Fiets voor erbij...welke?

Michel

MF veteraan
29 mrt 2004
34.746
0
Hallo,

Ik ben rond aan het kijken voor een leuke motorfiets voor naast mijn huidige.
Voorkeur gaat uit naar een lekkere stuur en smijtfiets voor niet al teveel geld uiteraard. Een fun fiets eigenlijk. Ik zat zelf te denken aan een RS 125 of een CBR 400 RR. Andere opties uiteraard ook welkom. Wat zouden jullie kiezen en waarom? Ik moet op beiden ook nog gaan proefrijden uiteraard. Mar het fun gehalte moet hoog zijn, lekker kunnen sturen, en hem flink in bochten kunnen smijten. Dat een RS meer onderhoud vergt dan een CBR geeft niet want veel km's worden er toch niet opgemaakt.
Thx voor de tips die hopelijk gaan komen O-)
 
Je hebt al een SS? Waarom kijk je niet naar een SM voor erbij? Onderhoud ervan is zelf wel goed te doen en je kan er een behoorlijk fun gehalte aan beleven :)
 
Ja heb al een SS.
Supermotard al naar gekeken maar ziet er wel grappig uit maar toch niet echt mijn type motor.
 
crossmotoren/supermotards zijn toch automaten? niet schakelen enzo?

Wat die dingen betreft ben ik nog een noob *D
 
MV agusta SPR:
MV_F4_SPR_straightleft.jpg


Neej man een fiets puur voor de fun en waar je nog meer van kan leren, das echt een SM. 1 cylinder crosser met straat banden :} , verkeersdrempels worden een uitdaging, je dan driftend door de bochten, je kan ff stukjes afsnijden onderweg, lekker ofroad als je zou willen. Man man man, als ik de keus had wist ik het wel hoor:
34137.jpg
omgebouwde CR250, mot 1750 euro kosten
 
Ah ok, bedankt voor de info.
Zoek een goedkopere fiets dus, max 2000 euro ongeveer.
En sorry maar word echt geen sm :P

Wil meer de voor en nadelen van een 400cc tegen een 125cc weten en wat meer geschikt zou zijn voor mijn wensen.
 
CB-1?

of andere 400tjes zoals VFR400, ZXR400, CBR400 (maar die liggen niet echt in jouw budget, CB-1 wel)

maar mijn eerste keus zou toch uitgaan naar een SM of anders een naked (iets met een recht stuur iig)
 
Laatst bewerkt:
Er zijn wel 400 cc's te vinden onder 2000 hoor, maar of dat dan ook nog echt wat is laat in het midden ;)
Daarom neig ik meer naar de RS125 op het moment.
 
Kijk dan ook even naar de RS250!

Wereld fietsje! Gooien en smijten is een pre bij die fietsen (zijn eigenlijk circuit fietsen met kenteken).
 
Of je neemt gewoon een brikkie erbij. Een Bold'or ofzo.....heeel anders dan een SS maar ook veel fun })

Ik zie dat je je velgrandjes nog gaat polijsten.....pppffff...waar je zin in hebt :+
 
Kijk dan ook even naar de RS250!

Wereld fietsje! Gooien en smijten is een pre bij die fietsen (zijn eigenlijk circuit fietsen met kenteken).

gedaan maar die liggen toch wel weer dik boven de 2000 euro en het moet wel leuk blijven ;)

Of je neemt gewoon een brikkie erbij. Een Bold'or ofzo.....heeel anders dan een SS maar ook veel fun })

Ik zie dat je je velgrandjes nog gaat polijsten.....pppffff...waar je zin in hebt :+

Hehe, ik denk dat ik het maar laat doen, want is inderdaad kl*te werk :X
 
mmm laat ik nog maar even wat vragen stellen dan:
Een RS125 is die bijvoorbeeld geschikt voor wheelie's en stoppies? :?
Heb begrepen dat zo'n ding heerlijk stuurt maar wheelie's en stoppie's is ook een pre, of kan ik dan beter aan de 400cc ?
Dan zal ik jullie niet meer lastig vallen O-)
 
mmm laat ik nog maar even wat vragen stellen dan:
Een RS125 is die bijvoorbeeld geschikt voor wheelie's en stoppies? :?
Heb begrepen dat zo'n ding heerlijk stuurt maar wheelie's en stoppie's is ook een pre, of kan ik dan beter aan de 400cc ?
Dan zal ik jullie niet meer lastig vallen O-)

Kan je denk ik beter een 400tje nemen ipv die 125 uit te melken.
 
Je hebt al een SS? Waarom kijk je niet naar een SM voor erbij? Onderhoud ervan is zelf wel goed te doen en je kan er een behoorlijk fun gehalte aan beleven :)

Licht offroadje; perfecte gooi- en smijtfiets. Wegbanden eronder en je hebt een geweldige stadsfiets volgens mij.
 
ik weet van een ZXR 400 dat je die dus niet op zen achterwiel krijgt, tenzij je het niet erg vindt om je koppeling te verbranden
 
Heel toevallig staat er nog een leuke rgv te koop voor weinig op dit forum.
Goed voor gooi en smijtwerk. *D

Ja leuk fietsje, als ik een meisje was geweest :+
maar ik ga toch voor een CBR400RR of FZR600, dus geen 2-takt.
Die zijn er ook vrij goedkoop te vinden dus gaat goedkomen hoop ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan