File probleem in 40 jaar opgelost

Zou jij bereid zijn om je bike in te ruilen voor een motor m

• NEE

Stemmen: 1 3,2%
  • JA, indien de prijs vergelijkbaar is.

Stemmen: 0 0,0%
  • JA, indien de prestaties vergelijkbaar zijn.

Stemmen: 2 6,5%
  • JA, indien prijs en prestaties vergelijkbaar zijn.

Stemmen: 23 74,2%
  • JA, indien de prestaties maar een beetje minder worden.

• JA, indien de prijs maar een beetje hoger ligt.

• JA, indien prijs en prestaties maar een beetje slechter word

Stemmen: 2 6,5%
  • JA, indien mogelijk direct!

Stemmen: 3 9,7%

• Totaal aantal stemmers
    31

Honda CB-1

MF'er
3 apr 2004
224
0
Venlo
Hoi,

Ik las vandaag in de krant dat binnen 40 jaar het fileprobleem totaal is opgelost.
Dan is namelijk alle olie op B|

Dus.......... wie weet welke alternatieven er voor de motor worden ontwikkeld of er al zijn?

Ik vraag het me af. Waterstof in je bike? Zonnecellen op je helm?

Hoe ver zijn ze eigenlijk al? Het wordt echt tijd dat we er eens werk van maken!

[edit]
shit, woord vergeten in de titel |( er moet -40 jaar- staan |(
Damn, hier baal ik dus echt van |(
[/edit]

[update]
Vul de poll in, alvast :}
Ik ben benieuwd
[/update]

Laatst bewerkt:

Viccie

MF veteraan
Donateur
8 mrt 2003
45.304
41
Breda
[edit]
shit, woord vergeten in de titel |( er moet -40 jaar- staan |(
Damn, hier baal ik dus echt van |(
[/edit]

;)

maar over 40 jaar.. dan ben ik 64 en rij ik lekker suf op een oude BSA rond op zondagmorgen. Who cares about files :P

[edit: ff stukje lompe tekst weggehaald :X Nou maar hopen dat niemand het geqouted heeft in de tussentijd]

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.465
150
Oss
ik zat een paar dagen geleden nog een documentaire te kijken over de brandstofcel en daar zal de toekomst wel zitten denk ik. Inderdaad waterstof dus.

zie http://www.a-car.com/cell.html

lijkt me wel heel gek om een motor te hebben die op een brandstofcel loopt want dan heb je dus een elctromotor, dus geen versnellingen nodig en geen bruute sound meer. Of zou je dan een speaker in je uitlaat kunnen zetten om toch wat geluit de te hebben?

MAzzel,

Roland

Kofferrek

MF veteraan
Donateur
23 jun 2003
83.252
6
Ik denk dat een brandstofcel met opslag voor waterstof e.d. teveel ruimte inneemt. Ik denk dat bio-diesel voor motoren eerder voor de hand ligt.

FireStar

MF'er
15 apr 2004
32
0
Venlo
als de brandstofprijs tot over 30 jaar zeker niet teveel meer gaan steigen vind ik het nog wel te doen..

Honda CB-1

MF'er
3 apr 2004
224
0
Venlo
lijkt me wel heel gek om een motor te hebben die op een brandstofcel loopt want dan heb je dus een elctromotor, dus geen versnellingen nodig en geen bruute sound meer. Of zou je dan een speaker in je uitlaat kunnen zetten om toch wat geluid te hebben?

MAzzel,

Roland

Ja dat kan. Er is namelijk een bromscooter (merk ff kwijt) en die heeft een elektromotor met nepgeluid (geen grap)
En het vermogen heb je nog steeds, het is een kwestie van gewenning. Als er een redelijk alternatief (en betaalbaar tzt) op de markt komt zou ik zeker bereid zijn over te stappen.

Waar ik dus mee zit: Alle huidige alternatieven voor de verbrandingsmotor vergen erg veel inbouwruimte. Denk bv aan accu's.
Die ruimte heb je in een auto, maar in een motor.......

Ik zal ook eens gaan googlen, kan me niet voorstellen dat de grote fabrikanten zoals BMW of Honda daar nog niet over hebben nagedacht.

suzuki gsx600f

Die hard MF'er
25 feb 2003
913
0
Capelle aan den IJssel
Is de boel zo vergrijst dat iedereen achter een rollator loopt en niet meer achter het stuur mag. :+

De techniek is er al om op brandstofcellen en waterstof te rijden, iets wat op IJsland erg mee wordt gexeperimenteerd samen met Shell.
De berichtgevingen zijn zeer goed, althans als ik de docu op Discovery mag geloven.

IJsland zou wel eens DE leverancier kunnen gaan worden van schone energie.

BertV

MF veteraan
21 mei 2001
11.492
6
Amersfoort
Pas als amerikanen gaan betalen voor benzine wat wij betalen komt er een alternatief...

0,33 per liter tegen onze 1,15...

Laatst bewerkt:

Brakke Gaid

MF veteraan
18 feb 2003
3.029
0
Rotterdam
Haha lijkt me wel heeeeeeel saai, geen smoke meer uit je uitlaat, geen gebrul (kan je dan de term "smoke ém " nog wel gebruiken??). Krijg je het effect van die ene film waar ik nu de naam kwijt van ben, met Wesley Snipes and Sylvester Stallone. Dat die gast bevroren wordt en dan 30 jaar later weer tot leven word geroepen. Heb je dan allemaal van die klote computergestuurde electro shitauto's, komt hij ineens met een dikke v8 (toch wel een vette koekblik. zie je al die lui kijken van OMG. :o
Als dat waarr is over 40 jaar. Dan mogen ze mij en mij Appie nu al invriezen. :]

Dreamer

MF veteraan
18 feb 2003
1.626
2
Hoofddorp
Allemaal onzin! Elke dag wordt er meer olie gevonden dan dat er opgestookt wordt! Het zit alleen op plekken waar we nu nog niet bij kunnen (te diep e.d.)m maar dat duurt niet meer zo lang voor we daar wel bij kunnen.

Kortom: gewoon doorrijden!
:]

Den The Man

MF veteraan
18 jul 2003
12.993
121
Ik denk dat je voor motoren iets krijgt als ?sla/zonnebloemolie voor dieselmotoren :)
Of iets van motoren op alcohol })
Bij niet vliegende voertuigen is dat denk ik wel te doen, alleen hoe zit het met vliegtuigen :?
Die moeten een zeer grote opslag hebben voor die "nieuwe brandstof" anders moeten ze om de 1000km tanken.
Of vliegen wordt zo duur dat het niet meer rendabel is en dat een vlucht even kostbaar wordt als een ritje in een spaceshuttle :(

JE krijgt een beetje Mad-max taferelen :9~

Broembroem

MF veteraan
3 okt 2002
1.325
0
Hoofddorp
Dat zeiden ze 30 jaar geleden ook al.
Maar je weet het nooit met die explosieve groei in o.a. China zou het wel eens waar kunnen worden

YaKuZa

MF veteraan
10 mrt 2004
9.101
0
Den Haag
Facebook
Pas als amerikanen gaan betalen voor benzine wat wij betalen komt er een alternatief...

0,33 per liter tegen onze 1,15...
ja die benzine prijzen klopt echt geen hol van waarom betalen ze daar zo weinig dan,als ze het daar nou een euro maken,dan gaan die amerikanenwat minder vaak met hun amerikanen weg(volg je het nog)en dan,doen we zeker nog 200 jaar met de olie vooraad.

ik ben dus voor invoering van de 3 kwartjes van bush :}

Redline Rider

MF veteraan
5 mei 2003
10.850
13
ja die benzine prijzen klopt echt geen hol van waarom betalen ze daar zo weinig dan,als ze het daar nou een euro maken,dan gaan die amerikanenwat minder vaak met hun amerikanen weg(volg je het nog)en dan,doen we zeker nog 200 jaar met de olie vooraad.

ik ben dus voor invoering van de 3 kwartjes van bush :}
1 woord... :r accijns :r

Gewoon een tankwagen in Amerika kopen... vol knallen met peut... en naar nederland verschepen :] dan heb je wel een aardig voorraadje.

Dinky Toy

MF veteraan
2 nov 2001
6.094
1
Ach die olie...

Ontwikkelingen op het gebied van alternatieven zijn in volle gang dus over 10-15 jaar moet dat wel een beetje gaan komen denk ik...

Waterstof, methanol/alcohol, plantaardige olieen, electrisch ze verzinnen er wel wat op....
Kernfusie centrales zullen echt DE oplossing zijn..Unlimited (bijna) POWER...moet je kijken wat dat scheeld in Olieverbruik!

YaKuZa

MF veteraan
10 mrt 2004
9.101
0
Den Haag
Facebook
1 woord... :r accijns :r

Gewoon een tankwagen in Amerika kopen... vol knallen met peut... en naar nederland verschepen :] dan heb je wel een aardig voorraadje.
paar worden: olie gaat op!!!! kan je nooit meer motorijden,invoering van accijns in amerika is toppie :}

gaan ze ook maar lekker in kleine auto's rijden.als ze daar inpassen dan he ,anders verplicht lopen!!!

the stomper

MF veteraan
12 mrt 2003
2.220
1
Rotterdam
Over 40 jaar zit ik waarschijnlijk in een (elektrische) rolstoel. Wellicht rijden de motoren dan op koude kernfusie, hoef je alleen elk jaar de staven te verwisselen. Voor Ducati rijders 2 stuks en de Jappen 4.

Maar zonder dollen, elektrisch zal wel de "weg te gaan" zijn.

YaKuZa

MF veteraan
10 mrt 2004
9.101
0
Den Haag
Facebook
Over 40 jaar zit ik waarschijnlijk in een (elektrische) rolstoel. Wellicht rijden de motoren dan op koude kernfusie, hoef je alleen elk jaar de staven te verwisselen. Voor Ducati rijders 2 stuks en de Jappen 4.

Maar zonder dollen, elektrisch zal wel de "weg te gaan" zijn.
ik zit over 40 jaar hopelijk op een choppertje,op bezine ,ik heb recht op een leuke oude dag hoor.

Honda CB-1

MF'er
3 apr 2004
224
0
Venlo
Elektrisch, dat denk ik ook wel, alleen zal dan het volume van een accu sterk gereduceerd moeten worden.

Maar ja, als de ontwikkeling van die accu's net zo snel gaat als die van gewone (telefoon, digitale camera ect) accu's, dan komt dat wel goed.

Wino

Die hard MF'er
30 jan 2004
513
0
Arnhem
Ik denk dat ik een schuurtje volzet met Benzinevaten. Over 40 jaar ben ik dan de enige nog die op benzine rijdt. Dan ben ik echt vet cool!

Rijden ze allemaal op electrisch en zonnecellen en dan horen ze mij al aankomen in de verte "VRrROemM!! VraAAMM! BWaP!"

:+

Bovenaan Onderaan