschien treffen we mekaar wel eens ergens.

:] :W :W
 
Laatst bewerkt:
Nou, Bmw heeft 2 jr geleden een revisie ondergaan. Blok open, en heel veel vernieuwd. Frame en blik gestraald en gecoat. Dus nu zijdeglans zwart.
Loopt prima, blok en frame nummer gelijk, maar echt origineel :N
Maar ik begin me toch wel af te vragen of een span aan de R60 een goed idee is, tenminste voor onze situatie. Ik wil het span gaan gebruiken om mijn kinderen te vervoeren. School, sportclub, vriendjes en noem maar op. Daarnaast zullen er ook vaak uitstapjes mee gemaakt gaan worden, waar ik vrouwlief dan ook wel bij wil hebben.

Dus wat is wijsheid??? De r60 verkopen en van die centjes een nieuwere combinatie kopen met hoedje erop en het liefst dan een 1,5-2 zitter?

Ik weet wel zeker dat er meer gereden gaat worden, want het spannen is helemaal super!
 
Hoi LW :W
doe eerst maar eens een paar foto's van de R60. als hij nog redelijk origineel te maken is kan je hem waarschijnlijk nog voor een leuke prijs verkopen. er zwerven genoeg van dit soort fietsjes rond die het opknappen niet meer waard zijn.

zo leuk als de R60/ural is een grote combinatie niet. maar de ruimte is ook wel wat waard.
 
Leuk, zo'n welkom.
Ik vind het zijspannen (ook al ben ik dan nog een groentje) echt een hele leuke tak van het motoren. In mijn "vroegere vrijgezelle bestaan" moest me niemand aankomen met een bak, maar nu... Ik bloei er helemaal van op. Jammer dat ik het pas zo laat heb ontdekt. Gelukkig heb ik nog wat jaartjes te gaan

Ik zal morgen eens proberen een foto te plaatsen van mijn spannetje.

Groeten Leon
 
Bij deze een foto (als het goed is tenminste....
full
 
ik vind het een heel net spulletje, ziet er best origineel uit. ik twijfel over de tank, is die soms van een R25/26/27? jammer van de witte bak, maar hij staat netjes.
dat spul moet je best voor een nette prijs kunnen verkopen. in ieder geval genoeg om een moderner span met een grote bak te kunnen kopen.
 
Thanks!
Voor wat betreft de tank, ik zou het niet weten, al sla je me dood.... Doe maar niet eigenlijk.
De bak blijft voorlopig wit, voor het geval er uitdeuk werk aan te pas moet komen...
Zodra ik me veilig waan, gaat ie in de zwarte lak.

Ik heb voor me zelf eens wat voor en nadelen op een rijtje gezet voor dis span en een eventueel nieuwer span.

Voordelen huidig span:
- ik ben gehecht aan het motortje, en het model vind ik prachtig
- is niet lang geleden gereviseerd, dus ik weet wat ik heb
- je kunt er niet zo hard mee, dus wel weer wat veiliger (solo had ik altijd tijd te kort)

nadelen:
- een beetje klein
- de bak is 1 persoons en geen hoedje
- autoweg is niet echt te doen

Voordelen eventueel moderner span:
- wat meer vermogen
- grotere (dichte) bak is mogelijk
- we kunnen alle vier samen tochtjes maken

nadelen:
- je weet niet wat je je koopt (motorisch)
- misschien dankzij meer vermogen weer wat losbandigere rijstijl

Dus, ik ben er echt nog helemaal niet uit :Z

Is er misschien aan de hand van de foto's een prijsindicatie te geven voor wat betreft mijn huidige span...?

Groeten Leon
 
}) })


Hou die combinatie of toch zeker de motor. Als je die weg doet krijg je er heel veel spijt van en dan heb je nog niet zo 1,2,3 een gelijkwaardige (gereviseerd zei je) andere.


Doe je hem toch weg, geef ik er 1200 € voor.


Haha, grapje _O- _O-
 
Daar ben ik ook wel bang voor,
maar men (wij tenminste) kan ook weer niet alles hebben.

Hehe, jammer dat het een grapje is :X
 
klik

deze Nederlandse gerestaureerde motor heeft hij niet kunnen verkopen voor 7000 euro. hij staat nu opnieuw te koop en staat nu op 10.000 :?

ik denk dat je voor jouw fiets toch wel 5000 moet kunnen krijgen.

dat moet deze tenslotte ook opbrengen.
 
}) })

Een tijdje geleden ookzo iets verkocht, echter in een duits motor verkoop blaadje geadverteerd. WAs gratis of super gordkoop. Kwam er een uit Solingen, was er erg blij mee, betaalde een goede prijs en gaf er nog 2 koksmessensets bij kado.

*O* :Y :}
ps. ik ga ook uit van (min. 4500-) 5000 euro



:] :W
 
Ik had zelf ook een soort gelijk bedrag in gedachte, dus dat valt dan weer mee.
En ja, het is inderdaad wat de gek ervoor geeft, maar hij moet niet weg, dus wat dat betreft zit ik wel goed.

Ik ben er nog steeds niet uit.... dus het loopt niet zo'n vaart.

Leon
 
}) })


Okay Leo, laten we spijkers met koppen slaan, of koppen met spijkers.

Ik geef je 1500 euro voor de BMW. Je weet dan dat hij het goed krijgt EN je krijgt bezoekrecht 1 maal per 3 weken een uur, waar bij je in de garage er op mag zitten of in het zijspan.


Flauw he?
_O- _O- _O-



:W
 
Laatst bewerkt:
ik zeg: even doorsparen en dat moderne span er gewoon bij pakken.

Deze in de woonkamer zetten en op een zonnige zondag nog eens mee gaan rijden.
 
Ik heb besloten mijn span te verkopen.

Ik wil voor de motor 4900 euro hebben, en de bak moet 500 euro opleveren.
Beide zijn dus ook los te koop.

Blok is helemaal gereviseerd (niet op loodvrij), bak is niets aan gedaan, maar schakeld gewoon goed.
Motor loopt goed, hoewel hij wel eens echt goed afgesteld mag worden.

Er is heel veel vernieuwd.
Vragen staat vrij.

Groeten Leon
 
Terug
Bovenaan Onderaan