FI lamp knippert op het scherm VTR1000 SP1 bj 2001

Gigo

Rookie
18 mei 2004
1
0
Aruba
Ik heb een VTR 1000 en de FI lamp brandt op het scherm (dashboard).
Ik heb de stekker overbrugt en het geeft me een foutmelding van 19 knipperingen.

Wie kan me uitleggen wat voor een foutmelding de 19 knipperingen is?

Is het Fuel injection systeem of O2 sensor of iets anders.

Bij voorbaat dank voor alle hulp.

Thanks,

JP O-)

Ik heb een VTR 1000 en de FI lamp brandt op het scherm (dashboard).
Ik heb de stekker overbrugt en het geeft me een foutmelding van 19 knipperingen.
Welke stekker is dat? Ik weet dat het i.d.d. zo kan, heb (nog) geen foutcodes, maar ben benieuwd welke stekker je bedoeld, en welke pennen er door verbonden moeten worden.
Vertel...

Loopt ie nog wel? Foutcode 19 staat voor een losse of slecht verbonden stekker van de pulse generator van de ontsteking, een losse of kortsluiting in de draad naar de pulse generator of een kapotte pulse generator. Eventjes de linksonder kuip loshalen, en de binnenkuip. Het stekkertje zit ongeveer achter de oliepijp die naar de oliekoeler loopt, en effe checken op corrosie of vuil. Doet ie het dan nog niet dan kan je nog met de multimeter controleren of de grijs/groene draad massa maakt met het blok, doet ie dat niet dan is de draad ergens gebroken.
Maakt ie wel massa, dan wordt het een stuk lastiger, want dan heb je n.l. een adaptor nodig om de piekspanningen op te vangen, mocht je die hebben dan moet je onder het starten (met de stekker los) tussen de gele en de grijs/groene draad minimaal 0.7 volt meten. Als het minder is of helemaal niets dan is hoogst waarschijnlijk de pulse generator kapot. Als dit ook goed is moet je gaan meten met een speciale testbekabeling(en die heeft alleen de dealer) om te zien of de ECM wellicht kapot is. Succes

Terug
Bovenaan Onderaan