Fiets importeren uit Tjechie?!?

netmare

Die hard MF'er
9 mrt 2004
786
0
Hoi!

Een vriend van mij overweegt een circuitfiets te gaan kopen in Tjechie. (leuke fiets, leuke prijs)

Op dit moment word er aan de hand van de serienummers en database van de verzekering gecontrolleerd of er niets gejat is.

Nou is Tjechie volgens mij geen EU.


Kun je/mag je die fiets zomaar meenemen vanuit Tjechie?

Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Laatst bewerkt:
Tsjechië is vorig jaar toegetreden tot de EU (ik neem aan dat je dat bedoelde). Dus vrij verkeer van goederen, geld, etc. is minder (lees: minder) lastig.
 
Tjechie is inderdaad sinds begin 2004 lid van de EU. Motoren schijnen nieuw daar trouwens stukken goedkoper te zijn dan in Duitsland e.d., wat import (van nieuwe fietsen) interessant maakt. Kreeg deze tip een aantal weken geleden van iemand die z'n motor te koop had.

Zoeken op tjechische sites leverde mij trouwens niet echt goedkope tweedehandsjes op. Maar ik spreek dan ook geen Tjechisch, dus de goede en interessant tweedehandssites daar ken ik niet.
 
Tsjechië is vorig jaar toegetreden tot de EU (ik neem aan dat je dat bedoelde). Dus vrij verkeer van goederen, geld, etc. is minder (lees: minder) lastig.
:X :X :X :X :X :+ Dat helpt vast *O*

De vraag blijft echter nog steeds: kan dat zomaar?
 
Zolang je de juiste papieren erbij hebt zou het volgens mij geen probleem moeten zijn. Daarvoor zou ik contact opnemen met het RDW want die zouden er theoretisch toch wat meer van moeten weten.
 
ben afgelopen zomer in tjechie geweest,ik vond de motoren die ik daar gezien heb toch niet veel goedkoper dan in ons eigen landje,(gebruikte motoren) :N
 
Zover ik weet kan je die zo meenemen. Aangezien je er niet mee de openbare weg opgaat hoeft er geen belasting over betaald te worden. En mag je hem dus zo meenemen.
 
Zolang je de juiste papieren erbij hebt zou het volgens mij geen probleem moeten zijn. Daarvoor zou ik contact opnemen met het RDW want die zouden er theoretisch toch wat meer van moeten weten.
voor een circuitfiets heb je nix te schaften met de RDW aangezien je geen kenteken gaat aanvragen
 
Terug
Bovenaan Onderaan