Snarfman
MF veteraan
Vandaag maar eens een proefrit gemaakt. Motoport Almere heeft een heel weekend BMW's staan om proef te rijden (en nog wat ander spul
). Vandaag was voor mij de Rockster aan de beurt. Vind dat een
fiets en was dus benieuwd naar hoe die reed (zeker na de verdeelde meningen over de zithouding). Da's dus niet tegengevallen
Kan nog niet een vergelijk trekken met de normale roadster, maar dat komt nog wel
Uitleg gekregen over het BMW knipper systeem (ff wennen, maar werkt goed (één keer de claxon geraakt en één keer teveel gas gegeven om met de rechterduim de knipper uit te zetten) Na de eerste spannende meters (voelt toch wel even anders aan) ga je steeds losser rijden. Nadat je wat relaxter er opzit merk je: ding duikt niet bij het remmen. En over die remmen gesproken: My God! wat een ankers... Denkbeeldig moet je je leren handschoenen vervangen door fluwelen exemplaren
En... je snapt de tip om goed aangesloten tegen de tank te zitten...
Verder stuurt ie heerlijk en loopt de motor lekker rond; nauwelijks trillingen; wel grappig: bij stoplicht even gasgeven en je voelt de motor naar linksrechts
kantelen.
ff een plaatje van het proefrij exemplaar:
Wat staat er nog verder op het verlanglijstje: een R1100S... En wellicht komt er nog wel wat op de lijst...
O ja: mijn huidige BMW-tje blijft
Daar krijg ik domweg te weinig voor terug en het is een perfecte pekelfiets en sinds zijn grote beurt rijdt ie beter dan ooit te voren (
voor de rvs-remleiding op de voorrem, dat is echt het betere werk)
[me]Snarfman heeft vandaag dus heerlijk
[/me]

Uitleg gekregen over het BMW knipper systeem (ff wennen, maar werkt goed (één keer de claxon geraakt en één keer teveel gas gegeven om met de rechterduim de knipper uit te zetten) Na de eerste spannende meters (voelt toch wel even anders aan) ga je steeds losser rijden. Nadat je wat relaxter er opzit merk je: ding duikt niet bij het remmen. En over die remmen gesproken: My God! wat een ankers... Denkbeeldig moet je je leren handschoenen vervangen door fluwelen exemplaren

ff een plaatje van het proefrij exemplaar:
Wat staat er nog verder op het verlanglijstje: een R1100S... En wellicht komt er nog wel wat op de lijst...
O ja: mijn huidige BMW-tje blijft

[me]Snarfman heeft vandaag dus heerlijk
![Crossy :] :]](/styles/motor-forum/smilies/crossy.gif)
Laatst bewerkt: