Fietsen in NY

El Rojo

MF veteraan
4 jan 2008
4.461
66
Nijmegen
Misschien hoort dit in OT aangezien het niet echt motor gerelateerd is (maar het gaat wel om 2-wielers ;)). Laat dan maar ff weten geachte Mod....

Maar ik ben benieuwd of er iemand ervaring heeft in het huren van fietsen in New York. Ik vertrek 13 augustus met mijn 16 jarige zoon en wil een dag(deel) gaan fietsen over de BMW bruggen (Brooklyn bridge, Manhattan bridge en Williams bridge). Ik heb gelezen over Citi Bike. Op zich niet duur namelijk $13,00 per dag. Nadeel: je moet de fiets binnen een half uur weer in een station parkeren maar mag wel per direct weer een andere fiets meenemen.

Dus: wie heeft hier ervaring mee. Of heeft iemand ervaring met andere fietsverhuur in NY?

Alvast bedankt voor welk antwoord dan ook 8-)
 
Laatst bewerkt:
Poe in de vier dagen dat ik in NYC ben geweest heb viel het me mee hoeveel lanes er zijn voor fietsers, maar die zijn er op veel plekken ook niet. De Brooklyn bridge is prima te fietsen. Wel richting Manhattan fietsen, fantastisch uitzicht! Je hebt daar ook een Nederlander die fietstochten organiseert.
 
Ik heb een paar jaar geleden online een fiets gereserveerd vlakbij central park via internet voor een hele dag.
Goede service en meestal krijg je er een gratis slot en helm bij.
Ik weet niet meer precies welke maar je heb er verschillende zoals:

Bike Rental Central Park

Ik heb toen in 1 dag heel manhattan en central park doorgefietst. Veel succes bij de Manhattan Bridge. Geen doorkomen aan met die vele toeristen.
 
Vlakbij central park op de 56 straat zitten er een paar. Niet duur, en met helm... :')

Central park moet je zeker zien per fiets. Op de twee richtings verkeer wegen heb je de green lanes voor fietsers incl de stoplichten. Op de eenrichtingswegen gewoon lekker meerijden met het verkeer, wij Nederlanders zijn het gewend. Echt een feest om daar te fietsen.

Manhatten heeft goede fietspaden, alleen worden ze weinig gebruikt....jammer. Sneller dan op een fiets kun je niet door New-York. Ik vond het geweldig iig.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de antwoorden.

Waarom is Manhattan bridge geen doorkomen aan? Geen fietspad?
 
Vlakbij central park op de 56 straat zitten er een paar. Niet duur, en met helm... :')

Central park moet je zeker zien per fiets. Op de twee richtings verkeer wegen heb je de green lanes voor fietsers incl de stoplichten. Op de eenrichtingswegen gewoon lekker meerijden met het verkeer, wij Nederlanders zijn het gewend. Echt een feest om daar te fietsen.

Manhatten heeft goede fietspaden, alleen worden ze weinig gebruikt....jammer. Sneller dan op een fiets kun je niet door New-York. Ik vond het geweldig iig.

Heb je dat ter plekke geregeld of al in NL?

En is een helm verplicht in de US op de fiets?
 
Heb je dat ter plekke geregeld of al in NL?

En is een helm verplicht in de US op de fiets?

Nee hoor, gewoon daar ter plekke regelen. ff goegelen en maps gebruiken.

Ohjah, fiets vooral niet op de sidewalks (stoep)...not done!!!

Helm niet nodig..mode-ding aldaar. De enigen die buiten central park fietsen zijn koeriers, Aziaten en Nederlanders.. ;)
 
Je hebt een aparte fiets en voetpad op de brug. Echter was het zo druk met toeristen dat fietsen niet ging. Om de 1a2 meter weer afstappen voor mensen. Erg vermoeiend

Aha oké... In welke periode was dat? Misschien was het wat toerisme betreft extra druk?
In ieder geval een dingetje om rekening mee te houden...
 
Nee hoor, gewoon daar ter plekke regelen. ff goegelen en maps gebruiken.

Ohjah, fiets vooral niet op de sidewalks (stoep)...not done!!!

Helm niet nodig..mode-ding aldaar. De enigen die buiten central park fietsen zijn koeriers, Aziaten en Nederlanders.. ;)


Aha mooi :t

V.w.b. die helm: ook mooi :t
 
Deze ook ff bekijken, ligt aan een fietspad in een van de vele havens van Manhatten:

The Intrepid Sea, Air & Space Museum


Indrukwekkend om te zien inderdaad..

dusk0.jpg
 
Deze ook ff bekijken, ligt aan een fietspad in een van de vele havens van Manhatten:

The Intrepid Sea, Air & Space Museum

Ben er geweest. Erg indrukwekkend. De temperatuur was 100F dus op het dek was het niet lang uit te houden helaas. Stonden mooie exemplaren.

Uiteindelijk fietsen gehuurd aan de zuidkant van Central Park. De prijzen zijn onderhandelbaar.
 

Bijlagen

  • IMG_20180816_113236_1.jpg
    IMG_20180816_113236_1.jpg
    1 MB · Weergaven: 4
Ben er geweest. Erg indrukwekkend. De temperatuur was 100F dus op het dek was het niet lang uit te houden helaas. Stonden mooie exemplaren.

Uiteindelijk fietsen gehuurd aan de zuidkant van Central Park. De prijzen zijn onderhandelbaar.


Top man, die onderzeeër is ook wel gaaf hé..

En, alles op de fiets?
 
Top man, die onderzeeër is ook wel gaaf hé..

En, alles op de fiets?

Onderzeeër zijn we niet in geweest. Er stond een wachtrij in de volle zon van 15-30 minuten. Snap niet dat ze daar geen schaduw gecreëerd hebben.

Intrepid niet per fiets gedaan maar wel een halve dag over Brooklyn bridge en Manhattan bridge gefietst. Was zeker de moeite waard en goed door te komen.
 
Onderzeeër zijn we niet in geweest. Er stond een wachtrij in de volle zon van 15-30 minuten. Snap niet dat ze daar geen schaduw gecreëerd hebben.

Intrepid niet per fiets gedaan maar wel een halve dag over Brooklyn bridge en Manhattan bridge gefietst. Was zeker de moeite waard en goed door te komen.

Toen ik er was hadden ze een tent met airco voor de wachtrij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan