file rijden in frankrijk

even een update: in duitsland is het tegenwoordig ook toegestaan.

Frankrijk wel, maar waar haal jij vandaan dat het in DL ook mag tegenwoordig?

Toen ik terugkwam uit Italie ben ik namelijk lekker in de file blijven hangen; de Duitsers waren uitermate onvriendelijk tegen motorrijders die tussen de file doorreden. Dus of ze weten het niet (waarschijnlijk), of het mag nog steeds niet.
 
Frankrijk wel, maar waar haal jij vandaan dat het in DL ook mag tegenwoordig?

Toen ik terugkwam uit Italie ben ik namelijk lekker in de file blijven hangen; de Duitsers waren uitermate onvriendelijk tegen motorrijders die tussen de file doorreden. Dus of ze weten het niet (waarschijnlijk), of het mag nog steeds niet.
:^

tot aan je proberen weg te drukken toe B|
 
even een update: in duitsland is het tegenwoordig ook toegestaan.
Dat is dan zeker sinds vandaag dan. :)


Denn die Sicherheit des Straßenverkehrs geht ja bekanntlich den persönlichen Interessen vor. Das Hindurchfahren durch die Kolonne heißt rein rechtlich Überholen, und ist in dieser Situation verboten. Obendrein erzeugt es Gefahr und Aggressionen bei den Autofahrern, denn die versetzen ihr Fahrzeug hin und wieder seitlich, um etwas mehr Überblick zu bekommen, und könnten dabei den Motorradfahrer (zum Beispiel im toten Winkel) übersehen. Andere möchten vielleicht den Fahrstreifen - zum Beispiel Richtung Ausfahrt - wechseln und werden daran gehindert.


Minimale boete €50.
 
hehe lekker is dat van duitsland, maar ik ga dus never nooit niet als een auto in de file blijven hangen in duitsland, heb dit jaar voor de derde keer door duitsland tussen de files door gereden en het valt me juist op dat de meeste duitsers hun auto bijna in de berm parkeren om ruimte te maken, en er zijn idd een paar die de andere kant op gaan om te blokkeren.. prima.. wacht ik een minuutje tot er een gat is, nooit geweten dat het illegaal was.. maar daar riskeer ik graag een boete van 50 euro (of meer) voor.. pff dat heeft me deze vakantie alleen al een uur of 3 gescheeld (al niet te spreken over het feit dat de motor gewoon te heet word met filerijden/stilstaan)
 
hehe lekker is dat van duitsland, maar ik ga dus never nooit niet als een auto in de file blijven hangen in duitsland, heb dit jaar voor de derde keer door duitsland tussen de files door gereden en het valt me juist op dat de meeste duitsers hun auto bijna in de berm parkeren om ruimte te maken, en er zijn idd een paar die de andere kant op gaan om te blokkeren.. prima.. wacht ik een minuutje tot er een gat is, nooit geweten dat het illegaal was.. maar daar riskeer ik graag een boete van 50 euro (of meer) voor.. pff dat heeft me deze vakantie alleen al een uur of 3 gescheeld (al niet te spreken over het feit dat de motor gewoon te heet word met filerijden/stilstaan)
Nee, ik blijf ook niet staan. Maar in Duitsland alleen bij een stilstaande of zeer langzaam rijdende file.

Haalde zelfs een politiewagen in bij Hamburg. Die man zag me al aankomen, stapte uit, gaf een stopteken en vertelde me dat het niet mocht.

Aber in Holland ist das erlaubt Herr Oberwachtmeister. Dat ober dat doet het hem ;) Es sind doch Europäischen Regeln?

Nein, in Deutschland ist es nicht erlaubt.

Ich habe es nicht gewuSSt. Standaard Duitse uitdrukking.

Nah ja, mit diesem Stau. Fahren Sie weiter, aber bitte sehr vorsicht.

Jawohl, Herr Oberwachtmeister.

Het zal afhangen van de indidivuele Polizist en de deelstaat of je er een bon voor krijgt. De deelstaten bepalen namelijk het uitvoeringsbeleid van de StVO.
 
Nee, ik blijf ook niet staan. Maar in Duitsland alleen bij een stilstaande of zeer langzaam rijdende file.

Haalde zelfs een politiewagen in bij Hamburg. Die man zag me al aankomen, stapte uit, gaf een stopteken en vertelde me dat het niet mocht.

Aber in Holland ist das erlaubt Herr Oberwachtmeister. Dat ober dat doet het hem ;) Es sind doch Europäischen Regeln?

Nein, in Deutschland ist es nicht erlaubt.

Ich habe es nicht gewuSSt. Standaard Duitse uitdrukking.

Nah ja, mit diesem Stau. Fahren Sie weiter, aber bitte sehr vorsicht.

Jawohl, Herr Oberwachtmeister.

Het zal afhangen van de indidivuele Polizist en de deelstaat of je er een bon voor krijgt. De deelstaten bepalen namelijk het uitvoeringsbeleid van de StVO.
:^ Genau.
En als je vriendelijk uitlegt welke risico's (warmtestuwing rijder/ster, hete motor, ongevalskans etc.)je juist vermijdt is het meestal weer een agent(e) aan onze zijde, althans op dit punt.
 
En wat betreft Frankrijk: 'When in Rome, do as the Romans'.
Geldt ook in Parijs (Black Angel), London (bikecouriers }) )etc. enz.
 
Net met de motor in Frankrijk geweest
en vanaf valance tot en met marseille veel file gehad...
iedere motor rijder rijdt daar gewoon tussen de autos door,

Durfde dat eerst ook niet tot dat een dikke vette harley (zelf een gsx-r 600)
ons serieus "op kwam halen" en ons tussen de file's door reed.. echt heel relaxt!!

en geloof mij.. met 30C en je lederen hose aan wi je ook niet stilstaan... pfff!
 
in Frankrijk is het verheven tot nationale sport z'on beetje
In België is het ook toegstaan.

in belgie is het wettelijk verboden!!!!!
wordt wel getolereerd als je het niet te bont maakt kwa snelheidsverschil
echter NIET over volle witte sterpen rijden of over verdrijfvlakken
Opgepast bij ongevallen: verzekering zal je bijna zeker in het nadeel stellen.
 
in belgie is het wettelijk verboden!!!!!
wordt wel getolereerd als je het niet te bont maakt kwa snelheidsverschil
echter NIET over volle witte sterpen rijden of over verdrijfvlakken
Opgepast bij ongevallen: verzekering zal je bijna zeker in het nadeel stellen.

als het goed is geld dit dus ook al een tijdje in duitsland. tja dat de automobilisten je niet erdoor willen laten heeft niks met regels te maken. die kennen het gewoon niet hebben dat je sneller bent :(
 
in belgie is het wettelijk verboden!!!!!
wordt wel getolereerd als je het niet te bont maakt kwa snelheidsverschil
echter NIET over volle witte sterpen rijden of over verdrijfvlakken
Opgepast bij ongevallen: verzekering zal je bijna zeker in het nadeel stellen.
Nu ben ik geen Belg :}
Maar in België zijn er nogal komische regels. Het is verboden rechts in te halen (op dezelfde rijstrook), inhalen geschiedt links. Echter als een ander voertuig stil staat dan is het geen inhalen maar voorbij rijden; dat mag wel rechts gebeuren. Bij stilstaande file mag je er dan wel voorbij rijden. Dan is tussen de file doorrijden toegestaan.

Als de file in beweging is dan is het anders, feitelijk zou je altijd moeten zorgen dat je de streep links van je houdt, want dan haal je de bestuurder op dezelfde rijstrook links in en dat mag. Kom je op de andere rijstrook dan haal je bestuurder links van jou rechts in en dat mag weer niet.

Maar in België is de rechtspraak nog niet zover als in Nederland waarbij de automobilist in beginsel de schuldige is. Het land heeft altijd al wat achter gelopen. :)
 
Tjonge, jij kan zelfs in het Duits slijmen. :P
Wat is warmtestuwing in het Duits? En, 'Maar ik rij op een Duitse motor!'?
Probeer het eens met Hitzeschub.

Aber Herr Oberwachtmeister, es tut mir furtchbar Leid, und ich fahre dennoch ein Deutsches Motorrad. :)
 
2 jaar geleden ook door file gereden en politie passerend in Frankrijk maar niks geen bekeuring of iets gekregen.

:? Alleen moet je in Frankrijk niet je hand opsteken als je een collega motorrijder tegenkomt. Als de politie ziet dat je met 1 hand aan het stuur zit kan je in Frankrijk een boete krijgen!!! :X
Dus let op!!

Ook mijn ervaring is in Duitsland juist makkelijk door de files heen kan rijden doordat iedereen voor jou aan de kant gaat!!
Kan me dus niet goed voorstellen dat je er een prent voor krijgt.
 
Nu ben ik geen Belg :}
Maar in België zijn er nogal komische regels. Het is verboden rechts in te halen (op dezelfde rijstrook), inhalen geschiedt links. Echter als een ander voertuig stil staat dan is het geen inhalen maar voorbij rijden; dat mag wel rechts gebeuren. Bij stilstaande file mag je er dan wel voorbij rijden. Dan is tussen de file doorrijden toegestaan.


ja appart he... eeeh precies zoals in nederland zeg maar???? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan