Fiets neergelegd :(

PeeJay

MF veteraan
Donateur
13 aug 2001
8.925
57
Onder een steen
Zaterdag ff wezen racen op hoogeveen. Ging super goed. Ook voor geen glimrand meer :)
Terug naar huis en nog ff de motor wegbrengen naar de garagebox. Kom bij de garagebox aan en wil de fiets ff draaien, zodat ik er achteruit in kan. Tijdens het draaien komt de muur redelijk dichtbij. Ik rem dus, nix aan de hand, doe ik veel vaker.

Glijdt ineens mijn voorwiel weg (ik ging misschien 3 kph, met koppeling) en der was geen houwe meer aan (het was nat en er had waarschijnlijk een auto staan lekken ofzo)
Mijn motor op de kant en een dikke plas benzine eronder.
Wat is zo'n ding toch zwaar als je hem in je 1tje overeind moet zetten. Meteen de motor bekijken.

Paar plekjes op de uitlaat. In plaats van dat mijn knipperlicht afbreekt, duwt dat ding de kuip naar binnen met een fraaie scheur in de kuip als gevolg.
Zo'n knipperlichtje was een stuk goedkoper geweest. Nu moet de kuip gemaakt en gespoten worden (+ sticker).

En de middag begon zo leuk '(
Misschien maar een SM kopen :P
 
tsja, soms gaat het net goed... kun j'm met veel spierpijn in de spagaat nog tegen houden...

dit zijn geen leuke schades '(

edit leuke schades:... euh
 
Laatst bewerkt:
Was toch al een lellijke fiets :P ;)

Zonder gekloot...Oprecht gemeend; klote van je fiets en succes met reparatie.
 
Zuigt grote tijd!

Ik had het ook van het weekend. Bij mij was de jifi de boosdoener. Wilde de fiets neerzetten op de jifi, maar deze klapte terug en voordat ik er erg in had lag 'ie op z'n zijkant. Een voordeel was wel dat ik 'm in slow-motion heb neergelegd, dus ik had -afgezien van een paar putjes- geen schade... :)

Inderdaad is er geen houden meer aan als 'ie over het dooie punt is...

Veel succes met het fixen in ieder geval!
 
tsja, soms gaat het net goed... kun j'm met veel spierpijn in de spagaat nog tegen houden...

Spierpijn had ik ook wel trouwens. En last van de pols. Toen die omviel toch proberen de klap op te vangen.
Gisteren erg veel spierpijn in de rug en schouders van het optillen.
 
Nu moet de kuip gemaakt en gespoten worden (+ sticker).

En de middag begon zo leuk '(
Misschien maar een SM kopen :P

Het is misschien een idee om even te informeren wat een nieuw kuipdeel kost. Dat kan nog wel eens goedkoper uit komen als een reperatie. Zie mijn site voor motorslopen. *D

ps. suc7 met opknappen
 
'( Succes met opknappen!
En dat met die jiffy had iemand zaterdag ook bijna. Het was bijna omdat mijn motor ernaast stond en hem grotendeels opving :( Gelukkig geen schade.
 
Misschien maar een SM kopen :P

Kawasaki KLX650 SM! :9
Wel balen van je valpartij, dus oplappen en scheuren of andere motor kopen ;)
Laat je een SM donderen, dan heb je in elk geval minder schade. Houd er wel ff rekening mee dat zo'n 1 cilinder heel anders rijd als een soepele 4 cilinder... :)
 
Balen, ik spreek uit ervaring. :(

Maar repareren ? Op zich moet je wel de kuip repareren, anders scheurt het knipperlicht eraf (of ligt dat er al af, bij mij zat het nog wel vast). Maar om hem nou te laten spuiten voor een scheurtje is... euh... overdreven ? :? Ik heb het niet gezien natuurlijk, maar als je alles nou op zijn plek duwt kun je er meestal al niet veel meer van zien. Mocht het je echt super dwars zitten, wacht dan tot na de winter (Behalve met het plakken van de kuip natuurlijk) want de kans dat je nog een keer uitglijdt is zeker in de herfst en winter behoorlijk groot.
 
Inderdaad een supermotard kopen!
Die drift je zo het hoekje om, hoef je ook niet zo moeilijk te doen. })
 
Inderdaad een supermotard kopen!
Die drift je zo het hoekje om, hoef je ook niet zo moeilijk te doen. })
Om nog te zwijgen van het feit dat ie zo zwaar niet weegt als je'm moet opheffen en er veel minder kuipdelen stuk kunnen gaan ;)
 
Als ik mijn motor op de standaard zet, geef ik altijd nog een extra tikkie er tegen aan, zodat ik zeker weet dat ie ook daadwerkelijk volledig uit staat en niet kan inklappen op het moment dat ik de motor neerzet en ik er af stap.

Misschien dat ik 'te voorzichtig' ben, maar de mijne zal dus nooit om die reden omvallen die ik hier vaker lees: niet controleren of je jiffy inderdaad ver genoeg is uitgeklapt.

En tja, dat wat Spider betreft: laten we het parkeerongelukje maar houden op... eh.. minder ruimtelijk inzicht van mannen? :P


CAT
 
Als ik mijn motor op de standaard zet, geef ik altijd nog een extra tikkie er tegen aan, zodat ik zeker weet dat ie ook daadwerkelijk volledig uit staat en niet kan inklappen op het moment dat ik de motor neerzet en ik er af stap.

Misschien dat ik 'te voorzichtig' ben, maar de mijne zal dus nooit om die reden omvallen die ik hier vaker lees: niet controleren of je jiffy inderdaad ver genoeg is uitgeklapt.

En tja, dat wat Spider betreft: laten we het parkeerongelukje maar houden op... eh.. minder ruimtelijk inzicht van mannen? :P


CAT
en vergeet niet de eerste versnelling voor schuine hellingen
ik spreek uit ervaring :)
 
Damnn |( |(

Da's mooi lullig. Suc6 met het herstel
nurse.gif
 
Hoort er helaas bij, anders moet je een driewieler kopen ;)

Blijft kl :( te, mijne ook tijdje geleden laten stuiteren, pas 4 maanden oud. Valblokken zijn iid wel handig (maar vaak zo lelijk...).
 
Terug
Bovenaan Onderaan