File rijden op de A9

Degids

MF veteraan
27 mrt 2006
4.068
0
Nieuwegein
Diegene die tijdens de spits wel eens op de A9 rijden tegenwoordig zullen het niet ontgaan zijn dat ze van een 3 baans weg (3 banen per rijrichting) een 4 baans weg gemaakt hebben. Allemaal prachtig om meer verkeer te kunnen doorsluizen, maar de twee buitenste baantjes zijn wel errrrg smal geworden!

Nu heb ik een keer geprobeerd om, zoals de richtlijnen voorschrijven, tussen de meest linkerbaan en de baan rechts daarnaast tussen de auto's door te rijden, maar dat is onbegonnen werk. De banen zijn gewoon veel te smal.

Nu zijn de twee linkse banen een stuk ruimer dan de meest rechtse banen en daar kun je dan ook een stuk beter tussen de auto's doorrijden. Dat heb ik dus ook maar gedaan, maar ik kreeg af en toe wel wat commentaar (claxon) van andere weggebruikers. Dit terwijl ik wel zeer rustig aan reed, want men verwacht gewoonweg niet dat je daar tussen de file door gaat rijden.

Nu vroeg ik me af: hoe doen jullie A9 file rijders dat nu? En: stel dat de politie het ziet, zouden ze dan begrip voor de situatie kunnen opbrengen of zouden ze gewoon keihard de richtlijn hanteren en je op de bon slingeren?
 
Of de huidige situatie en een aparte doelgroepstrook voor echt :] snelverkeer. :Y :] :]
Kan dat :] strookje nog wat smaller.

Op de A10 nog steeds geen motorvriendelike vangrails, dus worden we weer eens vergeten, of... O-)
 
Op de A10 nog steeds geen motorvriendelike vangrails, dus worden we weer eens vergeten, of... O-)
Zal wel een geld kwestie zijn... Das trouwens een universele regel, zo ongeveer bij alles waar je je afvraagt, waarom? Denk: geld.
 
Of de huidige situatie en een aparte doelgroepstrook voor echt :] snelverkeer. :Y :] :]
Kan dat :] strookje nog wat smaller.

Op de A10 nog steeds geen motorvriendelike vangrails, dus worden we weer eens vergeten, of... O-)
was mij ook al opgevallen...ze zijn nu op de A1 bezig en zelfde verhaal :(
 
Dat kleine stukkie (moet er toch bij Amstelveen al weer af...) rij ik lekker relax in de file. Hou m'n motor en mezelf liever heel dan dat ik daar voor m'n sokken word gereden!! En meestal rijd het nog wel redelijk door als ik er langs kom :P
 
mwa dat was hier ook toen de snelweg oss-Den Bosch in aanbouw was: van die verschrikkelijk smalle banen. Het lijkt niet te passen maar met een beetje lef en stuurmanskunst kun je er prima doorheen laveren. Zelfs ooit een soort race-je tegen een duc-monster gedaan op dat stukkie 8-) was echt heel erg zweten :+
 
Ik rijd hier ook dagelijks. Vanaf de invoering van de vier banen, heb ik bewust gekozen voor de uiterst rechterbaan. Dit is dus het vervolg van de invoegstrook daar ( voorheen vluchtstrook ). In de praktijk bleek dat die baan meestal prima doorreed. Eerst met de maximum snelheid van 70 km/u en inmiddels alweer met 90 km/u. Bij de uiterst linkerbaan staat sinds deze week een rood kruis boven de weg. Ik moet bekennen dat ik heb overwogen om dáár te gaan rijden, omdat ik geen enkele reden zie waarom die baan is afgesloten. Ik verwacht echter dat het daar vrij snel weer normaal, dus driebaans + vluchtstrook zal zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan