FI foutmelding bij GSX-R600 2001

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
3
Heb dit weekend (in iets van 1500 km) een keer of 3 / 4 een FI foutmelding gehad op het display van m'n 2001 GSX-R600 (fiets heeft nu iets van 5600 km gelopen). Gebeurt gewoon onder het rijden, rode lampje gaat branden en op het display knippert FI (van Fault Indication). Even uitzetten en weer starten en het is weg... voor een paar honderd kilometer en toen verscheen het weer.

Volgens Fabian maakt het niks uit en komt zoiets regelmatig voor en kan ik het gerust negeren maar ik vind het wel een beetje vreemd. Hebben de andere Gixxer rijders (nieuwe type uiteraard) hier ook last van? Is het een veelvoorkomend kwaaltje bij dit model? :?
 
Standaard kwaaltje, zoek anders es ff op www.gixxer.com, ze hebben er zelfs 2 jaar geleden al een standaard topic voor aangemaakt omdat ze gek werden van de vragen van iedereen *D

Er staat ook een mod bij zodat je kunt zien wat precies de foutcode was en die kun je dan terugzoeken in een lijst. Dan kun je precies herleiden in welke sensor de foutmelding zat.

Kan idd ook koelvloeistof zijn, maar dan knippert je temperatuur indicator op dashboard anders. Nu doet ie waarschijnlijk steeds : CHECK, dan je temp, dan weer CHECK en zo door. Er is ook een andere manier en dan zou het d8 ik je niceau kunnen zijn.

[me]Fabian is te lui om zn boekje erbij te pakken :+ [/me]

foutmelding F1 bij GSXR-600
GSXR 600 2001 met injectie error
F1 lampje blijft branden
F1 fout GSXR600K1

:z ;)
 
Laatst bewerkt:
Dan vind je dus dit:


c11 - camshaft position sensor. bike can continue running, but after it engine stops, it cannot be restarted.

c12 - crankshaft position sensor. bike will neither start nor run.

c13 - intake air pressure sensor. bike will go into \'limp home\' mode: ecu assumes a default reading of 760mmHg.

c14 - throttle position sensor. limp mode: ecu assumes 100% throttle and ignition timing becomes fixed.

c15 - engine coolant temperature sensor. limp mode: ecu assumes coolant temperature is 80°C/176°F.

c21 - intake air temperature sensor. limp mode: ecu assumes intake air temperature is 40°C/104°F.

c22 - atmospheric pressure sensor. limp mode: ecu assumes atmospheric pressure is 760mmHg.

c23 - tipover sensor. bike will neither start nor run.

c24 - ignition coil #1. limp mode: bike runs on remaining three cylinders.

c25 - ignition coil #2. limp mode: bike runs on remaining three cylinders.

c26 - ignition coil #3. limp mode: bike runs on remaining three cylinders.

c27 - ignition coil #4. limp mode: bike runs on remaining three cylinders.

c28 - secondary throttle valve actuator. limp mode: ecu opens secondary throttle valves fully.

c31 - gear position sensor. limp mode: ecu assumes bike is in 6th gear.

c32 - injector signal #1. limp mode: bike runs on remaining three cylinders.

c33 - injector signal #2. limp mode: bike runs on remaining three cylinders.

c34 - injector signal #3. limp mode: bike runs on remaining three cylinders.

c35 - injector signal #4. limp mode: bike runs on remaining three cylinders.

c41 - fuel pump control system. bike will neither start nor run.

c42 - ignition switch signal (anti-theft). bike will neither start nor run.
 
Heb dit weekend (in iets van 1500 km) een keer of 3 / 4 een FI foutmelding gehad op het display van m'n 2001 GSX-R600 (fiets heeft nu iets van 5600 km gelopen). Gebeurt gewoon onder het rijden, rode lampje gaat branden en op het display knippert FI (van Fault Indication). Even uitzetten en weer starten en het is weg... voor een paar honderd kilometer en toen verscheen het weer.

Volgens Fabian maakt het niks uit en komt zoiets regelmatig voor en kan ik het gerust negeren maar ik vind het wel een beetje vreemd. Hebben de andere Gixxer rijders (nieuwe type uiteraard) hier ook last van? Is het een veelvoorkomend kwaaltje bij dit model? :?


Heb ik ook met mijn 1000..
Maar niet tijdens het rijden.. maar als ik ga tanken en daran awwer start.. en dan weer uit en dan is weer weg
 
Heb dit weekend (in iets van 1500 km) een keer of 3 / 4 een FI foutmelding gehad op het display van m'n 2001 GSX-R600 (fiets heeft nu iets van 5600 km gelopen). Gebeurt gewoon onder het rijden, rode lampje gaat branden en op het display knippert FI (van Fault Indication). Even uitzetten en weer starten en het is weg... voor een paar honderd kilometer en toen verscheen het weer.

Volgens Fabian maakt het niks uit en komt zoiets regelmatig voor en kan ik het gerust negeren maar ik vind het wel een beetje vreemd. Hebben de andere Gixxer rijders (nieuwe type uiteraard) hier ook last van? Is het een veelvoorkomend kwaaltje bij dit model? :?

Ik heb precies het zelfde!!! Ik rijd ook een 2001 model, nu bijna 10.500 km. gelopen. Je kan er geen pijl op trekken de ene keer knippert er helemaal niets, en de andere keer begint het om de zoveel km!! Tegen mij is ook gezegd dat ik het in de gaten moet houden, maar dat het in principe geen kwaad kan.
 
He Revolution kom maar even bij me langs.

Ik heb een dealermode switch. ik kan terug kijken welke pijn de gixxer in z'n buik heeft gehad. Meestal zit er ergens een slecht contact in een connector. Welke moeten we aan de hand van de fout code dan uitzoeken. Negeren is niet verstandig. Maar ik neem aan dat je motor met garantie hebt gekocht ?
Gr Dutchgixxer.

Ps een Suzuki laat je nooit staan, daar zijn Italiaanse motoren voor :X
 
Ik heb dit probleempje ook gehad met mn gsxr600.
Bij de aanschaf werd ik er al voor gewaarschuwd dat het kon gebeuren en dat het niets bijzonders was. Ben er mee naar de dealer gegaan toen het lampje idd ging branden, waarna het (kosteloos) verholpen is (modificatie-tje ofzo)
 
Het valt me op dat er nog al wat tegenstrijdige berichten zijn. De een zegt je kan het negeren, de ander zegt dat dit niet verstandig is. Wat is het nu :? Ik denk dat ik zelf wel even naar mijn dealer ga. Ik bedoel, rode lampjes zijn toch de lampjes dat er iets niet goed zit, toch?
 
Gewoon negeren en anders kijken we er binnenkort ff een keer na. Een dealerswitch heb je niet nodig, het enige dat dat ding doet is een sluiting tussen 2 polen maken. Niets wat je ook niet kan met een stukkie draad dus..
 
Bedankt allemaal. :) Er zit nog garantie op maar ik kan allicht zelf even kijken (door even sluiting te maken met een paperclip ofzo) wat voor code ik krijg. Als er echt iets aan de hand is (dus geen c00 melding) mag de dealer het fixen (onder garantie).
 
ik ben ook terug gegaan en er is een 2001 injectie klep vervangen door en 2002 model vanuit Nimag. Men doet het alleen voor de motors met problemen en niet standaard of via een terugroepactie omdat het niet altijd voorkomt en geen schade kan veroorzaken. Het is overigens best een prijzig onderdeeltje. Het is wel degelijk een klepje dat in de verkeerde stand blijft staan.
Bij mij kosteloos vervangen en nooit meer het probleem gehad
 
Ik heb het nog nooit gehad op mijn 2002 gixxer en heb er al 15000 km op zitten!
Ik denk zeker niet dat je deze waarschuwings code moet negeren! het zit er niet voor niets op. heb je geen fabrieks garantie meer??anders gewoon effe naar de dealer die kunnen je beestje uitlezen waar het fout zit.
Succes.
 
Ik heb het nog nooit gehad op mijn 2002 gixxer en heb er al 15000 km op zitten!
Ik denk zeker niet dat je deze waarschuwings code moet negeren! het zit er niet voor niets op. heb je geen fabrieks garantie meer??anders gewoon effe naar de dealer die kunnen je beestje uitlezen waar het fout zit.
Succes.
Het is dan ook een 2001 probleem, 2002 en up heeft een mod. het is ingeslagen op mijn typeplaatje
 
Het valt me op dat er nog al wat tegenstrijdige berichten zijn. De een zegt je kan het negeren, de ander zegt dat dit niet verstandig is. Wat is het nu :? Ik denk dat ik zelf wel even naar mijn dealer ga. Ik bedoel, rode lampjes zijn toch de lampjes dat er iets niet goed zit, toch?

Heel goed plan... terug naar de dealer ermee.
Degene die er last van hebben, hebben die trouwens wanneer het FI lampje aan is geen problemen boven 8000 tpm? (was in mijn geval wel... weinig vermogen over)

Ik heb zelf 2 600's gehad waarbij op allebei een modificatie is uitgevoerd door de dealer.
Er is trouwens voor dit probleem al eens een stille "callback" geweest van Suzuki.
Helaas heb ik het schrijven er niet meer van |(
Maar het probleem werd bij mij in beide gevallen dus gewoon onder garantie verholpen.
 
Heel goed plan... terug naar de dealer ermee.
Degene die er last van hebben, hebben die trouwens wanneer het FI lampje aan is geen problemen boven 8000 tpm? (was in mijn geval wel... weinig vermogen over)

Ik heb zelf 2 600's gehad waarbij op allebei een modificatie is uitgevoerd door de dealer.
Er is trouwens voor dit probleem al eens een stille "callback" geweest van Suzuki.
Helaas heb ik het schrijven er niet meer van |(
Maar het probleem werd bij mij in beide gevallen dus gewoon onder garantie verholpen.
Ik had 1x het idee dat ie slecht trok boven de 8000 toeren ja... :?

Ik zal morgen de dealer bellen, zit nog garantie op dus moet geen probleem zijn.
 
Heel goed plan... terug naar de dealer ermee.
Degene die er last van hebben, hebben die trouwens wanneer het FI lampje aan is geen problemen boven 8000 tpm? (was in mijn geval wel... weinig vermogen over)

Ik heb zelf 2 600's gehad waarbij op allebei een modificatie is uitgevoerd door de dealer.
Er is trouwens voor dit probleem al eens een stille "callback" geweest van Suzuki.
Helaas heb ik het schrijven er niet meer van |(
Maar het probleem werd bij mij in beide gevallen dus gewoon onder garantie verholpen.

Ik het volgens mij niets gemerkt. Nu is het wel zo dat de keren dat het bij mij gebeurde ik steeds op de snelweg reed en de motor dus niet hoog in de toeren kwam. Het viel me de laatste keer wel op dat het lampje begon te knipperen als ik net getankt had.
 
garantie, nieuwe motor, veelvoorkomend probleem.. suckysucky is aardig op dreef ofnie :)

nee maar ff serieus. Als het mijn motor zou zijn en ik heb garantie was het bij mij makkelijk. Of ze laten het maken of ik kijk er niet meer na om. is toch absurd dat die dingen zo kloten werken.
Maarehm kun je die zooi er niet afslopen ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan