fietscomputer

Rob

Die hard MF'er
10 jan 2002
288
0
hoensbroek
Zo\'n fietscomputer op de motor lijkt me hartstikke geinig:
*D je hebt meteen een klokje,
*D gemiddelde snelheid tijdens een rit,
*D geheugen voor topsnelheid,
*D 2de en/of 3de tripmeter (voor benzine, etc.)

Wie heeft hier ervaring mee, en in het bijzonder: werken ze op een motor nauwkeurig, ook boven 100 en 200 km per uur? Ik heb een Cateye op de MTB en die is loepzuiver tot topsnelheid (+70 km/h).
 
Sigma is goed, behalve als de opnemer ook tegen de remschijf gaat lopen :( . Ik heb dus nu alleen nog maar een klokje ;(

Die opnemers zijn volgens mij ook los te koop. Vraag maar eens bij een fietsenzaak (bedoel fietsenfietsen niet motorfietsen).

Gaan alleen de Sigmasport BC800/BC1200/BC1400 over de 200 kph, of doet de Sigmasport Targa het net als die andere ook tot 300 kph?
 
Die opnemers zijn volgens mij ook los te koop. Vraag maar eens bij een fietsenzaak (bedoel fietsenfietsen niet motorfietsen).

Gaan alleen de Sigmasport BC800/BC1200/BC1400 over de 200 kph, of doet de Sigmasport Targa het net als die andere ook tot 300 kph?
Mijn Sigma Targa gaat volgens het boekje tot 300.
 
Zal je R1 klok toch wel een beetje liegen denk ik.
Je kan je Sigma comp ook laten kalibreren, dan ben je zeker.
:]

Als het goed is geeft de standaard teller op een fiets of auto ALTIJD teveel aan i.v.m. wetgeving en kans op processen en derg. vooral in amerika!!!

je weet wel
Nou mijn teller geeft 250 aan en hij gaat maar 245!!!

AANKLAGEN!!
 
Laatst bewerkt:
Gisteren een BC1400 gekocht. Leuk klokje. Graag wat foto\'s van hoe jullie de opnemer en magneet gemonteerd hebben. Er is toch wel erg weinig ruimte om die dingen goed te monteren. Kom er waarschijnlijk wel uit, maar een aantal ideeen zijn erg welkom.
 
Fietscomputers van het merk Sigma kunnen hogere snelheden aan (tot 270km/h geloof ik) Ik heb er op mijn supermono een gehad. Kan je zien welke snelheid je had op het rechte stuk ivm de gearing.
Sigma heeft ook een gemakkelijk montage systeem, vrij universeel.

Ik zit er ook over na te denken een Sigma op mijn motor te zetten (op mijn Puchje beviel dat prima), maar ik zou niet weten waar ik dat ding (de fietscomputer zelf) moet laten.

Als het systeem niet veranderd is, gaat het met een soort elastiekje om je stuur heen. Op zich leuk, alleen zitten mijn clip-ons vol, er past echt geen fietscomputer meer tussen \ '(

Iemand anders misschien een idee waar je zo\'n Sigma nog meer kunt bevestigen?
 
\'K heb gewoon m\'n voorwielomtrek in mm ingegeven, zou goed moeten zijn! Iig is afgelegde afstand zéér acuraat :}
dat kan tegenvallen....
door dat je band ingdrukt wordt is de diameter kleiner, maar bij hoge snelheden wordt de diameter door de middelpuntvliedende kracht weer groter... hoe harder je band hoe minder je er last van hebt lijkt me.

ik ijkte de meter zijn stand te vergelijken met de hectometerpaaltjes langs een recht stuk snelweg (A6)...
 
dat kan tegenvallen....
door dat je band ingdrukt wordt is de diameter kleiner, maar bij hoge snelheden wordt de diameter door de middelpuntvliedende kracht weer groter... hoe harder je band hoe minder je er last van hebt lijkt me.

ik ijkte de meter zijn stand te vergelijken met de hectometerpaaltjes langs een recht stuk snelweg (A6)...

Idd, 1000 meter in 20 sec bij 180 km/h op de teller! :}
ook nog geprobeerd in 10 sec., niet gelukt ;)

Edit: op top 12.49 sec!
 
Laatst bewerkt:
Wat ik wel irritant vind bij die dingen dat je in het donker ze niet kan aflezen! :(

Dit schreef Joris op de 1e pagina!:
Was op het net naar fietscomputers aan het zoeken, daar kwam ik een stukje tegen over het verlichten van de LCD. Gewoon met een 12V ledje en dan licht de complete LCD op. Ziet er wel handig uit.

http://www.geocities.com/MotorCity/Speedway/5080/bc700.htm




Beetje knutselen, lijkt me wel een prutswerkje maar als je goed je best doet....
 
Terug
Bovenaan Onderaan