fietsers.....

Hoewel je kwaad met kwaad niet mag vergelden kan ik toch enig begrip voor dit voorval (het slaan van de fietser) opbrengen.

Wat een lul is dat. Maar helaas, zo denken er veel... Maar als ik over een zebra loop VERWACHT ik dat een auto / motor stopt als die daar de !ruimte! voor heeft, dus loop ik altijd over waar anderen staan wachten.
Nou, ik kijk toch altijd wel ff of ze echt stoppen. Op de één of andere manier maakt het toch minder indruk wanneer je van onder een auto ligt te roepen dat je toch voorrang had

Hoop stoere reacties hier, iedereen zou em hebben gemept

is best een begrijpelijke reactie en waarschijnlijk ook de mijne maar als ie aangifte doet ben je mooi de sjaak.

Een getuige kan ie wel "regelen"
:?

Volgens mij zegt niemand dat ie hetzelfde gedaan zou hebben. Maar wel dat ze 'm groot gelijk geven en het een goeie actie vinden.

Je hebt idd wel gelijk dat het problemen kan opleveren. Maar als ie, zoals ik het lees, alleen een klap heeft gehad. En geen aantoonbaar letsel of schade heeft, lijkt me dat ie weinig kans op succes heeft bij een aanklacht.
 
werkt goed hoor ff iemand een tikje geven. doe ik ook weleens als ik weer eens bijna door een tegemoedkomende scootahboy van me mtb word gereden. ff je linker arm richting z'n helm brengen.

en ja ik weet ook wel dat het niet netjes is en ook wel gevaarlijk, maar ik zal niet de eerste fietser zijn die door een scoottype word getorpedeert.
 
Ik zorg er vaak voor dat het lijkt of ik te hard aan kom rijden, om dan alsnog met een stoppie te stoppen, veel fietsers gaan met open bek staan kijken.. (en kan ik weer rustig doorrijden :) )
Ook al fietser gezien dan van zijn fiets flikkerde van verbazing, erg leuk
 
Stoppen met een stoppie.... *helemaal geweldig*. Kreeg je van mij een staande ovatie :)
Moet je natuurlijk niet op je plaat gaan.

Maar even on topic, alles wat maar ook maar in de buurt komt van een zebra houd ik argwanend in de gaten, je weet maar nooit. Maar als je soms ziet wat die kids op hun fietsjes uitvreten... daar word je niet vrolijk van, 3-4 rijen dik dwars door alles heen en vooral ook alle kanten opkletsen en doen, maar opletten ho maar.
...En dan worden ze 16 en dan zitten ze op een brommert, halleluja.
 
Als je het in een ander topic hebt gelezen dan weet je dat ik een tijdje met krukken heb gelopen. Als je dan een zebra oversteekt dan stoppen de meeste motorvoertuigen wel, fietsers niet die rijden gewoon door, ook door rood licht. Vooral in de binnenstad van Amsterdam.

Ik heb een paar keer een kruk tussen de spaken van zo'n fietser gestoken die vlak voor me langs kwam. Dat is heel leuk, want het resultaat is dat de fietser op zijn bek ligt. Vanwege de vele omstanders die altijd voor de gehandicapte met krukken opkomen, heeft zo'n fietser dan wel een grote bek, maar durft verder niets te doen. Fietst ook eens wat anders zo'n krom wiel.

En gelachen dat we hebben, ik dan. :)

Kijk, die fietser breekt dan natuurlijk het een en ander, met als gevolg dat hij/zij straks ook met krukken voor het zebrapad staat. Dan ervaart hij hoe vervelend het is als door die fietsers de barsten in je gips worden gereden en herinnert hij zich de actie van "die kreupele bij het zebrapad" waardoor hij nu in dezelfde positie is gebracht (volg je het nog?). Vervolgens zal hij deze actie dus ineens begrijpen en imiteren, met als gevolg dat er weer een fietser het gips ingaat die zich vervolgens met krukken opstelt voor het zebrapad waar de scheuren in zijn/haar gips worden gereden door een fietser waarna......enz, enz...

Kortom: een briljante actie die het probleem van onbeschofte fietsers binnen de kortste keren oplost. ;)
 
denk je de volgende situatie in: zebrapad met aan beide kanten haaietanden voor kruisend verkeerd; dus automobilistenetc stoppen voor de voetgangers; tussen 2 zebrapaden een fietsersoversteekplaats en die hebben geen voorrang (haaietanden alleen bij beide zebrapaden, dus 4 sets haaietanden...zie schets...
ik komaanrijden met een gangetje van 30, een fietser steekt over met ongevere dezelfde snelheid, ik vol in de ankers bijna omp mn bek.. hij remde ook af maar stak wel over.. hij draait zich om en ik roep, je hebt geen voorrang &%#$@&*%@, kijk uit je doppen>.. hji : ik weet dat ik geen voorrang heb, maar jij bent altijd schuldig".. steekt zn middelvinger op en rijdt verder....
ik was zo kwaad, omgedraaid, achter m aan gereden, flinke tik op zn kop gegeven en doorgereden....
wat een randdebiel was dat....
lastig zo'n schetsje maken met paint. ik ben zeg maar de pijl....

Jammer dat ik die fietser niet was..... (HAD LEUK KUNNEN WORDEN!) schijt hekel aan mensen die zulk gedrag vertonen op straat.

En dan kan je wel bleren over fietsers dit en fietsers dat, "ZE HOREN NU EENMAAL BIJ HET VERKEER!" of schop je ook een jongetje onderuit die met zijn stepje zomaar de straat oversteekt?. Of een meisje van 4 jaar op der 3 wieler die op straat in het woonerf niet uitkijkt bla bla bla........ Dit soort dingen horen bij het verkeer en als je daar niet tegen kan, laat die motor dan AUB gewoon staan.
 
ja....fietsers inelkaar rossen wordt verwelkomd met een hoop gejoel en gefeest maar o wee als je in t-shirtje rijdt...


anyway, als ik die fietser was had ik aangifte gedaan van mishandeling en dan ging je nog jaren betalen, daar zou m'n advocaat wel voor zorgen.

Je hebt van andere mensen af te blijven.


Ik snap niet dat julie zo'n acties kunnen waarderen...maar ja ti's hier al wel vaker gebleken dat het hier een beetje een hypocriete bedoening is...
 
als het al s'avonds was geweest en ik niet meer zou gaan rijden zou ik zeggen: "biertje erbij en topic goed volgen"

})
 
ja....fietsers inelkaar rossen wordt verwelkomd met een hoop gejoel en gefeest maar o wee als je in t-shirtje rijdt...


anyway, als ik die fietser was had ik aangifte gedaan van mishandeling en dan ging je nog jaren betalen, daar zou m'n advocaat wel voor zorgen.

Je hebt van andere mensen af te blijven.


Ik snap niet dat julie zo'n acties kunnen waarderen...maar ja ti's hier al wel vaker gebleken dat het hier een beetje een hypocriete bedoening is...
Kenner, dat zie je zo 8-)
 
ja....fietsers inelkaar rossen wordt verwelkomd met een hoop gejoel en gefeest maar o wee als je in t-shirtje rijdt...


anyway, als ik die fietser was had ik aangifte gedaan van mishandeling en dan ging je nog jaren betalen, daar zou m'n advocaat wel voor zorgen.

Je hebt van andere mensen af te blijven.


Ik snap niet dat julie zo'n acties kunnen waarderen...maar ja ti's hier al wel vaker gebleken dat het hier een beetje een hypocriete bedoening is...


je kijkt teveel tv. fietser zou aangifte kunnen doen, krijgt hij een boete. ik denk eerlijk gezegd niet dat die boete dusdanig is dat het de pret helemaal kan drukken.
Zou de fietser iets willen claimen, dan moet hij schade aan kunnen tonen. misschien dat hij die vergoed zou kunnen krijgen.
 
........ Dit soort dingen horen bij het verkeer en als je daar niet tegen kan, laat die motor dan AUB gewoon staan.
Die fietser hoort bij het verkeer en iedereen weet hoe die gasten rijden. Maar de arrogantie waarmee ze hun "beschermde status" proberen af te dwingen staat daar geheel los van lijkt me.

Toen die "bescherm"-wet net van kracht was hebben eens vier jochies een fiets voor een auto gesmeten (vanaf de stoep dus) waarna ze op hoge toon een nieuwe eisten omdat de auto toch de schuldige was. Helaas voor hun hadden ze een verkeerde koekblikker getroffen.

Ook niet netjes maar het geeft wel voldoening. En gezien de situatie kan je allicht tijdelijk ontoerekeningsvatbaar worden verklaard :P
 
was een gast van een jaartje of 30...ik heb m een dusdanige tik gegeven dat ie m goed voelde, maar geen schade toe zou brengen, dus niks te bewijzen en mn leven lang zal ik zeker niet betalen, er is niet echt sprake van letsel of wat dan ook...
normaal gesproken rijd ik daar ong 30, want voetgangers zie je al lopen meestal en je kan er altijd of voor of achterlangs gaan (meestal het laatste want voor voetgangers stop ik altijd!), fietsters zie je meestal ook op tijd (ze komen van onder een soort van viaductje) maar niet als ze extreem hard rijden, een scooter hoor je en daar stop ik meestal ook wel voor.. waar t mij om ging is dat ie het lef heeft om te zeggen dat ie weet dat ie geen voorrang heeft, maar dat als ik m aanrijd, dat ik dan schuldig ben.. sorry, maar dan vraag je om een tik, en een goede ook!voor tzelfde geld, had ik m geraakt en dan was ik de lul hoewel hij fout zat... hij mag blij wezen dat ik nog wel op tijd remde en dat ik na zijn geroep de 2de x (na die tik!) niet af was gestapt..
 
Ik snap niet dat julie zo'n acties kunnen waarderen...maar ja ti's hier al wel vaker gebleken dat het hier een beetje een hypocriete bedoening is...

En toch zie ik je continu terugkomen, wat zegt dat over jou........
 
Zulk soort fietsers zijn dus deels de oorzaak van het "doorrijden na een ongeluk" probleem als je het mij vraagt..

Je bent gewoon altijd de lul, zelfs is het niet je schuld dan krijg je nog steeds maar 50%..

[me]Loki vind dat "de maatschappij dat ben jij" hier wel op gaat :) [/me]
 
Moraalridders aller landen verenigt U!

Ik vind het een klasse-actie! Gewoon uitdelen die opvoedkundige tik!!

Bier staat koud! (en da's luxe met dit weer)
 
Als je het in een ander topic hebt gelezen dan weet je dat ik een tijdje met krukken heb gelopen. Als je dan een zebra oversteekt dan stoppen de meeste motorvoertuigen wel, fietsers niet die rijden gewoon door, ook door rood licht. Vooral in de binnenstad van Amsterdam.

Ik heb een paar keer een kruk tussen de spaken van zo'n fietser gestoken die vlak voor me langs kwam. Dat is heel leuk, want het resultaat is dat de fietser op zijn bek ligt. Vanwege de vele omstanders die altijd voor de gehandicapte met krukken opkomen, heeft zo'n fietser dan wel een grote bek, maar durft verder niets te doen. Fietst ook eens wat anders zo'n krom wiel.

En gelachen dat we hebben, ik dan. :)
:} :} Je zou er bijna voor op krukken gaan lopen.
Humor van de bovenste plank. :} :}

Het is geven en nemen....ehhh eigenlijk alleen geven ....in het verkeer, althans, zo zou het moeten zijn.
Als dan zo'n snotneus even fatsoen wordt bijgebracht (waar zijn hardwerkende pappie en mammie geen tijd/zin in hebben omdat ze wel wat anders aan hun hoofd hebben dan opvoeden :X ) zie ik daar de humor wel van in.
 
Moraalridders aller landen verenigt U!

Ik vind het een klasse-actie! Gewoon uitdelen die opvoedkundige tik!!

Bier staat koud! (en da's luxe met dit weer)

Inderdaad moet kunnen :)

Ben zelf ook geen type die graag over me heen laat lopen/rijden en erger me rot aan mensen die na het maken van een overtreding ook nog eens een enorme scheur lostrekken. Eergister wederom moedwillig gesneden cq van de weg gedrukt om vervolgens bedreigende gebaren waar te nemen met een grote bek erbij en dan ben je enorm kwetsbaar op de motor. Dit soort figuren graag direct de auto aan de kant te zetten en uit te stappen.

Weet niet of ik in soortgelijke situatie hetzelfde zo snel bedacht en gedaan had maar niks dan lof; eigen schuld dikke bult :)
 
Ik had vanmiddag ook bijna een fietser/domme tourist te pakken. Ik reed op een 80km weg en de auto voor me gaf aan om rechts af een lanfweggetje op te gaan. De desbetreffende auto ging ook al iets naar rechts, wat mij genoeg (1.5 mtr) de ruimte gaf om er langs te gaan.

OP DAT MOMENT dacht 1 persoon dat ie al hobbelend met zn fiets wel kon oversteken terwijl de hele groep fietsers nog stond te wachten. Ik hard remmen dus niets gebeurd verder, maar veel scheelde het niet.

Wie zou hier dan de schuldige zijn???
 
Je kreeg geen voorrang dus in principe de fietser.. Maar die zijn naar mijn weten nog steeds beschermd dus ben je toch deels de l*l..
 
Ik had vanmiddag ook bijna een fietser/domme tourist te pakken. Ik reed op een 80km weg en de auto voor me gaf aan om rechts af een lanfweggetje op te gaan. De desbetreffende auto ging ook al iets naar rechts, wat mij genoeg (1.5 mtr) de ruimte gaf om er langs te gaan.

OP DAT MOMENT dacht 1 persoon dat ie al hobbelend met zn fiets wel kon oversteken terwijl de hele groep fietsers nog stond te wachten. Ik hard remmen dus niets gebeurd verder, maar veel scheelde het niet.

Wie zou hier dan de schuldige zijn???

Jij want je moet op een 80KM weg achter de persoon stoppen (lees snelheid minderen) die af wil slaan. Zo staat het hier in me theorie boek van brunen.nl (2004). En als je moet stoppen heb je bijvoorbaat al geen genoeg afstand genomen van hem.
 
en nog even over fietsers etc. Leuke discussie op zich maar je wordt niet voor niets geleerd om op alles te letten. Kinderen/speelgoed/fieters die vliegen nu eenmaal de weg over zonder jou voorrang te geven. Life is a bitch, het met geweld oplossen mag van mij, maar begin dan ff met mij speel ik die fietser wel ff. Laat me agressie graag op hersens zieke wezens los met dat gedrag.

Tim
 
Terug
Bovenaan Onderaan