(Fijn)proefritje

Snarfman

MF veteraan
13 okt 2002
2.127
2
Tussen een paar vaarten
Vandaag maar eens een proefrit gemaakt. Motoport Almere heeft een heel weekend BMW's staan om proef te rijden (en nog wat ander spul :P :+ ). Vandaag was voor mij de Rockster aan de beurt. Vind dat een :9~ fiets en was dus benieuwd naar hoe die reed (zeker na de verdeelde meningen over de zithouding). Da's dus niet tegengevallen :) Kan nog niet een vergelijk trekken met de normale roadster, maar dat komt nog wel ;)
Uitleg gekregen over het BMW knipper systeem (ff wennen, maar werkt goed (één keer de claxon geraakt en één keer teveel gas gegeven om met de rechterduim de knipper uit te zetten) Na de eerste spannende meters (voelt toch wel even anders aan) ga je steeds losser rijden. Nadat je wat relaxter er opzit merk je: ding duikt niet bij het remmen. En over die remmen gesproken: My God! wat een ankers... Denkbeeldig moet je je leren handschoenen vervangen door fluwelen exemplaren ;) En... je snapt de tip om goed aangesloten tegen de tank te zitten... ;) Verder stuurt ie heerlijk en loopt de motor lekker rond; nauwelijks trillingen; wel grappig: bij stoplicht even gasgeven en je voelt de motor naar linksrechts O-) kantelen.

ff een plaatje van het proefrij exemplaar:
full



Wat staat er nog verder op het verlanglijstje: een R1100S... En wellicht komt er nog wel wat op de lijst...

O ja: mijn huidige BMW-tje blijft ;) Daar krijg ik domweg te weinig voor terug en het is een perfecte pekelfiets en sinds zijn grote beurt rijdt ie beter dan ooit te voren ( :} voor de rvs-remleiding op de voorrem, dat is echt het betere werk)

[me]Snarfman heeft vandaag dus heerlijk :] [/me]
 
Laatst bewerkt:
:} heerlijk apparaat, ook eens een paar dagen mee gehad als vervangmotor. Wat een lekker speelding.
Die remmen idd, zet je maar schap tegen het stuur 8-)
 
Dat kantelen merk je op een gegeven moment niet eens meer.. zit in je systeem.


Totdat je een keer op een andere motor zit, dan mis je het :D
 
bmw? dan weet je zeker ook waar abraham de mosterd haald? (sorry, flauw)
 
BMW is niets voor mij, meer voor oudere mensen vind ik ...
Geef mij maar een :} :} :} Ducati monster of een Buell XB12S :} :} :}
 
BMW is niets voor mij, meer voor oudere mensen vind ik ...
Geef mij maar een :} :} :} Ducati monster of een Buell XB12S :} :} :}


hmmm dat dacht ik ook altijd...
vind ze toch wel steeds mooier worden.
die op de foto vind ik nou niet specifiek iets voor oudere mensen....of komt dat nou omdat ikzelf.... ;)

maar goed hij ziet er top uit :}
 
BMW Boeren Mest Wagen.
Grapje hij is flauw.

Maar nee ziet er wel aardig uit aleen die cilinders als je een keer valt kan je je cilinders vervangen volgens mij,oke je moet niet valen maar toch.
En ik vind bmw's (de meeste dan) er vaak zo gaar, oud uitzien weet nie, ja en die cilinders geen porre vind IK dan he.

Maar ja ieder zijn eigen smaak.
 
Schopje... (betere traptechniek dan Nederlands elftal ;) :+ ) om half zes belde motoport... ze waren vergeten korting te geven op het alarm... of ik geïnteresseerd was...

Hmm... hart zegt zachtjes ja ;) , maar verstand zegt: rij nog maar door op je huidige motor... je hebt pas een half jaar je rbw en nog een hoop te leren... en daar heeft het verstand gelijk in... Wil nog wel wat anders proefrijden voordat ik een schip met geld wegdraag... dus...

Wie nog een BMW Rockster zoekt in 2003 jubileum uitvoering (niet die van de foto) maar in wit-zwart: Motoport Almere heeft er één staan en als je goed kan onderhandelen kan je volgens mij een leuke prijs scoren... er zijn slechts 2003 exemplaren van gemaakt... Dus als je een unieke Rockster zoekt met ABS en handvatverwarming...
 
Terug
Bovenaan Onderaan