Ff voorstellen

Sine Fine

Rookie
31 aug 2019
17
31
Brunssum
Hallo beste motorvrienden, mijn naam is Chris. Ik heb besloten de knoop door te hakken en ga nu serieus proberen mijn rijbewijs te gaan halen voor motor. Aangezien ik inmiddels 44 ben denk ik dat het nu toch wel eindelijk tijd wordt. Vroeger heb ik wel vrij veel op (opgevoerde) schakelbrommers gereden dus ik verwacht dat het motorrijden niet veel anders zal zijn. Momenteel ben ik vooral op YouTube veel tips en tricks aan het leren als ook de theorie. Mijn budget is beperkt dus probeer ik zo goed voorbereid als ik kan beginnen aan de rijlessen om zo snel mogelijk te kunnen slagen. Ik weet nog niet welke motor geschikt zou zijn voor mij met 188cm maar zit te denken aan iets in de richting van een Honda PC800. Weet alleen niet of ik daarmee iemand achterop kan nemen van ca. 160kg. (Ben zelf 115)
Tips zijn natuurlijk van harte welkom! Vriendelijke groet, Chris.
 
Welkom Chris....ennuh....tis mij ook gelukt op mijn 43e, succes!!
 
Je bent de eerste nieuweling die uit zichzelf de PC800 durft te noemen :}


Tip: nooit meer doen !!




Sommige motoren mogen gewoon niet hardop bij naam geroepen worden, volgens de gemiddelde motorrijder. De PC800 is zo'n type.
Wel stoer als je er gewoon schijt aan hebt en straks lekker op je PC kunt gaan rijden ;)
 
Je bent de eerste nieuweling die uit zichzelf de PC800 durft te noemen :}


Tip: nooit meer doen !!




Sommige motoren mogen gewoon niet hardop bij naam geroepen worden, volgens de gemiddelde motorrijder. De PC800 is zo'n type.
Wel stoer als je er gewoon schijt aan hebt en straks lekker op je PC kunt gaan rijden ;)

Ik durfde er al niets over te zeggen.....
 
Als ik de genoemde gewichten zie, is een Pan European een betere keuze.

Welkom Chris :t
 
Dank jullie allen voor de welkom, ik zal de genoemde motor in toekomst voorzichtiger brengen,😉 is een pan european ook zo’n motor waarover men beter zwijgen kan? Ziet er in ieder geval niet slecht uit vind ik persoonlijk. Eerst maar eens de juiste rijschool vinden, momenteel denk ik te gaan voor “ motorrijbewijs service Limburg “ zijn er mensen hier die daar goede (of juist slechte) ervaringen mee hebben? Ik denk dat ik ga voor een spoed cursus van 10 dagen.
Fijn om te zien dat dit een vrij actief forum is.
 
Pan European mag genoemd worden, zijn machtige toermachines.

Spoedcursus zou ik niet doen, zorgt voor stress en motorrijden moet ontspannen gaan, anders krijg je geen vertrouwen in jezelf en de motor.
 
Goede tip! Dacht dat intensief veel achter elkaar rijden effectiever zou zijn om zo’n motor eigen te maken, maar ik neem het mee😉 bedankt!
 
Osseforth..ben ik ook geweest, de een noemt het een fabriek....te massaal...ik vond het meevallen, eerste keer geslaagd
 
:W Chris
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full
 
Welkom, ik ben met 45 jaar begonnen met lessen en mag in oktober op voor het AVD.
Ik had dit 20 jaar eerder moeten doen (had ik me waarschijnlijk doodgereden)

Ik merk dat het schakelbrommer rijden zelfs nu nog een voordeel heeft.
Succes met lessen.
 
AVB niet, tenminste weinig mensen. AVD naar mijn mening wel, ben je al ietwat gewend van auto.
Hoi ik heb mijn autorijbewijs sinds mijn 31e en rijdt vrijwel dagelijks (ook al 10+ auto’s gehad) en heb nog nooit een ongeval veroorzaakt. Het lijkt me dat motorrijden wel ff anders is maar denk wel dat de rijervaring in de auto me zal helpen om overzicht in het verkeer te hebben. Ik heb ondertussen een aanvraag gedaan voor een 2 uur durende proefles bij motorrijbewijs service Limburg. Dan ga ik kijken hoe het me af gaat en wat de verwachtingen zijn van de instructeur.
Waarschijnlijk ga ik eerst mijn theorie examen regelen en dan kijken wat de instructeur adviseert, ik wil het natuurlijk zo snel mogelijk halen:]
 
Welkom, ik ben met 45 jaar begonnen met lessen en mag in oktober op voor het AVD.
Ik had dit 20 jaar eerder moeten doen (had ik me waarschijnlijk doodgereden)

Ik merk dat het schakelbrommer rijden zelfs nu nog een voordeel heeft.
Succes met lessen.
Tja verstand moet meerijden he, ben ook niet echt van plan om te gaan racen eerder lekker relaxed toeren:) Ben van plan om van de eerste les tot het examen te filmen (als dat mag van de instructeur)
 
Osseforth..ben ik ook geweest, de een noemt het een fabriek....te massaal...ik vond het meevallen, eerste keer geslaagd
Ik heb nu voor motorrijbewijs service Limburg gekozen omdat ze aantrekkelijke aanbiedingen hebben en ik nergens een slechte review kon vinden. Wat ik daar bespaar kan ik meer investeren in een leuke tourmotor. Dit wordt waarschijnlijk een pan European (goede tip van Red Force)
 
Hoi ik heb mijn autorijbewijs sinds mijn 31e en rijdt vrijwel dagelijks (ook al 10+ auto’s gehad) en heb nog nooit een ongeval veroorzaakt. Het lijkt me dat motorrijden wel ff anders is maar denk wel dat de rijervaring in de auto me zal helpen om overzicht in het verkeer te hebben. Ik heb ondertussen een aanvraag gedaan voor een 2 uur durende proefles bij motorrijbewijs service Limburg. Dan ga ik kijken hoe het me af gaat en wat de verwachtingen zijn van de instructeur.
Waarschijnlijk ga ik eerst mijn theorie examen regelen en dan kijken wat de instructeur adviseert, ik wil het natuurlijk zo snel mogelijk halen:]

Tuurlijk zijn er andere dingen, maar het verkeersgevoel zal vooral helpen. Wat je je alleen nog aanleert bij AVD is plek op de weg, goed vooruitkijken en bochten inschatten/ rijden. AVB is een kwestie van oefenen, beetje aanleg erbij en het voelt op een gegeven moment als leren fietsen op een fiets.
 
Een ZRX natuurlijk. :+

Dit kan een handig tooltje zijn: Motorcycle Ergonomics


Geniale dingen man! Ik wil er ook een! *D
Een ZRX ziet er ook wel gaaf uit maar ik moet er wel het een en ander mee kunnen vervoeren daar lijkt me de pan european toch iets geschikter.
De pc800 was ook eerder interessant vanwege de kofferbak. Interessante link trouwens ik heb er ff een bladwijzer voor gemaakt👌
 
Tuurlijk zijn er andere dingen, maar het verkeersgevoel zal vooral helpen. Wat je je alleen nog aanleert bij AVD is plek op de weg, goed vooruitkijken en bochten inschatten/ rijden. AVB is een kwestie van oefenen, beetje aanleg erbij en het voelt op een gegeven moment als leren fietsen op een fiets.
AVD en AVB zie ik minder tegenop als de theorie vooral omdat er nogal listige vragen in gesteld worden (strikvragen) maar dat gaat me wel lukken. Ben nu gewoon vast besloten dat ik niet ophoud voordat ik het rijbewijs op zak heb:]
 
Een ZRX ziet er ook wel gaaf uit maar ik moet er wel het een en ander mee kunnen vervoeren daar lijkt me de pan european toch iets geschikter.
Heb je zoveel te vervoeren dan? Achterop een ZRX kun je ook gerust koffers / een topkoffer monteren als je dat zou willen. Ziet er niet uit, maar dat heb je bij een Pan of PC800 standaard. :P

De pc800 was ook eerder interessant vanwege de kofferbak.
Hahaha, ja volgens mij is het de énige motorfiets met kofferbak. Briljant gewoon. *D
 
Of een Yamaha FJR 1300, dat is ook een mooie praktische motor.
 
Of een Yamaha FJR 1300, dat is ook een mooie praktische motor.
Zo’n FJR heeft veel weg van de pan european maar er wordt er geen 1 verkocht op MP alleen onderdelen ervan. De pan wordt er regelmatig vrij betaalbaar aangeboden. Lijkt me een betere keuze m.b.t. Kosten/onderdelen. Maar bedankt voor de tip!
 
Terug
Bovenaan Onderaan