Fiets winterklaar maken

Hulzie

MF veteraan
10 nov 2002
9.321
3
Staphorst
Ik ben mijn pekelfiets even aan het winterklaar maken
Hoewel dat ding heel het jaar wel een beetje bewogen heeft, maar gm, niet meer dan 50 km in de maand sinds maart, kijk ik dus het een en ander ff seriues na.

Ff olie ververst, de goedkoopste van de Halfords.
(Motor = GSX 1100 E met 160.000 km op de klok uit 1982)
Heb de tank volgegooid, maar voordat ik um volgooide heb ik er eerst twee dopjes Petrol ingegooid en toen bijgevuld met 24 liter benzine, dit is om carburateurstoringen te voorkomen en het huidige vuil eruit te rijden zeg maar (Petrol is een heel goede carb. Cleaner)
De ketting ongekend gesmeerd met S100 kettingvet
De electra gecheckt
En even weer drie 12 volts gloeilampjes in het luchtfilter geplaatst, met schakeling op het stuur, dit om bevriezen carburateur tegen te gaan (gebeurd anders gegarandeerd tijdens het rijden)
Verder naast de verwarmde handvaten, nu ook verwarmde handschoenen aansluiten mogelijk gemaakt (de handschoenen zelf moet ik nog kopen, maar had alles los liggen)
Bougie’s niet vernieuwd, ding loopt nog goed, geen gesynchroon ofwat dan ook, wat de fiets loopt gewoon lekker, en dan nergens aan gaan zitten kloten als het niet nodig is.
Voor de handvaten een optie gemaakt, zodat ik er een soort van kappen voor kan zetten van de winter, je kent ze wel gebruiken ze ook in de cross, doel puur alleen om windt tegen te houden.
Olie ververst, dus opnieuw gevuld, echter tot onderste streepje, minimaal, dit om de weerstand voor de startmotor te verkleinen, en er dunnere olie in gekeild

En verder? We zien wel wat er komt, denk dat dit afdoend maatregelen zijn.

Het is de naked GSX 1100 dus, ik wil er nog eens een klein windscherm voor hebben, wie nog een raar ding heb ligge wat past boven een rechthoekige koplamp, rest is niet van belang, die dingen zijn lekker warm voor 2 maal 17 km per dag.

En de tank van de GS 750 afgesloopt, deze had ik leeg gereden, die ga ik ff uitdeuken en opnieuw spuiten (zat bij aanschaf al een deuk in) de rest van de GS 750 -> Winterstalling, in de grote schuur aan de klaas kloosterweg bij de andere motoren, bij Margje’s ouders, lekker makkelijk.
Als ik de tank van de GS klaar, zal ik omschrijven hoe ik die wegzet voor de winter
 
Terug
Bovenaan Onderaan