fietsers.....

TDM900

Die hard MF'er
28 dec 2003
384
0
Amsterdam
denk je de volgende situatie in: zebrapad met aan beide kanten haaietanden voor kruisend verkeerd; dus automobilistenetc stoppen voor de voetgangers; tussen 2 zebrapaden een fietsersoversteekplaats en die hebben geen voorrang (haaietanden alleen bij beide zebrapaden, dus 4 sets haaietanden...zie schets...
ik komaanrijden met een gangetje van 30, een fietser steekt over met ongevere dezelfde snelheid, ik vol in de ankers bijna omp mn bek.. hij remde ook af maar stak wel over.. hij draait zich om en ik roep, je hebt geen voorrang &%#$@&*%@, kijk uit je doppen>.. hji : ik weet dat ik geen voorrang heb, maar jij bent altijd schuldig".. steekt zn middelvinger op en rijdt verder....
ik was zo kwaad, omgedraaid, achter m aan gereden, flinke tik op zn kop gegeven en doorgereden....
wat een randdebiel was dat....
lastig zo'n schetsje maken met paint. ik ben zeg maar de pijl....

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/110082/4f7a2fa8f93d1d19967ee3838a4379fa (naamloos.bmp)​
 
Voorrang krijg je,die neem je niet... O-)

Zeker wanneer je bij voorbaat weet dat die fietser het bij een aanrijding wint en dat ie toch wel oversteekt.. :X

 
Wat een onzin. Waarom staan en haaientanden voor een vop? (voetgangersoversteekplaats 3*woordwaarde). voetganger op een zebra heeft altijd voorrang.

Een stomme wegbeheerder dus. Kwam die fietser voor jou van links of van rechts?
 
hij kwam voor mij van rechts.. maar t is geen gelijkwaardig kruispunt of wat dan ook...en volgens mij heeft hij ook haaietanden staan voor hij oversteekt (kijk ik zo wel ff na)..
hij schrok zich de tering, hij hoorde mij al aankomen en net voor hij zich omdraaide kreeg ie een enorme mep van me op zn achterhoofd.. hij riep nog wat na, maar ik was te boos om te stoppen.. dan hadden we wslk geknokt
 
Je hebt inderdaad slechts recht op voorrang.
Je had dus nog iets terughoudender moeen rijden.
Maar....wat een lul die ervoor zorgt dat in een mum van tijd je lichaam vol adrenaline zit.

Klap op z'n kop. Goed gedaan jochie!
 
hij kwam voor mij van rechts.. maar t is geen gelijkwaardig kruispunt of wat dan ook...en volgens mij heeft hij ook haaietanden staan voor hij oversteekt (kijk ik zo wel ff na)..
hij schrok zich de tering, hij hoorde mij al aankomen en net voor hij zich omdraaide kreeg ie een enorme mep van me op zn achterhoofd.. hij riep nog wat na, maar ik was te boos om te stoppen.. dan hadden we wslk geknokt

Misschien heeft ie er nu ook van geleerd O-)
 
hji : ik weet dat ik geen voorrang heb, maar jij bent altijd schuldig".. steekt zn middelvinger op en rijdt verder....
ik was zo kwaad, omgedraaid, achter m aan gereden, flinke tik op zn kop gegeven en doorgereden....
:} priceless :} R :+ FLMA :+
 
hji : ik weet dat ik geen voorrang heb, maar jij bent altijd schuldig".. steekt zn middelvinger op en rijdt verder....
ik was zo kwaad, omgedraaid, achter m aan gereden, flinke tik op zn kop gegeven en doorgereden....

dat soort mensen leert het idd alleen maar the hard way })
 
Nummerplaat ff omhoog geklapt met het automatische invouw-systeem? O-)
Super-actie in ieder geval, als ouders die jeugd niet kunnen/willen opvoeden moet de maatschappij dat maar doen (en de maatschappij dat ben jij!). Vrees echter wel dat jij de pineut bent als aangifte wordt gedaan.
Greetz
Martian
 
Ik heb vorig jaar ongeveer hetzelfde meegemaakt, maar dit figuur dacht dat hij al fietsend over het zebrapad óók voorrang had |(
Ik raakte hem zachtjes tegen z'n achterwiel en ik geloof dat dat wiel niet meer zo mooi rond was als ie ooit geweest was O-)
"dit is een zebrapad hoor", zei die knaap.
"DAT IS VOOR VOETGANGERS, LUL!" riep ik.

Die tik op z'n hoofd had ie eigenlijk ook wel verdiend ja :P
 
Of van die scootahs die over de busbaan komen zeilen.
Ik kreeg groen en trok behoorlijk op want de kruising was leeg.
Komt die scootahgast ineens de busstrook over dus ik weer de ankers en en ff lekker zitten schelden al rijdende met mn kinnebak omhoog.
Vond ie niet leuk en dacht met gasgeven nuttig te doen.
Alsof je met een scootah een motor weg rijd |(

Had em gewaarschuwd dat ik em de volgende keer wel aan de kant zou rijden en dat vond ie niet leuk want hij keek alleen nog maar rechtuit, mistah oogkleppie 8-)
 
....'t mag dan wel niet, maar namens een hoop weggebruikers: dankjewel!

stupid.gif
 
Hoewel je kwaad met kwaad niet mag vergelden kan ik toch enig begrip voor dit voorval (het slaan van de fietser) opbrengen.

Wat een lul is dat. Maar helaas, zo denken er veel... Maar als ik over een zebra loop VERWACHT ik dat een auto / motor stopt als die daar de !ruimte! voor heeft, dus loop ik altijd over waar anderen staan wachten.
 
leuk, maar ik ben niet zo gelukkig met die wapperende handjes.

Mazzel,

Roland
 
Als je het in een ander topic hebt gelezen dan weet je dat ik een tijdje met krukken heb gelopen. Als je dan een zebra oversteekt dan stoppen de meeste motorvoertuigen wel, fietsers niet die rijden gewoon door, ook door rood licht. Vooral in de binnenstad van Amsterdam.

Ik heb een paar keer een kruk tussen de spaken van zo'n fietser gestoken die vlak voor me langs kwam. Dat is heel leuk, want het resultaat is dat de fietser op zijn bek ligt. Vanwege de vele omstanders die altijd voor de gehandicapte met krukken opkomen, heeft zo'n fietser dan wel een grote bek, maar durft verder niets te doen. Fietst ook eens wat anders zo'n krom wiel.

En gelachen dat we hebben, ik dan. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan