FF voorstellen...;)

mytime1970

MF'er
11 jun 2004
48
0
Harderwijk
Hallo,

Hallo allemaal, leuk dit motorforum gevonden te hebben. Even wat informatie over mij. De eerste motor waar ik op reed was de Gebben Kreidler van mijn broer, de eerste weg motor een Yamaha 535 Virago. Toen ik op de laatste reed had ik al een geruime Honda SS 50 Viertakt rijervaring. Die rooie viertakt brommer die loopt als een naaimachientje is nog steeds in mijn bezit *staat al 10 jaar zonder gelopen te hebben, maar 't blokkie is nog los!!!*.
Omdat ik meer kracht wou, ging ik een motorrijbewijs halen. Er kwam een oude Honda CB 450 K1. Een pittige klassieke motor, waarbij in de einddempers 4 tien millimeter dikke gaatjes geboord werden om die tweepitter sound wat beter hoorbaar te maken 8-) . Toen die na 3 jaar gebruik voor de tweede maal een kapot big end kreeg is die niet meer rijdend gemaakt, en is de motor hobby gestaakt.
Sinds lange tijd heb ik besloten om weer motor gaan te rijden.
Daartoe heb ik een ouwe maar nog behoorlijk nette CB 650 Z uit 1980 met ongeveer 70.000 km op de klok aangeschaft.
Die CB 650 Z wil ik in de komende 2 weken rijklaar gaan maken.
Daar het blok nog goed loopt en oliedicht is betreft voornamelijk kleinere werkzaamheden *hoop ik*.
Te doen:
-Balhoofd reviseren, lagering ligt er uit, echter ook uit het frame :( .
-Nieuwe banden, er zitten banden van 12 jaar oud om, die wat droogjes zijn.
-Voorvork van nieuwe olie en keerringen voorzien, huidige keerringen lekken.
-Nieuwe remolie in de voorrem + voorrem (dubbele schijf) helemaal nalopen, er zit wat olie op van de lekkende voorvork.
-Blok een grote beurt geven, voor de zekerheid wil ik alle filters vernieuwen, olie vernieuwen + kleppen stellen.

Daarna moet ie weer rijden en het het liefst 2 jaar volhouden, met regulier onderhoud. Omdat die 4 pitters redelijk taai zijn, verwacht ik dat ie dat bij een jaarkilometrage van 3000 - 4000 kilometer *mooi weer rijder* wel doet.

Naast dit ouwe hok heb ik een nog ouwer hok, n.l. de hierboven reeds genoemde Honda CB 450 K1.
Die moet vanaf de booiem gerestaureerd worden, waarschijnlijk een 2 a 3 jaren plan..., het lijkt mij leuk dit te gaan doen, maar om toch wat sneller wel te kunnen motorrijden is een concessie gedaan aan de gedachte dat alleen 2 pitters echte motorfietsen zijn 8-) en is de 4 pitter aangeschaft.

mytime1970

89417

Hoi CB-er,

Tja, wordt nog wel even knutselen aan dat ding.
Idee is een goeie low budget 4 takt fiets die goed kan meekomen in het hedendaagse verkeer eraan te hebben, om af en toe eens een stukkie te tuffen.
Een makkelijk zatje heeft niet zo mijn voorkeur *is denk ik misschien nog wel wat goedkoper te krijgen* want dat pluimpje uit de uitlaat en dat mengen staat me niet zo aan, bovendien heeft zo'n ding wat te weinig kracht voor een kerel van 195/95 kg.

mytime1970

Terug
Bovenaan Onderaan