Fietscomputers, GPS enz

Mag ik vragen waar je hem in de UK gekocht hebt ? Bij die GPS shop in Notter vragen ze er €800 voor en in de VS kost ie slechts $500. Das bijna het dubbele.
Ik heb hem gekocht bij GPS Warehouse (http://www.gpsw.co.uk), en heb ze laten pricematchen met Navcity (http://www.navcity.co.uk) Reden: Navcity ken ik niet, en GPSW werd mij door verschillende bronnen aanbevolen. En als ik zie hoe ze het zaakje afgehandeld hebben, terecht. Prijs: £434 incl btw en incl draagtasje (normaal seperaat voor €20). Komt op ca €650.
Zitten daar dan alle kouterbaantjes bij? Dus je hebt dan voor iets van een 150,- elk boerenwegeltje in Europa?
Een kennis met zijn Garmin e-map moet toch elk land afzonderlijk kopen hoor...
en in de winkel zeiden ze me dat ook...
De dekking is niet voor elk land even goed, maar dat is altijd. Meeste landen staat elk zandpad er bij wijze van spreken op. En het kost geen €150, want het zit al bij de GPS. Die €150 is alleen als je de software los wilt kopen. De GPS-V wordt eigenlijk alleen in de Deluxe uitvoering geleverd/aangeboden in Europa, en daarbij zit een license voor heel Europa. De standaard uitvoering heeft inderdaad maar 1 regio, maar zoals gezegd, deze wordt eigenlijk in EU niet verkocht. Prijs verschil is namelijk niet interessant.
WHOAH!!
Hebbuh!
Ja, waar hebbie um besteld? En hoe lang duurde dat? En hoe zit dat met garantie? En hoe zit dat met doane?
Zie ook hierboven, levering was binnen 3 werkdagen bij mij. Garantie geen idee, hoop ik ook niet nodig te hebben. ;) Zonder gekheid, ik denk dat Garmin hem hier ook wel wil services indien nodig, en anders moet ie terug naar de UK. Doane, belasting ed heb je niks mee te maken. UK is EEG, dus je betaald engelse BTW (17.5%) en daarmee is de kous af.
Ziet er mooi uit, maar lijkt me een beetje "lomp" op de motor... Wat zijn de afmetingen???
Klein. 12.7x5.9x4.1 cm. Dat is ongeveer net zo breed als dat de vorkpoten op mijn VFR uit elkaar staan in de kroonplaten. Ik zal morgen een paar foto's maken met de GPS op de motor gemonteerd, dan kun je het zien.
 
En als je de track plot op een topografische kaart dan ziet het er zo uit: (fugawi-software)

full
 
...
Klein. 12.7x5.9x4.1 cm. Dat is ongeveer net zo breed als dat de vorkpoten op mijn VFR uit elkaar staan in de kroonplaten. Ik zal morgen een paar foto's maken met de GPS op de motor gemonteerd, dan kun je het zien.
Ik wil piccies!! :P
 
Ik heb zelf een Garmin e-trex. Ongeveer de goedkopste die te vinden is.
Geen kaarten in de GPS, alleen als positie bepaling.
Gewoon meenemen in je borstzak (of met een mooie houder op je stuur).
Kom je thuis, lees je hem uit.... en voila, alle gegevens in je pc. Alle gegevens die je wenst.
Met software van oziexplorer (altijd wel een ergens serienummer te vinden) kan je je route op alle kaarten laten plotten. Zie ook de post "reetje". :) :) :) :) :)
 
Bedankt man, ziet er strak uit!
Ook dat wit/blauwe backlit LCD :9~
Overigens zou ik het nog mooier vinden als de GPS korter bij de kroonplaat kon (zeg maar gerust op de moer ligt) Is dat mogelijk?
Hoe lang heb je nodig om de mount te verwijderen?
 
Ik heb zelf een Garmin e-trex. Ongeveer de goedkopste die te vinden is.
Geen kaarten in de GPS, alleen als positie bepaling.
Gewoon meenemen in je borstzak (of met een mooie houder op je stuur).
Kom je thuis, lees je hem uit.... en voila, alle gegevens in je pc. Alle gegevens die je wenst.
Met software van oziexplorer (altijd wel een ergens serienummer te vinden) kan je je route op alle kaarten laten plotten. Zie ook de post "reetje". :) :) :) :) :)

ben zelf ook (ooit) van plan zo'n etrex aan te schaffen. Hoe gaat dat met het uitzetten van zo'n track, na een bepaalde tijd is je geheugen vol. Hoelang duurt dat?
Kan je de resolutie instellen voordat je een track gaat maken? in afstand of tijd?
 
Bedankt man, ziet er strak uit!
Ook dat wit/blauwe backlit LCD :9~
Overigens zou ik het nog mooier vinden als de GPS korter bij de kroonplaat kon (zeg maar gerust op de moer ligt) Is dat mogelijk?
Hoe lang heb je nodig om de mount te verwijderen?
Op de foto's zie een grote vlindermoer op de mount zitten. Deze draai je een paar slagen lost, en alles is weg, op het gedeelte wat in het balhoofd zit na. Heel simpel, heel snel en vooral makkelijk.

Hij kan platter, hij staat nog iets omhoog. Zoals ie nu zit, geeft ie mij het beste zicht op het display. Voor de rest zit op het stuk wat in het balhoofd zit en het bracket waar de gps in zit een kogel. Deze kogels worden vastgeklemd door het tussenstuk met de vlindermoer. Elke positie is dus zo'n beetje mogelijk. Vlindermoer ietsjes los, schuiven en draaien tot je de positie hebt die je wilt, en vast zetten, klaar.
 
Ik kwam net op http://www.navman.co.uk/ terecht.

Hin nieuw iCN630 ziet er ook gelikt uit, en helemaal niet zo duur.
Ik kan alleen niet vinden of je er routes naar kan downloaden.
Als ie dat kan, is het een echte Garmin SP III deluxe "killer"

Althans wat ik er zo in de snelheid van heb gelezen.

;-)
 
Heb ook 'n e-trex. Het aflezen vindt ik nogal een probleem. De Garmin V heb ik in de auto gehad en werkt goed , aflezen op de motor lijkt mij toch vrij moeizaam door alle trillingen e.d.

Ik heb zelf een Garmin e-trex. Ongeveer de goedkopste die te vinden is.
Geen kaarten in de GPS, alleen als positie bepaling.
Gewoon meenemen in je borstzak (of met een mooie houder op je stuur).
Kom je thuis, lees je hem uit.... en voila, alle gegevens in je pc. Alle gegevens die je wenst.
Met software van oziexplorer (altijd wel een ergens serienummer te vinden) kan je je route op alle kaarten laten plotten. Zie ook de post "reetje". :) :) :) :) :)


Real-time koppeling met laptop (Easytravel 2002)gebruik ik wekelijks maar uitlezen is nieuw voor mij, kun je mij eens meel zenden hoe dat werkt. :P
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam net op http://www.navman.co.uk/ terecht.
Hin nieuw iCN630 ziet er ook gelikt uit, en helemaal niet zo duur.
Ik kan alleen niet vinden of je er routes naar kan downloaden.
Als ie dat kan, is het een echte Garmin SP III deluxe "killer"
Althans wat ik er zo in de snelheid van heb gelezen.
;-)
Vet ding ja, maar zie zo snel ook niks over een pc-link. Niet duur? $999 vind ik niet goedkoop :)

Op zaterdag 01 maart 2003 19:00 schreef Asay het volgende:
Ik heb zelf een Garmin e-trex. Ongeveer de goedkopste die te vinden is.
Geen kaarten in de GPS, alleen als positie bepaling.
Gewoon meenemen in je borstzak (of met een mooie houder op je stuur).
Kom je thuis, lees je hem uit.... en voila, alle gegevens in je pc. Alle gegevens die je wenst.
Met software van oziexplorer (altijd wel een ergens serienummer te vinden) kan je je route op alle kaarten laten plotten. Zie ook de post "reetje". :) :) :) :) :)
Hmm... Zoals KGB ook al vraagt, hoe zien die gegevens er uit die je kunt downloaden? Ook zoiets?
Als ik die dure Garmin V hier niet er door krijg, dan wil ik misschien idd wel gaan voor een normale GPS en dan gewoon idd thuis plotten en gegevens downloaden. Dan helaas maar geen routeplanner in het apparaatje zelf '(

Op zondag 02 maart 2003 00:28 schreef Yzf1kr het volgende:
Voor de laagste GPS prijzen kijk hier:
www.geocaching.nl/forum/index.php?act=ST&f=27&t=592&s=3300fa34e29eddaa1082249e2726caca
[Om gezeur van mensen die niet willen kijken te voorkomen]
Dit is geen reclame maar een Forum dat de prijzen bijhoud
Goeie info! Bedankt!


BTW: Super info in dit topic! :} :}
 
Ik heb de Streetpilot III van Garmin nu 4 maanden en ben daar heel erg tevreden over. Heb net de nieuwe City Navigator software update gratis gekregen en de dingen die er bij mij in de buurt nog niet opstonden, staan er nu wel op. (nieuwe wegen en wijken). Ook in de auto doet ie het prima, ben net terug van de wintersport in Frankrijk. Op de heenweg kwam ik in een file terecht onder Geneve op de A40. Even de optie 'vermijd tolwegen', 'vermijd hoofdwegen' aangezet en bij de eerst volgende afslag eraf gegaan. Laatste 70 kilometer helemaal binnendoor gereden en perfect op de plaats van bestemming aangekomen!
Foto's staan op de GPS-Garmin site.
 
Op zondag 02 maart 2003 07:21 schreef Dutchie het volgende:
Ik heb de Streetpilot III van Garmin nu 4 maanden.
...
Jij hebt echt een geldboompje in je tuin zeker :)
Super ding natuurlijk, maar aardig aan de prijs voor een stukkie lol op/met de motor :P
 
Trouwens.
Voor hen die iets leuks (goepkopers) zoeken, ga eens kijken op:

http://www.pdashop.nl

Hier vind je legio oplossingen en voor elke geuldbeurs wel iets.
Of het allemaal even praktisch en bruikbaar is (voor op de motor) dat is een ander verhaal, daar zijn genoeg "hobby" oplossingen voor te verzinnen.

Maar heah, of je koop een waterdichte Garmin SP III DL en dan ben je klaar, of je gaat goedkoper shoppen, en je moet zelf wat extra werk verrichten.

;-)
 
Een PDA oplossing is leuk, en met name een iPAQ icm een Navman 3400 is erg mooi en handig. Echter, als je nog geen PDA hebt, en dus ook een PDA moet kopen ben je uiteindelijk bijna net zoveel geld kwijt als een SP-III. Om deze reden heb ik gekozen voor de GPS-V. Deze is dan een stuk goedkopere oplossing. Toegegeven, hij heeft geen kleurenscherm, en het scherm is kleiner als op een PDA, maar hij is wel waterdicht, makkelijk te monteren, maar heeft wel uitgebreide functionaliteit.

In all, als je al een iPAQ hebt, zo ik kiezen voor de 3400 erbij. Dit is dan verreweg goedkoper dan de Streetpilot-III, maar heeft wel zo'n beetje dezelfde functionaliteit. Heb je die iPAQ niet, dan kost deze oplossing ca €1000-€1100. Voor het geld wat je dan moet uitgeven voor alleen de iPAQ heb je dan ook de GPS-V, terwijl als je wel zoveel geld uit te geven hebt voor een gps, ik het dan zou uitgeven aan de SP-III.
 
Jij hebt echt een geldboompje in je tuin zeker :)
Super ding natuurlijk, maar aardig aan de prijs voor een stukkie lol op/met de motor :P
Tja, een bonus van de baas was er goed voor :)
Inderdaad is het een hoop geld voor iets wat je niet echt nodig hebt, maar ik ben nou eenmaal dol op dit soor gadgets dus ik kon het weer eens niet laten *D
 
Een PDA oplossing is leuk, en met name een iPAQ icm een Navman 3400 is erg mooi en handig. Echter, als je nog geen PDA hebt, en dus ook een PDA moet kopen ben je uiteindelijk bijna net zoveel geld kwijt als een SP-III. Om deze reden heb ik gekozen voor de GPS-V. Deze is dan een stuk goedkopere oplossing. Toegegeven, hij heeft geen kleurenscherm, en het scherm is kleiner als op een PDA, maar hij is wel waterdicht, makkelijk te monteren, maar heeft wel uitgebreide functionaliteit.

In all, als je al een iPAQ hebt, zo ik kiezen voor de 3400 erbij. Dit is dan verreweg goedkoper dan de Streetpilot-III, maar heeft wel zo'n beetje dezelfde functionaliteit. Heb je die iPAQ niet, dan kost deze oplossing ca €1000-€1100. Voor het geld wat je dan moet uitgeven voor alleen de iPAQ heb je dan ook de GPS-V, terwijl als je wel zoveel geld uit te geven hebt voor een gps, ik het dan zou uitgeven aan de SP-III.
stupid.gif


Op zondag 02 maart 2003 11:19 schreef Dutchie het volgende:Tja, een bonus van de baas was er goed voor :)
Inderdaad is het een hoop geld voor iets wat je niet echt nodig hebt, maar ik ben nou eenmaal dol op dit soor gadgets dus ik kon het weer eens niet laten *D
Ik ook... Love gadgets :)
Maar ik wil nog zoveel andere gadgets, ik moest eigenlijk een boompje hebben :P
 
ben zelf ook (ooit) van plan zo'n etrex aan te schaffen. Hoe gaat dat met het uitzetten van zo'n track, na een bepaalde tijd is je geheugen vol. Hoelang duurt dat?
Kan je de resolutie instellen voordat je een track gaat maken? in afstand of tijd?

N!co het uitzetten van de etrex met handschoenen is niet makkelijk. Knop zit rechts en vrij klein.
Verder heeft hij zo'n 1500 geheugenplaatsen (fifo, first in first out). Wanneer je dus niet op tijd opslaat worden de oudste overschreven. Hij slaat 3 a 4 keer per minuut zijn positie op. Met loopsnelheid ben je voor 6 uur zo'n 1000 posities kwijt.
 
Sinds kort heb ik een magellan meridian gold op mijn stuur. Magellan levert inderdaad een cradle met bracket voor op je stuur, maar dat past natuurlijk nooit op een beetje brommerd. De cradle kan je van de bracket afhalen en er dan zelf iets moois mee freubelen (ik heb een metalen beugel die aan dezelfde bout is bevestigd als mijn handvatverwarming). Deze oplossing is behoorlijk trilvrij.

Ben zelf zeer in mijn nopjes met deze GPS, er zitten inderdaad wel kaarten in, maar mijn dorp is volgens deze kaarten niet met wegen verbonden aan de rest van de wereld (ik weet wel beter). Voor mij is het voldoende dat ik weet waar ik mij ongeveer bevind in het land. Zonder GPS wil ik er nog wel eens naast zitten.

Het voordeel van de montage links is dat je ook tijdens het rijden even van scherm kan wisselen (van scherm met de kaart naar scherm met navigatieroos, bijvoorbeeld) en in en uit kunt zoomen op de kaarten. Dat is overigens ook het voordeel van een weatherproof GPS boven een PDA in een vitrine op je stuur :P
full
full
full


 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan