File-scheuren :-)

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.498
180
Oss
Eerder deze week reed ik ingeblikt (moest wat spulllen mee nemen) naar huis en nog op de A2, bij de afslag naar de A59 richting Oss/Nijmegen kwam ik achter een Duc te zitten. Kenners kennen die bocht: die is leuk op de motor dus ik raakte de Duc met m'n Pickuptruck snel kwijt en was jaloers...

Ik weet niet wat voor type Duc maar voor de kenners: de uitlaat kwam achter onder het zadel uit en was ovaal, zo breed als het zadel. Cool.

Gisteren reed ik hetzelfde stuk op de motor en waarempel, wie sluit er achter mij aan? Juist ja! Die Duc! Dus ik vol door die bocht, de Duc volde dicht achter me aan :} . Vervolgens krijg je dus dat hele stuk langs Rosmalen, Nuland en Geffen met al die webwerkzaamheden. En dus ook rijbaanversmallingen. Extra spannend dus om je tóch doorheen te wringen, moet je écht kansen zoeken of afdwingen. Ik doe dat bijna dagelijks en sommigen onder jullie kennen het ook: je wordt er steeds gemakkelijker in, hoe vaker je het doet. Normaal doe ik het nog redelijk beschaafd maar nu met die Duc in m'n kielzog besloot ik eens te kijken inhoeverre hij zou volgen.... dus op het scherpst van de snede zigzagde ik door het drukke verkeer, nam kansen die je niet altijd een kans zou noemen, en zag tot m'n grote vreugede dat de Duc volgde. Soms was'ie effe uit zicht *D en hup daar wassie weer.

Bij Nuland kwamen we samen vooraan bij de stoplichten. Hij keek mij aan, ik keek hem aan en....het werd groen. Vol peerden we weg. Ik hield 'm niet bij want ik moest iets van m'n gas om het voorwiel aan de grond te houden. Daar had de Duc kennelijk minder last van. Ik besloot door te trekken en haalde 'm op snelheid weer in. Vervolgens weer een stuk smalle rijbaan. Kansen zoeken en nemen. Spannend!

Bij de laatste stoplichten -voor de kenners: bij de Shell ter hoogte van Geffen- kwamen we weer even naast elkaar. Hij draaide af, moest kennelijk tanken, maar er was nog net een moment van over en weer de duimen en handje-klap. Cool. Héél Cool was dat. Voel je je even écht motorrijder.

Volgende keer zal ik weer wat beschaafder door het verkeer gaan, maar vandaag was het even een speeltuin en waren de auto's slechts sluw opgeworpen hindernissen.

Moraalridders kom maar op. Ik heb genoten.

Mazzel,

ROland

ps: zou'ie m'n MF kentekenplaatsticker gezien hebben? Hij had er geen in ieder geval.
 
Ik ben absoluut geen moraalridder, naar wat jij doet is dus echt achterlijk.
Wij hebben een voordeel dat we (gedoogd) tussen de file mogen, en dan is er weer zo'n knakker die dat even wil verneuken voor alle motorrijders.
Ik denk niet dat je nog zo stoer had gepraat als je je vol in een auto had geboord(wat ik jou en geen enkele andere motorrijder gun)

Denk in het vervolg liever na en w8 even met blazen tot je een rustig stuk hebt bereikt :]
 
full
 
Hééél herkenbaar, het verstand zegt van: ho es even, druk op de weg, kalm aan en zo. Maar het gevoel zegt van: Let's rock and roll.
Ach nou ja, we blijven tenslotte boys with toys niet waar?

(t'is in ieder geval allemaal weer goed gegaan...)
 
Wie heeft dat gevoel nou nooit gehad... dat wanneer je van je motor afstapt en even een moment van bezinning hebt waarbij je je beseft hoe schandalig je vandaag weer hebt gereden... zo fout..maar o zo lekker! :)
 
Toevallig werk ik bij de aannemer op dat stuk en moet dan ook zeggen dat ik je gewoon een mongool vind om op dat stuk zo te rijden. En als er wat gebeurt weer lopen te zeiken dat het zo smal is enzo. Of nog erger 1 van mijn collega's die aan het werk zijn laten verongelukken. Nee sorry hoor maar je moet als motorrijder je verstand erbij houden en dat geld waarschijnlijk niet voor jou.
 
Toevallig werk ik bij de aannemer op dat stuk en moet dan ook zeggen dat ik je gewoon een mongool vind om op dat stuk zo te rijden. En als er wat gebeurt weer lopen te zeiken dat het zo smal is enzo. Of nog erger 1 van mijn collega's die aan het werk zijn laten verongelukken. Nee sorry hoor maar je moet als motorrijder je verstand erbij houden en dat geld waarschijnlijk niet voor jou.

Grote kans dat ze toen net even niet a/h werk waren, ofwel, TS?

:) O-)
 
bin there done that...
toevallig afgelopen maandag ook over dat stuk gekomen en zelfde gedaan...
maar dan zondre achtervolging

100km gereden met van die achterlijke 10tonBlikvangers die iederekeer 2 rijbannen dicht gooien omdat ze zonodig met 1 kmph verschil elkaar willen inhalen
gewoonder tussen door dan maar...

ik heb er dan ook echt te schijt aan...
neem niet altijd risicos..
maar zie ik een gaatje dan zet ik hem er door heen


niet verstandig geef het toe...
maar als je thuis komt en je sluit je ogen en ziet die rit weer aan de binne kant van je oog bollen
begint de adrenaline nog een keer te pompen...

greetz speedy
 
Grote kans dat ze toen net even niet a/h werk waren, ofwel, TS?

:) O-)

Nee joh, het moet zo tegen zessen geweest zijn, dan zijn die bouwvakkers allang weg. Bovendien werken ze hier niet OP de rijbaan, maar is men bezig de nieuwe snelweg die ERNAAST ligt klaar te maken. Als ik daar een bouwvakker raak dan heb ik het wel héél erg bond gemaakt!

Bovendien, en geloof me, als ik feitelijk bouwvakkers zie werken op of net naast de rijbaan, dan vertraag ik ZEKER.

MAzzel,

Roland
 
Hoi

Wat jij doet moet je lekker zelf weten.
Ik word helemaal moe van die stoere praat
hier, niet te geloven.
En volgende week posten ze hier weer dat ze
een bekeuring hebben en zielig zijn, of nog
erger en moet iedereen medelij hebben omdat
ze onderuit gegaan zijn :r :r
Nee werkelijk ik vind het echt zielige mensen,
een beetje doorrijden is niets mis mee maar dit
soort gedrag is echt onacceptabel.
Moeten jullie de reacties eens horen als een
koekblik zo over de weg rijd, staan we allemaal
onze gal te spuwen en nu ....
Super stoer hoor.

groet Zeldzame

Zo dat lucht op, en nu weer :]
 
maar als je thuis komt en je sluit je ogen en ziet die rit weer aan de binne kant van je oog bollen
begint de adrenaline nog een keer te pompen...

greetz speedy

ben je al bij de rechter geweest ? ;)
ik ben al een ouwe lul, maar der zijn van die momenten dat ik er nog steeds van kan genieten.. als ik wakker ben bijv.. (en dan hoef ik het nog niet eens ZELF te doen)...

als er wegwerkers een ongeval krijgen is mijn ervaring dat in 99% van de gevallen ze zelf schuldig zijn. foutieve borden plaatsen, goede borden op een foute plek neerzetten of verkeerdom zelfs, op de rijbaan lopen, wegwerkzaamheden zo opbouwen dat het wel fout MOET gaan, wegmarkeringen niet wegpoetsen... nee, als een MOTORrijder dan al een ongeval er door krijgt kan ik me voorstellen dat je gaat roepen dat het aan de wegwerker ligt... ik heb in ieder geval nog nooit vrouwen zien kwijlen bij het spoor of de weg :X

(sorry voor het bot zijn maar na zoveel km's op de weg op de brommer en in blik heb ik misschien 1 op de 1000 wegwegzaamheden waar de bebording bij klopte en dan vraag je erom, vorig jaar zelfs 12 ongevallen zien gebeuren door foute beborden of foute wegwerkzaamheden en bijna 2 keer zelf een ongeval daardoor gehad (2 maal het blauwe bord met rood-witte pijl bijv |( of een verkeerslicht bij een wegversmalling naar 1 rijstrook terwijl de andere zijde GEEN verkeerslicht had B| ). en dan gaat mijn bloed koken als weer zo'n oranje hemptje zich onveilig voelt.
 
ben je al bij de rechter geweest ? ;)
ik ben al een ouwe lul, maar der zijn van die momenten dat ik er nog steeds van kan genieten.. als ik wakker ben bijv.. (en dan hoef ik het nog niet eens ZELF te doen)...

als er wegwerkers een ongeval krijgen is mijn ervaring dat in 99% van de gevallen ze zelf schuldig zijn. foutieve borden plaatsen, goede borden op een foute plek neerzetten of verkeerdom zelfs, op de rijbaan lopen, wegwerkzaamheden zo opbouwen dat het wel fout MOET gaan, wegmarkeringen niet wegpoetsen... nee, als een MOTORrijder dan al een ongeval er door krijgt kan ik me voorstellen dat je gaat roepen dat het aan de wegwerker ligt... ik heb in ieder geval nog nooit vrouwen zien kwijlen bij het spoor of de weg :X

(sorry voor het bot zijn maar na zoveel km's op de weg op de brommer en in blik heb ik misschien 1 op de 1000 wegwegzaamheden waar de bebording bij klopte en dan vraag je erom, vorig jaar zelfs 12 ongevallen zien gebeuren door foute beborden of foute wegwerkzaamheden en bijna 2 keer zelf een ongeval daardoor gehad (2 maal het blauwe bord met rood-witte pijl bijv |( of een verkeerslicht bij een wegversmalling naar 1 rijstrook terwijl de andere zijde GEEN verkeerslicht had B| ). en dan gaat mijn bloed koken als weer zo'n oranje hemptje zich onveilig voelt.


Ho-ho, dit moet geen "hardrijden bij wegwerkzaamheden en die werkers moeten maar uitkijken want ze vragen erom gvd" topic worden. Da's niet de bedoeling!


MAzzel,

Roland
 
ik reageerde alleen op de 'felle' reactie van hellfire maar het is jouw feestje...
schijnbaar wil je alleen reacties van 'bad boy' ofzo hebben... koop dan zo'n foute sticker voor op je helm..
2-3-Bad-Boy-Entertainment-l.jpg
 
Geweldig altijd die reacties van de moraal ridders hahaha .... dit is hoe motorrijden altijd zou moeten zijn, hard ,snel, schandalig en geen ongelukken !! :] :] :] :]

helaas zijn er maar weinig motorrijders die met je meedoen als je zoiets van plan bent ...
 
@topicstarter:Dat zijn inderdaad de leuke momenten, zeer herkenbaar :}
@moraalridders:Get a life!

:] })
 
als er wegwerkers een ongeval krijgen is mijn ervaring dat in 99% van de gevallen ze zelf schuldig zijn.
Kom dan ook even met concrete voorbeelden van alle ongevallen die je hebt onderzocht. Nu klinkt het meer als een "ik heb via een kennis van een vriend van m'n zus d'r vriendin gehoord dat...", terwijl je misschien wel deskundige bent op dit gebied.

Voor de TS: ken het gevoel :]
 
ik reageerde alleen op de 'felle' reactie van hellfire

Sorry je hebt helemaal gelijk. Het ligt inderdaad aan de wegwerkers.
Had gehoopt dat er geen deskundige hier zaten om zo uit te halen op mijn antwoord.

Bovendien, en geloof me, als ik feitelijk bouwvakkers zie werken op of net naast de rijbaan, dan vertraag ik ZEKER

Blij te horen en ik moet eerlijkheidshalve ook bekennen dat ik ook af en toe te hard rij bij werkzaamheden. Maak het alleen niet te bond want op zulke stukken zit een ongeluk in een klein hoekje. ;) Kijk overigens ook wel uit daar want het wil nog wel eens gebeuren dat er af en toe nog wat split ligt op de pas geasfalteerde stukken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan